Dragonlove Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere. Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang. Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet. Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited. Endret 3. august 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Det er vel ikke krav om å merke 3060 siden det allerede var begrenset i utgangspunktet. LHR hadde ikke gjort så mye hvis hashrate stod i stil med effektbruken. Endret 3. august 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Dragonlove skrev (36 minutter siden): Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere. Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang. Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet. Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited. Ravencoin, conflux etc, gjør det enkelt å bruk nicehash, du mister litt fortjeneste, men alt fikses for deg med minerswitch. Har et 3060 lhr, får inn ca 600 i mnd med det, mest raven. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Dragonlove skrev (36 minutter siden): Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere. Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang. Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet. Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited. Tror de startet produksjon av LHR kort i Mai. Mon tro om det hadde fungert med en gammel BIOS, visst man finner det noen plass da til 3060. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 TheKims skrev (15 minutter siden): Tror de startet produksjon av LHR kort i Mai. Mon tro om det hadde fungert med en gammel BIOS, visst man finner det noen plass da til 3060. Etter som jeg har forstått så har de nye kortene disse nye chipene også, så tvilsomt. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Cowboystrekk skrev (17 minutter siden): Ravencoin, conflux etc, gjør det enkelt å bruk nicehash, du mister litt fortjeneste, men alt fikses for deg med minerswitch. Har et 3060 lhr, får inn ca 600 i mnd med det, mest raven. Tja, tjener det nok inn igjen om jeg gjør det slik ja. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 3060 kortene har identisk innpakning og er "samme modell" selv med de nye brikkene. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Ephrus skrev (13 minutter siden): 3060 kortene har identisk innpakning og er "samme modell" selv med de nye brikkene. Tja, det forrige 3060 kortet jeg hadde sto det V2 på, det gikk i retur, men det kostet 2500,- mer også. Endret 3. august 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Cowboystrekk skrev (5 timer siden): Ravencoin, conflux etc, gjør det enkelt å bruk nicehash, du mister litt fortjeneste, men alt fikses for deg med minerswitch. Har et 3060 lhr, får inn ca 600 i mnd med det, mest raven. @Cowboystrekk Hvilken minerswitch er det du bruker? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Dragonlove skrev (8 timer siden): @Cowboystrekk Hvilken minerswitch er det du bruker? Nicehash, velger selv hvilke algos den skal bytte mellom. På 3060 LHR ligger den mest på kawpow og litt på octopus. Alt utbetales i btc. Mister ca 10% fortjeneste vs manuell mining, men gud hvor mye enklere enn å følge med conflux og ravencoin-priser døgnet rundt og bytte manuelt samt måtte ha flere exchanger og konvertere valuta. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Dragonlove skrev (17 timer siden): Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere. Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang. Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet. Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited. Greia er at 3060 eigentleg alltid har hatt LHR - og no har dei fiksa det smottholet som gjorde det mogleg å unngå sperra. Difor er det mange 3060 i omlaup med sperre som ikkje er merka LHR/V2. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Steam suggests there are more RTX 3090 cards online than the entire RX 6000-series put together Så populære er RX 6000 serien 😆 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 18 minutes ago, Nizzen said: Steam suggests there are more RTX 3090 cards online than the entire RX 6000-series put together Så populære er RX 6000 serien 😆 Rart da siden de yter ganske bra. Dårlig rykte fra før? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Just now, Betroz said: Rart da siden de yter ganske bra. Dårlig rykte fra før? Er vel en kombo av mye. Rykte, mangel av shadowplay, mangel av nvenc, dårligere til mining? Sett flere som bytta fra 6700x/6800x/6900x til nvidia 3000 serie som jeg har sett. Jeg bytta et 6900xt master mot et 3080 master kort. Var verdt ca det samne i forhold til prisen jeg gav. Han som fikk 6900xt ville bytte tilbake, da han angret. Manglet en ekstra hdmi sa han, som nvidia hadde. Jeg ville ikkje reversere byttet. Han prøvde å selge det men ingen ville ha det. Han fikk til slutt bytta det mot noe cpu og et eller annet greier. Mye dårligere deal. Ikkje vet jeg, men mange folk skyr 6 serie korta som pesten 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Ikke glem G-Sync. Det er et krav ved bruk av de beste skjermene. Det er ikke som at man ligger jevnt over 360 FPS i alle spill. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Hver gang jeg har selger et 30 serie kort kommer det ALLTID flere som vil bytte et 6000 serie kort 😆 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 21 minutes ago, Betroz said: Rart da siden de yter ganske bra. Dårlig rykte fra før? Masse nvidia fanboys som nekter å ha noe annet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 6 minutes ago, BadCat said: Ikke glem G-Sync AMD har da Freesync Premium. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Husker jeg rett, så har jeg kun hatt ett AMD (ATI) kort de siste 20+ åra, og det var Radeon 9800 PRO. Resten har vært Nvidia, helt siden Riva TNT dagene Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 8 minutes ago, Betroz said: AMD har da Freesync Premium. Hva skal det være godt for? Skjermen(e) har en påkostet G-Sync-brikke som krever at man har skjermkort fra NVIDIA: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå