Idrin Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Squashie skrev (8 minutter siden): Noen andre som har Strix 3090 OC fra Komplett forventet inn i dag 18. Oktober? Nei, men har Strix 3080 OC forventet inn i går. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Hvorfor kjøper dere OC kontra non-OC? Er det noen beviste forskjeller annet enn fabrikk Hz? Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 OC garanterer høyere Hz ut av boksen, non-OC kan levere samme Hz ved OC men ingen garanti. 500 kr ekstra på 20k er ikke mye imo. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Theo343 skrev (3 minutter siden): Hvorfor kjøper dere OC kontra non-OC? Er det noen beviste forskjeller annet enn fabrikk Hz? Lite håp for bedre bin? Er ikke allverden forskjell i pris. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) 1 minute ago, Idrin said: Lite håp for bedre bin? Er ikke allverden forskjell i pris. Joda jeg forstår den, men er det faktisk bedre bin? Den lave forskjellen i pris på mange OC vs Non-OC tilsier jo at det kanskje ikke er det. Endret 18. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 13 minutes ago, Theo343 said: Hvorfor kjøper dere OC kontra non-OC? Er det noen beviste forskjeller annet enn fabrikk Hz? Jeg bestilte tuf oc i håp om at det ikke var like mange i kø som non oc 😛 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Just now, saftsus said: Jeg bestilte tuf oc i håp om at det ikke var like mange i kø som non oc 😛 Jepp den strategien ser jeg mange har benyttet seg av og ikke dum den Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Theo343 skrev (20 minutter siden): Joda jeg forstår den, men er det faktisk bedre bin? Den lave forskjellen i pris på mange OC vs Non-OC tilsier jo at det kanskje ikke er det. Det er der "håpet" kommer. 🤞 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 3 minutes ago, Idrin said: Det er der "håpet" kommer. 🤞 Jupp, spør bare fordi jeg selv er nysjerrig på en endelig avklaring Vi får sikkert svaret etterhvert. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Theo343 skrev (31 minutter siden): Hvorfor kjøper dere OC kontra non-OC? Er det noen beviste forskjeller annet enn fabrikk Hz? Før i tida var det indrefileten som ble brukt til OC, aka 'golden sample'. Om det fortsatt er slikt aner jeg ikke. Men 250kr ekstra for *potensiell trygghet er helt innafor. Placebo kanskje, men heisann, hoppsann. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 2 minutes ago, gammalerik said: Før i tida var det indrefileten som ble brukt til OC, aka 'golden sample'. Om det fortsatt er slikt aner jeg ikke. Men 250kr ekstra for *potensiell trygghet er helt innafor. Placebo kanskje, men heisann, hoppsann. Jupp vet at det før var et "kvalitetsstempel" men mener det har kommet frem flere ganger at det denne gangen bare er fabrikklokken. Men jupp, kun nysjerrighet og ikke uenig i det altså. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Theo343 skrev (48 minutter siden): Hvorfor kjøper dere OC kontra non-OC? Er det noen beviste forskjeller annet enn fabrikk Hz? Forrige generasjon var OC-modeller en annen brikke, og det var ingenting som avkreftet eller bekreftet dette før lansering denne gangen. Derfor OC Klok av skade hadde jeg ikke gjort det igjen. Begrensningen ligger i Power Limit denne gangen. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) Tenkte at det var dumt å kjøpe det billigste kortet (aka det mest populære, Asus TUF), + at det kunne være en liten sjanse for bedre bin som andre sier. Ville ha Asus fordi jeg har god erfaring med QC/kondensatorkvalitet fra dem, og tilsvarende dårlig fra MSI og Gigabyte (langt tilbake i tid fra da jeg selv sommerjobbet i returavdeling, aner ikke om det fortsatt er relevant). Synes prishoppet opp til Strix ikke kunne rettferdiggjøres mtp. at det virket som om det var lite overklokkingsmuligheter generelt på GPU-en, basert på FE-testene som var publisert. Og hovedpoenget for meg var uansett å få boosten fra 1080 -> 3080, ikke å tyne et par ekstra prosent ut av 3080. Endret 18. oktober 2020 av Saftis Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Mange kritiserte TUF sønder og sammen i likhet med Ventus rett før lansering. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) 32 minutes ago, N o r e n g said: Forrige generasjon var OC-modeller en annen brikke, og det var ingenting som avkreftet eller bekreftet dette før lansering denne gangen. Derfor OC Klok av skade hadde jeg ikke gjort det igjen. Begrensningen ligger i Power Limit denne gangen. Jeg forstår hvorfor man bestilte OC på lanseringen, men nå 1 måned etter virker det å ha kommet mye informasjon som gjør at det kun er ned til "hvilke kort er det mest kø på" som et vurderingsaspekt. Jeg forstår at man betaler 250,- for "garantiklokken" men har man virkelig denne arantien nå når man ser at selv non-oc kort kan slite med boost. Endret 18. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Theo343 skrev (14 minutter siden): Jeg forstår at man betaler 250,- for "garantiklokken" men har man virkelig denne arantien nå når man ser at selv non-oc kort kan slite med boost. Nei, disse kortene må kjøre skikkelig kaldt og ha mye strøm for å nå høye boost-frekvenser. Forskjellen på Zotac 3080 Trinity og EVGA 3080 FTW3 er under 100 MHz i praksis, det er altså da det "dårligste" mot et av de beste. Ditt beste håp for å skvise ut ekstra ytelse er vannkjøling, shunt-mod (eller XOC-bios om det kommer), og flere radiatorer for vannkjøling. 1 Lenke til kommentar
nems Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) Prepares to get disappointed.. Endret 18. oktober 2020 av nems 2 Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) nems skrev (25 minutter siden): Prepares to get disappointed.. Jeg er allerede skuffet... Endret 18. oktober 2020 av Idrin 1 Lenke til kommentar
Protrik Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Idrin skrev (13 minutter siden): Jeg er allerede skuffet... samme her. kommer vel til å bli utsatt til starten av november Lenke til kommentar
nems Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 OCen har da iallefall blitt levert.. Ingen nyheter om non-OC, nesten vaporware enn så lenge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå