Erik09 Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Sikkert flere som har sett dette, men Gibbo kom med et nytt innlegg ang. TUF none-OC (ref. posten i går): Sitat Seems people twist my words Asus are producing all cards but in the update they gave me yesterday is most the GPUs they are receiving from NVIDIA are binning well and as such more OC cards are being produced since launch and at the moment and I said things can change they could next month get a batch of GPU which don’t hit OC levels and this production of none OC would then ramp up but simple fact is no one knows the future. Asus send us setups and request we put online and so we do and until yesterday no one from Asus had communicated anything I JD to ask them and finally got the answer that at the moment most of the GPUs they get go to OC models due to better than expected binning and as such OC models are shipping in greater numbers and in fairness OC models have sold in greater numbers too but at same time small amounts of none OC are shipping. That is far different than saying not producing at all! I said prioritising! Not stopping! To clarify to date we have shipped 37pc of none OC TUF 3080 from Asus and 44pc of the OC version and incoming deliveries are expected to favour OC version more but none OC will also be shipping but in less volumes. The numbers are just very poor and I guess if Asus get 100,000 GPU's for the world by the time it has been shared out amongst all countries, then divided up between all resellers and SI's the numbers are resulting very small, NVIDIA say numbers are ramping up and right now all we can do is cross our fingers and pray as its simply out of our control. Så det tyder på at de produserer noe som ikke er OC, bare veldig lite antall. 1 Lenke til kommentar
DaUnicorn Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) Ser at Asus har begynt å selge RTX 3080 kort på sine egne websider her i Europa.. er det bare eg som syns det blir litt feil? Hva med å sende ut kort til sjapper med store bestillinger før de selger kort fra egne sider for mest mulig profitt. Eg hadde skjønt det om de hadde solgt fra egne sider fra dag 1, men å gjøre det i midten av det her kaoset? for hvert eneste kort de selger fra sine egne nettsider så er det kort som ikkje dukker opp hos forhandlere. Til og med forhandlere selv burde bli irritert over dette. https://webshop.asus.com/fr/composants/cartes-graphiques/serie-nvidia/3581/asus-tuf-rtx3080-o10g-gaming De er ikke tilgjengelig lenger da de sikkert solgte ut fort. de var tilgjengelig i dag klokka 13:20 og 23. Oktober 16:37 og 17:28. Endret 27. oktober 2020 av MikeDaUnicorn 1 Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) Tutt skrev (55 minutter siden): My watch is over. Lykke til til resten som fortsatt venter! Ordrenummer: 378998xx 1800 bestillinger etter meg, men jeg venter da på Strix OC, ikke TUF OC. Det må bety at Komplett har fått maaaaange flere TUF OC kort enn Strix OC. Endret 27. oktober 2020 av Idrin Lenke til kommentar
ticx Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Plukket opp ett av zotac 3090 korta komplett fikk inn idag.. 19k er hysterisk for et grafikkort med 10% ytelseshopp over ett til under halve prisen men det er eneste biten jeg mangler for å skru ferdig nye PCen. Det 3080 jeg har hatt i kø hos elkjøp siden klokka 15 lanseringsdagen ser jeg neppe før neste år selv om de trakk penger fra konto. Ikke imponert der, nå blir det spennende å se hvor lang tid det tar å få tilbake $. 2 1 Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Stemmer dette tro? Tatt fra https://www.komplett.no/product/1173233/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc/komplett-epic-gaming-pc-corsair-icue-edition# Godt å se at de begynner å gjøre klart for ferdigbygde PC'er hvertfall. 1 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Kan sikkert stemme ja, men de er klar for å fly ut på torsdag. Lenke til kommentar
Finalcell Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) Vighilicious skrev (1 time siden): Nice! Gratulerer. Mitt odrenummer er 2500 før din og står enda 1. NOV. Bare vanlig TUF og ikke OC da. Valgte den det var flest på lager 17.09.. Bare å innse at alle som var 'dumme' nok til å bestille vanlig 3080 TUF sitter med skjegget i postkassa, da Asus ikke prioriterer den modellen i det hele tatt. Edit: Bare så det er sagt, så var jeg en av de dumme. Endret 27. oktober 2020 av Finalcell 2 Lenke til kommentar
DaUnicorn Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) Finalcell skrev (8 minutter siden): Bare å innse at alle som var 'dumme' nok til å bestille vanlig 3080 TUF sitter med skjegget i postkassa, da Asus ikke prioriterer den modellen i det hele tatt. Edit: Bare så det er sagt, så var jeg en av de dumme. Kjempe kult av et selskap å få kundene sine til å føle seg som big F'ing losers, power move! Over til litt mer happy news: Cyberpunk 2077 er delayed AGAIN, like greit! xD https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1321128432370176002?s=20 Endret 27. oktober 2020 av MikeDaUnicorn 2 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Darkzion86 skrev (6 minutter siden): Endelig !!! Når bestilte du? Klokke og dato. Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Nå som Cyberpunk 2077 er utsatt til 10. desember så er det ikke så ille å vente litt 😅 2 1 Lenke til kommentar
DaUnicorn Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) hbrn skrev (3 minutter siden): Nå som Cyberpunk 2077 er utsatt til 10. desember så er det ikke så ille å vente litt 😅 Nvidia som grein på sine knær til CD Projekt før RDNA2 release i håp om at folk vil kunne tåle å vente litt lenger xD Endret 27. oktober 2020 av MikeDaUnicorn Lenke til kommentar
TommyM Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 3 minutes ago, hbrn said: Nå som Cyberpunk 2077 er utsatt til 10. desember så er det ikke så ille å vente litt 😅 Egentlig ja, men AC: Valhalla kommer ut 10. nov og jeg er en av de som liker å 100%e disse. Hadde Elkjøp fått baken i gir hadde det vært et særdeles fint plaster på det siste Cyberpunk-såret. 2 Lenke til kommentar
[Tx] Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Darkzion86 skrev (22 minutter siden): Endelig !!! Ordrenr? Lenke til kommentar
DaUnicorn Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) Virker som Asus har foreslått for forhandlere å slå sammen OC og non-OC køen eller noe i den duren, min svensk er ikkje akkurat 100%. er ÅF en forkortning for forhandlere? 😛 Endret 27. oktober 2020 av MikeDaUnicorn Lenke til kommentar
DaUnicorn Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 (endret) En Australsk butikk har også delt info rundt tilgjengeligheten og forventet levering rundt RTX 30xx kortene. https://www.pccasegear.com/rtx30 Endret 27. oktober 2020 av MikeDaUnicorn 1 Lenke til kommentar
ap1978 Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 10 minutes ago, MikeDaUnicorn said: Virker som Asus har foreslått for forhandlere å slå sammen OC og non-OC køen eller noe i den duren, min svensk er ikkje akkurat 100%. er ÅF en forkortning for forhandlere? 😛 "återförsäljare" = forhandlere 1 Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Tommy Mathisen skrev (31 minutter siden): Egentlig ja, men AC: Valhalla kommer ut 10. nov og jeg er en av de som liker å 100%e disse. Jeg også. Vet ikke om det er en god eller dårlig ting. Man bruker hvertfall å være jævli lei mot slutten. Brukte alt for mange timer på Origin og Odyssey. 1 Lenke til kommentar
Erik09 Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Er det noen som har hørt med Komplett om de har planer om å evt. gi dem som har bestilt ASUS TUF muligheten til å legge seg bakerst på OC køen (før de åpner for salg på nytt), hvis det viser seg at de heller ikke får noe før 2021? Lenke til kommentar
Necrotes Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 55 minutes ago, Darkzion86 said: Endelig !!! Hva er ordrenummeret ditt? Mitt er Ordre 378982xx for det samme skjermkortet. står enda som 1. nov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå