Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kom nettopp ut av karantene, syk igjen.

Gjest bb1fd...c73

Anbefalte innlegg

Gjest bb1fd...c73

Etter å ha vært nærkontakt til en smittet 12 september har jeg vært i karantene i 10 dager. Kom ut av karantenen i går og var en tur på butikken for å fylle på. 

I løpet av de ti karantenedagene begynte jeg såvidt å kjenne surkling i brystet i tillegg til at det var litt tungt å puste inn. Jeg ble testet 16 september og fikk negativt svar.  Brystkasseplagene forsvant i helgen, men nå er jeg begynt å bli dårlig igjen og det kjenns veldig ut som en helt vanlig forkjølelse (vondt i halsen, litt hodepine, litt muskelverk (men det er normalt da jeg er kronisk syk) ikke mer enn det). Nå har jeg jo vært i karantene i 10 dager + fått negativ test, så jeg er usikker på hva jeg burde gjøre. Begynte i ny jobb i august der jeg jobber fast annenhver helg, så jeg syntes dette med karantene egentlig er litt pinlig. 

Sjansen for at det er corona er ørliten. Hadde jeg sluppet å være i karantene fordi jeg var syk med påvist negativ test så hadde det ikke gjort meg så mye. Men det faktum at jeg må være i karantene fordi jeg er litt snufsete OG har negativ test er i grunn irriterende. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men om dere har noen tanker eller "svar" (på spm jeg ikke har stilt), hadde jeg blitt glad om dere delte. 

Anonymous poster hash: bb1fd...c73

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du skal være inne dersom du er syk - uten at du har corona, er fordi du har et svekket immunforsvar. Med et svekket immunforsvar er det en høyere risiko for at du blir alvorlig syk av corona, dersom du ble smittet mens du var syk kontra mens du er frisk. 

Her er det en artikkel 

https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokktall-om-dobbeltinfeksjon/72882141

Anbefaler derfor at du holder deg hjemme dersom du er syk. Kjipt for arbeidsplassen, men det er ikke din feil så du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...