ihavequestions Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Hei, Jeg har i dag en Acer Aspire GX-281, kjøpt for ca 2 og 1/2 år siden hos Elkjøp. I ettertid har jeg kjøpt en ny SSD-disk og økt til 16GB RAM. Jeg spiller ikke mye, men har fortsatt et ønsker om at PCen skal kjøre de fleste nye spill på ok+ kvalitet. Når jeg spiller spill som COD Warzone ligger jeg på rundt 70 i fps med grafikkinstillingene skrudd godt ned, og spør du meg er det ikke tilfredsstillende å spille med så dårlig grafikk. Det er mange år siden jeg var oppdatert på hva som er bra og ikke bra, men ser vel for meg at grafikkortet står for tur... Kan noen anbefale meg en oppgradering av PCen? Jeg ser for meg å bruke rundt 3-5.000 kr. Prosessor: AMD Ryzen 5 1400 RAM: 16 GB DDR4 Grafikkort: GeForce GTX 1060 3 GB Hovedkort: Flavia SR WB350MK Strømforsyning: 500W https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDGE0DEQ016/acer-aspire-gx-281-stasjonar-gaming-pc?fbclid=IwAR3s4Ki9Tq5SZMcgV-WurOPoWo6aGCL7rBJpAVh_ntVamDZAVCyO0cIteRs Takk! Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Om jeg var deg, så ville jeg solgt den du har og oppgradert til noe bedre. Både prosessor og skjermkort er for svakt for mer enn 70 fps i Warzone. Med gode bilder og god annonsetekst får du kanskje 4000 for maskinen din. Kjøp en brukt maskin med ryzen 3600 eller i5/i7 8*** serie eller bedre, og med 1070 skjermkort eller bedre. Bør være mulig å finne dette til rundt 7-8000 kroner på finn. Kanskje enda lavere også om du er heldig. Opplever at det er kjøpers marked akkurat nå. Lenke til kommentar
ihavequestions Skrevet 25. september 2020 Forfatter Del Skrevet 25. september 2020 Takk for svar! Jeg er stor fan av å kjøpe nytt. Føler mye av det som ligger ute på finn er veldig gammelt og ofte overpriset, og når jeg da ikke er oppdatert på hva som er bra er jeg litt redd for å gå feil... Har sett litt på denne. Godt tilbud? https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/185767/acer-nitro-n50-stasjonar-gaming-pc Det du sier er at å oppgradere min eksisterende PC til et ok nivå vil nesten koste det samme som ny (minus ca 3k for den jeg har nå)? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 skemar skrev (17 minutter siden): Takk for svar! Jeg er stor fan av å kjøpe nytt. Føler mye av det som ligger ute på finn er veldig gammelt og ofte overpriset, og når jeg da ikke er oppdatert på hva som er bra er jeg litt redd for å gå feil... Har sett litt på denne. Godt tilbud? https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/185767/acer-nitro-n50-stasjonar-gaming-pc Det du sier er at å oppgradere min eksisterende PC til et ok nivå vil nesten koste det samme som ny (minus ca 3k for den jeg har nå)? Dårlig deal, de skal ha nesten like mye for i 2060 i den maskina, som det 3060 antagligvis vil koste. Skal du ha PC med 2060 kjøper du heller et brukt 2060, ikke nytt. I tillegg dårlig med oppgraderingsmuligheter på slike ferdig PCer. Har du vurdert å bygge PC selv? Lenke til kommentar
ihavequestions Skrevet 26. september 2020 Forfatter Del Skrevet 26. september 2020 Ja, men det kommer nok ikke til å skje. Min interesse er meget begrenset, sikkert 15 år siden sist jeg bygde en PC. Jeg er egentlig bare ute etter en «enkel» løsning, derav ønsket om å oppgradere den jeg har, men forstår at det kan bli vanskelig/dyrt. Får se om jeg får solgt den jeg har først. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Visst du absolutt ikke vil bygge selv så ville jeg ha sett på løsninger slik som Komplett Gamer f,eks. Da står du mere fritt til å oppgradere i fremtiden. Ferdig bygg fra Acer, MSI og HP f,eks kan ha hardware som ikke støtter standard mål, og da kan det bli vanskelig visst du vil bytte hovedkort osv senere. Lenke til kommentar
ihavequestions Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Hva tror dere om denne? Intel Core i7-7700K Kaby Lake prosessor MSI Z270 PC mate 1151 ASUS GeForce GTX 1060 6GB dual Corsair Carbide Quiet 400Q Midi Tower Samsung 850 EVO 250GB Corsair Vengeance LPX 16 GB Seagate Barracuda 1 TB HDD Corsair CX650M, 650W PSU Cooler Master Hyper 212 EVO CPU kjøler Lenke til kommentar
ihavequestions Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 TheKims skrev (På 26.9.2020 den 19.28): Visst du absolutt ikke vil bygge selv så ville jeg ha sett på løsninger slik som Komplett Gamer f,eks. Da står du mere fritt til å oppgradere i fremtiden. Ferdig bygg fra Acer, MSI og HP f,eks kan ha hardware som ikke støtter standard mål, og da kan det bli vanskelig visst du vil bytte hovedkort osv senere. Emile the rat skrev (På 25.9.2020 den 14.19): Dårlig deal, de skal ha nesten like mye for i 2060 i den maskina, som det 3060 antagligvis vil koste. Skal du ha PC med 2060 kjøper du heller et brukt 2060, ikke nytt. I tillegg dårlig med oppgraderingsmuligheter på slike ferdig PCer. Har du vurdert å bygge PC selv? Eventuelt denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=190622030 Lenke til kommentar
ihavequestions Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Har også sett på dette grafikkortet: ASUS Dual GeForce RTX 2060 OC edition Vil det passe på hovedkortet mitt? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Ja det vil passe, men mistenker at din CPU vil bli flaskehals i spill som Warzone visst du er ute etter høyere fps. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) Jeg vil tro det er cpu som er flaskehalsen her. En mulighet er da å bytte hovedkort og cpu (og eventuelt minne). Men det er nesten vanskeligere enn å bygge en ny maskin. Da er det enklere å selge maskinen og kjøpe en med både bedre cpu og skjermkort. Endret 28. september 2020 av Svein M Lenke til kommentar
ihavequestions Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 Hei! Takk for svar. Sjekket på nettet at det vil bli ca 13% "flaskehals" mellom CPU og grafikkort, det skal vel gå fint. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) 23 hours ago, skemar said: Eventuelt denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=190622030 Fryktelig optimistisk pris på den PCen der da - den er vel neppe verdt mer enn halvparten ? - prosessoren er heller ikke mye raskere enn den du har. Når det gjelder grafikkort er det feil tidspunkt å kjøpe RTX 2xxx serien på med mindre du kommer over et bra bruktkupp, siden butikkene ennå ikke har dumpet prisene helt (på grunn av tilgjengeligheten på RTX3xxx) Den beste dealen ville nok være å kjøpe en "ferdig" PC (eventuelt på komplett) og finne et brukt RTX 2xxx på finn. Endret 29. september 2020 av kjetilkl Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 7000 for Z77 hk og 3770 cpu? Er det seriøst? ? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) skemar skrev (På 25.9.2020 den 13.56): Takk for svar! Jeg er stor fan av å kjøpe nytt. Føler mye av det som ligger ute på finn er veldig gammelt og ofte overpriset, og når jeg da ikke er oppdatert på hva som er bra er jeg litt redd for å gå feil... Har sett litt på denne. Godt tilbud? https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/185767/acer-nitro-n50-stasjonar-gaming-pc Det du sier er at å oppgradere min eksisterende PC til et ok nivå vil nesten koste det samme som ny (minus ca 3k for den jeg har nå)? Ser ut til å være et greit tilbud til kr 7995. Svakheten er at det er bare 8 GB ram, som bør oppgraderes til 2x8 GB. Endret 29. september 2020 av Svein M Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) Hvilken oppløsning på skjerm er det du har. Er det 1920x1080? Kjører ram på 2400MHz? I følge denne oversikten så skal det bli høyere fps: https://www.gpucheck.com/game-gpu/call-of-duty-modern-warfare-2019/nvidia-geforce-gtx-1060-3gb/amd-ryzen-5-1400/low Endret 29. september 2020 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå