Gå til innhold

Enkel forsterker til innfelte høyttalere

334

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet hvor det er 4 innfelte høyttalere i taket rundt om i leiligheten, og har jo da naturlig vis lyst til å ta de i bruk :)

Disse kommer ut som 4stk høyttalerkabler i et skap som er langt unna TV/forsterker, så jeg har ikke mulighet til å dra noe dit. Men jeg har en Chromecast Audio som jeg tenkte kunne være hendig her. Spørsmålet er om noen har forslag til en enkel og rimelig forsterker, evt annen løsning, som kan koble Chromecasten til høyttalerene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du da ha quadrofoni eller to høyttalere i hver kanal?

Fra beskrivelsen din høres ikke disse høyttalerne ut som en del av et surroundoppsett... så jeg antar siste alternativ. Mange forsterkere vil fint tåle to høyttalere pr terminal, og det er vel ikke konsertvolum på takhøyttalere du ønsker. Også positivt at høyttalerne i taket sikkert er samme type, så du slipper impedanseforskjeller.

Bluesound powernode kan være et alternativ, da har du streaming i tillegg til forsterkningen. Fås brukt for rundt 3-4000.

NAD har også noen nette småsaker med ca samme utstyr, finnes sikkert noen av dem også på finn. Du må egentlig bare bestemme deg for et pristak.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Pop said:

Vil du da ha quadrofoni eller to høyttalere i hver kanal?

Fra beskrivelsen din høres ikke disse høyttalerne ut som en del av et surroundoppsett... så jeg antar siste alternativ. Mange forsterkere vil fint tåle to høyttalere pr terminal, og det er vel ikke konsertvolum på takhøyttalere du ønsker. Også positivt at høyttalerne i taket sikkert er samme type, så du slipper impedanseforskjeller.

Bluesound powernode kan være et alternativ, da har du streaming i tillegg til forsterkningen. Fås brukt for rundt 3-4000.

NAD har også noen nette småsaker med ca samme utstyr, finnes sikkert noen av dem også på finn. Du må egentlig bare bestemme deg for et pristak.

Det er ikke noe surroundoppsett nei så det skal lik lyd fra alle høyttalere. Ja lurte litt på om det gikk å ha flere høyttalere per terminal, det er god info! Da vet jeg litt mer hva jeg skal lete etter :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...