Gyrofalc0n Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 Tviler vi får priser under 10K for High end kort (xx80 og xx90). Nvidia og AMD har sett at folk betaler, så MSRP vil nok for 40xx serien ligge mer mot de prisene vi ser i dag. Er jeg redd... 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 25 tusen har blitt helt vanlig for en GPU ja. Rykter om RTX3000 super tidlig neste år. Er nok ikke all verdens til forskjell dog. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg husker back in the day så syntes jeg Nizzen var helt gal som kjøpte Titan til 7k. Og nå har jeg kjøpt "mellomklassekort" 3060 ti til 6500,- 🤡 Pristaket endrer seg ja. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 Taake89 skrev (1 time siden): Jeg husker back in the day så syntes jeg Nizzen var helt gal som kjøpte Titan til 7k. Og nå har jeg kjøpt "mellomklassekort" 3060 ti til 6500,- 🤡 Pristaket endrer seg ja. Folk som ikke har råd til mat men kjøper dyre ting er gal, tror ikke Nizzen er hel der. Nå er vel det meste han driver med ganske overkill og unødvendig, tror ikke spillene blir dobbelt så bra om man får 10fps mer for eksempel, men det er nok mer hobby og det er nok gøyere å få ting til enn å bruke det, jeg er litt der selv. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg rocka 2x 7970 med vannblokk på den tiden med en 3930k (som jeg enda bruker) så skal ikke akkurat pårope meg møysomhet 😂 Men synes fremdeles at det er litt komisk det som var astronomiske summer før (7k for Titan når man fikk GTX 680 for ~4k, eller hvordan 5k før for telefon var MYE) nå er helt akseptert. Liten digresjon, men det gjør at jeg ikke tror prisene vil returnere helt til normalt igjen. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 Prisene har økt jevn siden 1996 så det blir rart å snakke om normaler. Fikk man 3080 til 8-10k så er det helt i linje med kort til 6k i 2007 og 2k i 1996. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 BadCat skrev (12 timer siden): Prisene har økt jevn siden 1996 så det blir rart å snakke om normaler. Fikk man 3080 til 8-10k så er det helt i linje med kort til 6k i 2007 og 2k i 1996. De har økt siden 1996, men jevnt har de ikke økt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 (endret) Ganske jevnt, bortsett fra litt rundt 2010 hvor det var litt flatt terreng i prisutviklingen. Antakelig fordi AMD var mer konkurransedyktig i tiden før og etter. Endret 23. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 At prisene øker er jo ikke noe nytt, men magefølelsen min sier at den har økt mer enn inflasjonen. 1 Lenke til kommentar
MTH Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 (endret) Det er ingenting som tilsier at prisene bare skal opp på lang sikt (eller i hvert fall ikke i dette tempoet). Jeg ser for meg at samtlige har kjøpt mange dyre kort og føler for å rettferdiggjøre kjøpene sine med at det bare blir verre, noe som kun ser sannsynlig ut på kort sikt. Det er jo til syvende og siste markedet som bestemmer, og under normale omstendigheter ville ikke disse prisene vært bærekraftige for verken AMD eller NVIDIA og den nåværende produktsyklusen begge forsøker å opprettholde. Det er tydelig at NVIDIA er klar over at dagens situasjon fører til sviktende salg i fremtiden. Vi har vært i en situasjon hvor enormt mange har hatt mye penger til overs, og det vil ikke være tilfellet når flere økonomier i verden friskmeldes. Jeg er i likhet med mange andre her, enig med at prisene er kunstig høye og mener at det må komme en slags korreksjon, og om det ikke skjer kommer NVIDIA til å forårsake en. Endret 24. september 2021 av MTH Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Sier seg selv at dagens pris på skjermkort ikke er bærekraftig. Hvis Nvidia kjører tilsvarende priser på neste generasjon, håper jeg de mister markedsandel til AMD og Intel. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 ManglerGPU skrev (4 minutter siden): Sier seg selv at dagens pris på skjermkort ikke er bærekraftig. Hvis Nvidia kjører tilsvarende priser på neste generasjon, håper jeg de mister markedsandel til AMD og Intel. AMD er ikke akkurat noe bedre. Prisene der er like ille om ikke verre. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 42 minutes ago, ManglerGPU said: Sier seg selv at dagens pris på skjermkort ikke er bærekraftig. Hvis Nvidia kjører tilsvarende priser på neste generasjon, håper jeg de mister markedsandel til AMD og Intel. Norge åpner til helga og etterspørselen faller. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 BadCat skrev (19 minutter siden): Norge åpner til helga og etterspørselen faller. Lavere priser fra mandag? Hell yeah! Jeg tar 3stk takk. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Nesten så jeg vurderer å starte med mining for å subsidiere de overprisede skjermkortene. Kommer alle med mining limiter? Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Comma Chameleon skrev (11 minutter siden): Nesten så jeg vurderer å starte med mining for å subsidiere de overprisede skjermkortene. Kommer alle med mining limiter? I praksis gjør de det nå. Står V2 eller LHR på de fleste, men noen er ikke merket men er begrenset likevel. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 55 minutes ago, Comma Chameleon said: Nesten så jeg vurderer å starte med mining for å subsidiere de overprisede skjermkortene. Kommer alle med mining limiter? Ikke 3090. Du er litt sent ute. Over ett år siden launch ac 30-serien nå. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 BadCat skrev (6 minutter siden): Ikke 3090. Du er litt sent ute. Over ett år siden launch ac 30-serien nå. Ikke sent ute. Hadde ikke tenkt på å kjøpe før denne sommeren egentlig. Nå er Planen er å vente litt til, til prisene går ned. Men om det kunne framskytes litt av mining hadde det vært fint. 3090 er litt dårlig value selv til vanlige priser. Et 3080 hadde vært mer enn godt nok. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 (endret) 3090 er bra value nå i forhold til resten. I alle fall bedre med 25k for 3090 enn 15 for 3080 og 20 for 3080 Ti. Endret 24. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 TheKims skrev (4 timer siden): AMD er ikke akkurat noe bedre. Prisene der er like ille om ikke verre. Hvordan mener du amd prisene er verre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå