Redaksjonen. Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Volkswagen ID.4 koster fra 427.000 kroner i Norge. Kan bestilles i dag Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) ID.4 er forbløffande lik Model Y. Nesten som ein skulle tru at VW har "juksa litt". Illustrasjonen er frå Volkswagen: Model Y gjev ein del meir for pengane. Ikkje minst tilgang til eit svært bra og billig ladenettverk. Medan kjøpekontrakt for ID.4 er bindande og depositum ikkje refundertbart, gjev Tesla angrerett med full refusjon til 7 dagar eller 1600 km etter at bilen er levert. Endret 24. september 2020 av Sturle S 1 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Billigste model i USA er 39990USD -> ca 381500NOK med en dollarkurts på 9,54.Det er da ca 45000NOK høyere pris i Norge.Prisen i USAer uten den Federale støtten. Hvorfor det? Regner de med at Norge er mere betalingsvillige? Eller er det forskjell på bilene som leveres til USA og Norge? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 1 minute ago, -Birger- said: Billigste model i USA er 39990USD -> ca 381500NOK med en dollarkurts på 9,54.Det er da ca 45000NOK høyere pris i Norge.Prisen i USAer uten den Federale støtten. Hvorfor det? Regner de med at Norge er mere betalingsvillige? Eller er det forskjell på bilene som leveres til USA og Norge? Tippar det er ein kombinasjon av betalingsvilje og at Model Y ikkje vert levert i Europa før neste år. Då går nok prisen på ID.4 ned her òg. 2 Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Sturle S skrev (3 timer siden): ID.4 er forbløffande lik Model Y. Nesten som ein skulle tru at VW har "juksa litt". Illustrasjonen er frå Volkswagen: Model Y gjev ein del meir for pengane. Ikkje minst tilgang til eit svært bra og billig ladenettverk. Medan kjøpekontrakt for ID.4 er bindande og depositum ikkje refundertbart, gjev Tesla angrerett med full refusjon til 7 dagar eller 1600 km etter at bilen er levert. Rent bortsett fra at du ikke får kjøpt en model Y for pengene du trenger for å kjøpe den best utstyrte versjonen av ID4 first. Du får vel og merke firehjulsdrift, men om du ikke trenger dette er en prisforskjell på 60000 kroner ganske betydelig. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Ikke så rart. Garanti og reklamasjon i 5 år. VAG har nesten like mange klager som Tesla i følge forbrukerrådet. Når en så veletablert bilbygger ikke klarer å "Get their sh*t togheter" så må de legge på prisen.. Har selv en knirkende 2 år(snart 3år) gammel Passat GTE med drøye 40 tusen km på telleren som er inne for knirkefiks og rustfjerning hvert år... Samme kjøret var det på min forrige VW Golf stv (2015 mod) og Skoda Octavia 2014 før det. Har lært nå, blir ikke VAG neste gang. 4 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 15 hours ago, Eivind Helle said: Rent bortsett fra at du ikke får kjøpt en model Y for pengene du trenger for å kjøpe den best utstyrte versjonen av ID4 first. Du får vel og merke firehjulsdrift, men om du ikke trenger dette er en prisforskjell på 60000 kroner ganske betydelig. ID.4 1st Max kostar 509.500. Model Y LR kostar 534.900. 25.400 i differanse. (Model Y LR går 0-100 km/t på same tid som ID.4 1st Max brukar på 0-60, so det er ikkje heilt rettvist å samanlikne pris med Model Y Performance.) 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Wow! Endelig en bil med "vanlige" dørhåndtak i stedet for disse "dra-håndtakene" alle biler har i disse dager Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Sturle S skrev (3 timer siden): ID.4 1st Max kostar 509.500. Model Y LR kostar 534.900. 25.400 i differanse. Og da er det 4wd på Model Y, men ikke på ID.4 1st Max. Greit å ha klart for seg. (Joda, jeg så at Eivind Helle tok det med, men suns jeg måtte poengtere det likevel. 2 Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Sturle S skrev (23 timer siden): ID.4 1st Max kostar 509.500. Model Y LR kostar 534.900. 25.400 i differanse. (Model Y LR går 0-100 km/t på same tid som ID.4 1st Max brukar på 0-60, so det er ikkje heilt rettvist å samanlikne pris med Model Y Performance.) Sammenligner ikke med Performance. Tok enkelt og greit å kjørte konfiguratoren til Tesla, valgte hengerfeste, lyst interiør og blå metallic lakk. Da ble prisenforskjellen 60000 kroner. Så ja du kan komme nærmere ved å ta vekk alle personlige valg. Men det bli omtrent som om du skulle velge den skrapa versjonen av ID4 1st, og da blir forskjellen over 100000 kroner. 1 Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) Hanhijnn skrev (19 timer siden): Og da er det 4wd på Model Y, men ikke på ID.4 1st Max. Greit å ha klart for seg. (Joda, jeg så at Eivind Helle tok det med, men suns jeg måtte poengtere det likevel. På Skoda Enyaq er prisforskjellen 29000 kroner for å få firehjulstrekk. Vi kan nok regne med at det blir tilsvarende for ID4. Og da blir ID4 fortsatt en god del billigere enn enn Model Y, hvis du legger til hengerfeste og egne preferanser for farger. Konfiguratoren til Tesla gir meg en pris på 575542 når jeg legger til hengerfeste, blå metallic og hvit interiør. Hvis jeg i tillegg oppgraderer felgene til 20", som jeg vel streng talt bør om jeg skal matche utstyrsgraden i ID4 1st Max, ender jeg opp på 593042. Og velger man alle tilgjengelig opsjoner, som selvkjøring, rød multicoat og 7 seters interiør, er man oppe i 686442. Samme utstyr på performance gir 723952. Endret 26. september 2020 av Eivind Helle Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Eivind Helle skrev (På 26.9.2020 den 9.44): På Skoda Enyaq er prisforskjellen 29000 kroner for å få firehjulstrekk. Vi kan nok regne med at det blir tilsvarende for ID4. Og da blir ID4 fortsatt en god del billigere enn enn Model Y, hvis du legger til hengerfeste og egne preferanser for farger. Konfiguratoren til Tesla gir meg en pris på 575542 når jeg legger til hengerfeste, blå metallic og hvit interiør. Hvis jeg i tillegg oppgraderer felgene til 20", som jeg vel streng talt bør om jeg skal matche utstyrsgraden i ID4 1st Max, ender jeg opp på 593042. Og velger man alle tilgjengelig opsjoner, som selvkjøring, rød multicoat og 7 seters interiør, er man oppe i 686442. Samme utstyr på performance gir 723952. TMY-prisene har steget jamt i takt med dollarkursen. Heldigvis så er dollarkursen på vei nedover igjen, og vi vil nok snart se nedgang i Tesla sine priser også. Jeg bestilte TMY såpass tidlig at min er en GOD DEL billigere, men også noe enklere spec'et. 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Hanhijnn skrev (På 25.9.2020 den 13.52): Og da er det 4wd på Model Y, men ikke på ID.4 1st Max. Greit å ha klart for seg. (Joda, jeg så at Eivind Helle tok det med, men suns jeg måtte poengtere det likevel. VW blir da garantert dyrere. 4wd koster ikke så lite som 25.000 ekstra når de selger en ekstra aksling på fossilbilene. Blir desto dyrere når de skal selge en ekstra motor på den elektriske. Vil tippe 50.000 ekstra. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Ano__Nym skrev (3 minutter siden): VW blir da garantert dyrere. 4wd koster ikke så lite som 25.000 ekstra når de selger en ekstra aksling på fossilbilene. Blir desto dyrere når de skal selge en ekstra motor på den elektriske. Vil tippe 50.000 ekstra. På en vanlig bil må man betale moms og ekstra vekt og co2 avgift på 4 hjulstrekk. Det blir det nok ikke på el versjonen. Tipper prisdifferansen blir som på skoda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå