Dragonlove Skrevet 22. juli 2021 Del Skrevet 22. juli 2021 Elkjøp er skurker og banditter og bryter loven(e) over en lav sko, til og med min advokat sa at de ikke hadde lov til å trekke beløp fra kort å ikke sende noe ting. Lenke til kommentar
M99M Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 Bestilte en i7 8700K fra Elkjøp den 23.11.2018. I løpet av de neste månedene oppsto det 5 "forsinkelser" og endringer av leveringsdato. Ved den siste forsinkelsen ble leveringsdatoen endret til 29.05.2019, så jeg tok kontakt med kundeservice som informerte om at de ikke hadde den på lager enda. Jeg kansellerte ordren og fikk tilbake pengene. Latterlig butikk. Lenke til kommentar
MTH Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 MrMarbles skrev (På 21.7.2021 den 16.51): Dårlig tidspunkt å selge på. Bør vente til August, ferdig med fellesferie, og når man ser at prisen faktisk ikke går ned særlig, så vil prisen stabilisere seg også på Finn. Etter den tek.no artikkelen kom i midten av juni om at prisene var på vei ned, så sluttet folk å kjøpe til overpris på Finn. Jeg tror ikke 3070Ti/3080Ti scalperne får noe mer for kortene sine etter sommeren. Vi har levd i over et år nå i en situasjon hvor mange har hatt mye penger å legge til sides uten stort å bruke dem på, og jeg tipper dette har ført til at mange som i utgangspunktet ikke trenger en oppgradering likevel har punget ut nokså ukritisk for kort man ellers ikke ville kjøpt. Når ting i større grad går tilbake til normalen tviler jeg sterkt på at markedet bedrer seg for scalperne, og jeg tipper etterspørselen vil fortsette å synke i takt med at markedet mettes samtidig som at flere blir mer prissensitive ovenfor hva man kjøper. Selvfølgelig bare spekulering, men det er en grense for hvor lenge dette han vare. Norge er et lite land, og det skal nok mindre til enn hva man tror før markedet for high-end kort er mettet her til lands (så lenge vi ikke plages av nok et mining-rush). Lenke til kommentar
Undified Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 Billigste grafikkortet noen sinne for min del. Gikk fra 3070 til 3080 til 3090 uten å legge ut en krone ekstra. 4 Lenke til kommentar
1995lancer Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Dragonlove skrev (På 13.7.2021 den 11.39): Hva mente du med "ska vi snart få kortene 3080 vi bestillte før det går ned til 10 k? ikke noe å hente da:P" Da? Hva er det du skal hente om ikke å scalpe litt? No offense om du ikke er scalper, bare nyskjerrig. Jo jeg kjøper å selger. Men må muligens slette ordre nå som prisene går ned. Tror du 3080 kortene vil gå ned til under 10k? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) 1995lancer skrev (5 timer siden): Jo jeg kjøper å selger. Men må muligens slette ordre nå som prisene går ned. Tror du 3080 kortene vil gå ned til under 10k? Nei, ikke med det første iallefall, leste senest en artikkel om det i går. https://www.digitaltrends.com/computing/graphics-card-price-drop-slowing-down/ Endret 24. juli 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Det er ikke 3080 å oppdrive og folk lurer på om prisen går ti bunns? Spoiler ROFL Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Undified skrev (18 timer siden): Billigste grafikkortet noen sinne for min del. Gikk fra 3070 til 3080 til 3090 uten å legge ut en krone ekstra. Jeg gikk fra Radeon HD4950 til RTX 3090 uten å betale en krone. 😁 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) Er det noen som har hørt noe mer om levering av kort fra Dustin Home? Det lover ikke godt med tanke på at de ikke en gang har Ampere-kort i sortimentet lenger annet enn det som følger med bærbare og stasjonære. Endret 24. juli 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 BadCat skrev (2 timer siden): Er det noen som har hørt noe mer om levering av kort fra Dustin Home? Det lover ikke godt med tanke på at de ikke en gang har Ampere-kort i sortimentet lenger annet enn det som følger med bærbare og stasjonære. Jeg avbestillte mine kort derfra, sånn som markedet er nå har jeg ikke behov for flere. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 MTH skrev (På 23.7.2021 den 15.46): Jeg tror ikke 3070Ti/3080Ti scalperne får noe mer for kortene sine etter sommeren. Vi har levd i over et år nå i en situasjon hvor mange har hatt mye penger å legge til sides uten stort å bruke dem på, og jeg tipper dette har ført til at mange som i utgangspunktet ikke trenger en oppgradering likevel har punget ut nokså ukritisk for kort man ellers ikke ville kjøpt. Når ting i større grad går tilbake til normalen tviler jeg sterkt på at markedet bedrer seg for scalperne, og jeg tipper etterspørselen vil fortsette å synke i takt med at markedet mettes samtidig som at flere blir mer prissensitive ovenfor hva man kjøper. Selvfølgelig bare spekulering, men det er en grense for hvor lenge dette han vare. Norge er et lite land, og det skal nok mindre til enn hva man tror før markedet for high-end kort er mettet her til lands (så lenge vi ikke plages av nok et mining-rush). Ti-kortene er det ikke vits i å scalpe. De er det jo tilgjengelighet på. Men 3080? Har ikke sett mange 3080-tilgjengelig, bortsett fra den eksterne GPUen som Elkjøp selger. Lenke til kommentar
activex Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 BadCat skrev (23 timer siden): Er det noen som har hørt noe mer om levering av kort fra Dustin Home? Det lover ikke godt med tanke på at de ikke en gang har Ampere-kort i sortimentet lenger annet enn det som følger med bærbare og stasjonære. Fikk en 3080 xc3 ultra derifra nå nylig, bestilt i januar Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 Takk. Kanskje det ordner seg. Lenke til kommentar
chulo Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Fortsatt ingen spor av 3060Ti TUF jeg bestilte fra Netonnet 24. februar i år, og pengene har vært reservert/trukket helt siden. Har noen herfra kjøpt samme skjermkort fra dem etter denne datoen? 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 (endret) BadCat skrev (På 2021-7-24 den 10.07): Er det noen som har hørt noe mer om levering av kort fra Dustin Home? Det lover ikke godt med tanke på at de ikke en gang har Ampere-kort i sortimentet lenger annet enn det som følger med bærbare og stasjonære. 3060Ti er en skikkelig enhjørning, tvilsomt at du får. Edit feil innlegg som er sitert her, jeg vet. Endret 26. juli 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
chulo Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 5 minutes ago, Dragonlove said: 3060Ti er en skikkelig enhjørning, tvilsomt at du får. Edit feil innlegg som er sitert her, jeg vet. Fair enough, skulle eventuelt finne ut om noen her har bestilt samme kort fra dem etter den datoen ettersom prisen på produktsiden deres er oppjustert sammenlignet med da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Det virker som om alle 3060TI og 3070 som blir solgt idag er i bundles VGA bundle etc ? Er dette for å unlate å levere til de som har bestilt disse kortene ? Burde ikke butikkene/fabrikk(produsent) prioritere disse ? Eller finnes det noen bedre forklaring på denne sitiasjonen ? 1 Lenke til kommentar
Resk90 Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 Kjegla skrev (På 2021-7-13 den 9.22): Noen her som har hørt noe som helst fra Elkjøp når det gjelder 3080 TUF serien? xD (Både NON-OC eller OC) Er bare fire korte måneder igjen til det har bikket ett år siden bestilling, og har fremdeles ikke fått en eneste mail/telefon med noen oppdatering/beklagelser for forsinkelsen! Jeg kontakta dem idag om min ordre på 3080 tuf'en fra 20 oktober 2020. De sendte saken videre og skulle kontakte meg igjen når de hadde sitt på saken. Har både ordrebekreftelsen og trekk fra konto. Blir spennende og se. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 Riktignok AiO-kort men liten interesse for 3080. Ingen solgt i løpet av én time. Jeg hadde kjøpt hvis det ikke var LHR. https://www.komplett.no/product/1191133/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-rtx-3080-sea-hawk-x-10g-lhr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå