Emile the rat Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 BadCat skrev (8 minutter siden): Det blir ikke så store hopp, man kan også griseklokke 3080. Ingen har resultater fra de gode kortene ennå, så hold hesten din. 3090 fikk kun 1-3 fps mer med overklokke, 3080 klokker garantert ikke bedre enn 3080. Trenger ikke holde noen hest, fordi vi vet at 3090 har bedre bin die, og vi vet allerede at 3080 er elendig på overclock. 3090 tok det kun en dag før vi så push på powerlimit, 3080 har vært ute en hel uke nå. Hvorfor er du så imot 3090? La nå andre være fornøyd, uten å komme med tull som at 3080 matcher 3090. Du kan ikke benekte konkrete tall fra benchmark. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Donkey Kong skrev (4 timer siden): Men ifølge Nvidias markedsføring leverer kortet den "optimale spillopplevelsen". Men det gjør det jo, er ingenting feil i ordlyden deres.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Fra tek.no sin test Sitat Når vi tar utgangspunkt i våre fem faste testspill, der ingen av dem har RTX-funksjoner aktivert, måler vi oss frem til at RTX 3090 i snitt yter 7,6 prosent bedre enn RTX 3080 i 1440p-oppløsning, og 10,3 prosent bedre i 4K-oppløsning. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Kortet passer fint til meg som driver med 3D modelleringsarbeid og VR i hver fall. Men er vel litt i tvil om det er verdt pengene når jeg sitter på et 2080ti Kjenner jeg meg selv rett så greier jeg ikke vente 2 år til neste generasjon. Men ser det jo foreløpig an, kan jo være at det kommer en Ti/Super versjon eller at AMD har noen lure kort på hånden i toppsjiktet, tviler dog på det siste, er vel temmelig lenge siden nvidia hadde noe konkurranse der. Lenke til kommentar
Blodstrupm0en Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Vil alltid være et marked for det dyreste, for entusiaster og/eller folk med mye penger har ikke 10 000 kroner fra eller til så mye å si. Se hva folk bruker på sykler, høytalere, ny toppmodell mobil hvert år. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå