bergetun Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hei Jeg har ett stort problem her, jeg har en Toshiba Portege 2010 uten noe form for boot muligheter siden maskinen hverken har floppy eller cdrom. Maskinen har naa Windows XP installert men den trenger sårt en reinstallasjon. Så mitt spørsmål er: Er det mulighet for å reinstallere XP på denne maskinen uten å måtte kjøpe meg en ekstern floppy eller cdrom. Planen min er å legge hele XP cden inn på en egen partisjon og starte installasjonen derifra, men hvordan jeg skal få startet installasjonen er jo enannen sak Noen som har noen gode ideer på hvordan jeg kan fixe denne biffen ? Tusen takk for all hjelp .. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Glemte å si at maskinen har mulighet til å boote på lan, men siden jeg ikke har den villeste anelese på hvordan dette fungerer. Kanskje noen her kan shed some light på temaet boote/installere på lan. Lenke til kommentar
pilopirat Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Da burde du kune velge "Boot from LAN", og sett inn Win XP cd' i en cd rom spiller på nettverket ditt. ( For du har vel minst en maskin i nettverk!). Bla deg frem til XP cd'n og installer derfra, ikke glem å formatere så får du bort j.....skapen. Lykke til Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Den boot from lan greia var ikke var ikke bare bare .. Den krever at du har en Microsoft RIS image server på nettverket ditt Jeg er en unix administrator som har veldig lite peiling på Windows Server, så for meg og sette opp en RIS server på en eller annet Windows server blir vanskelig. Jeg tror ikke det er noe som finnes på *nix men det kan jo hende.. Noen andre som har en peiling på hvordan jeg kan få en fresh installasjon på maskinen min ? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hvis du får satt den opp i nettverk med en annen pc så kan du manuelt bla deg fram til den via netverket, finne innstallasjons fila Lenke til kommentar
xeon Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 En Pendrive hadde kanskje vært noe? (først boote og legge inn dos, også jobbe seg oppover Lenke til kommentar
rwu Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) kjører du windows server(m/DHCP- og DNSserver: -legg til/fjern windowskomponenter -> Remote Installation Services (evt. Networking services -> DNS og DHCP) etter omstart:-legg til/fjern windowskomponenter ->Configure Remote Installation Services -når du får beskjed om å sette inn windows 2000-plata, setter du inn XP-plata istedet... windows ordner resten... kan det bli enklere? edit: hjelp; http://www.microsoft.com/windows2000/techi...remotesteps.asp Endret 3. januar 2004 av rwu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå