Redaksjonen. Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Nå er Volkswagens el-SUV lansert: leveres i januar Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 (endret) SUV? Dette er på det meste en crossover. Den ser ut som en smått hevet I.D 3. Det blir som å kalle Polo Cross en SUV fordi den har litt bedre bakkeklarering enn vanlig Polo. En ekte SUV er i størrelsen Ford Excursion, Toyota Sequoia eller Cadillac Escalade. bshagen skrev (11 minutter siden): Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? Jepp, kjedelig med så sakte ladehastighet når 350 kW ladeteknologi finnes. Endret 23. september 2020 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 (endret) bshagen skrev (1 time siden): Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? Trur man skal dømme ladehastigheter om 10 år omtrent. Først da får man sett hva som var forsvarlige ladehastigheter og ikke innunder dagens teknologi. Endret 23. september 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 oophus3do skrev (38 minutter siden): Trur man skal dømme ladehastigheter om 10 år omtrent. Først da får man sett hva som var forsvarlige ladehastigheter og ikke innunder dagens teknologi. Rart eTron har 150kW og Taycan har 350kW, hvis dette er argumentet ditt 7 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 bshagen skrev (1 time siden): Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? ID3 kommer seg like hurtig frem som en m3 sr. Den har vel dobbel ladehastighet på papiret. Dessuten er den marginalt lavere forbruk. Rart ikke sant? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Skuffende med tyskerne altså. Hadde håpt på bedre. Vil se Tesla tall! 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 bshagen skrev (10 minutter siden): Rart eTron har 150kW og Taycan har 350kW, hvis dette er argumentet ditt Argumentet forblir jo den samme? Taycan står jo isåfall i fare for å bli dømt på en dårlig måte om det viser seg at deres kjøleløsninger ikke har vært bra nok for å fordre høyere ladehastigheter enn det man ser stort sett er normalen angående C-Rate. Audi e-Tron syns jeg faller rimelig greit innunder normalen, dog de gjør det bra med snitthastigheten. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 17 minutes ago, Trestein said: ID3 kommer seg like hurtig frem som en m3 sr. Den har vel dobbel ladehastighet på papiret. Dessuten er den marginalt lavere forbruk. Rart ikke sant? Dobbel? 100kW Peak på ID.3 og 170kW Peak på M3 SR (med mindre batteri enn ID.3) 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Trestein skrev (25 minutter siden): ID3 kommer seg like hurtig frem som en m3 sr. Den har vel dobbel ladehastighet på papiret. Dessuten er den marginalt lavere forbruk. Rart ikke sant? Kommer an på hvor du skal 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Complexity skrev (3 minutter siden): Dobbel? 100kW Peak på ID.3 og 170kW Peak på M3 SR (med mindre batteri enn ID.3) Trodde dette var øket. Poenget var at forskjellen i praksis er marginal. TB klarte vel 1000km på 10:30 med modell 3 mens ID3 klarte 10:45. Det var en tysker som klarte 1000km på 10:37 med mindre økonomisk ID3. En utrolig forbedring i forhold til e golf som brukte 15timer. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 bshagen skrev (2 minutter siden): Kommer an på hvor du skal Russland? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 12 minutes ago, Trestein said: Trodde dette var øket. Poenget var at forskjellen i praksis er marginal. TB klarte vel 1000km på 10:30 med modell 3 mens ID3 klarte 10:45. Det var en tysker som klarte 1000km på 10:37 med mindre økonomisk ID3. En utrolig forbedring i forhold til e golf som brukte 15timer. Forsjellen i praksis er jo kjempestor!?! Teslabjørn legger jo ruten slik at han alltid kan lade med maks effekt. I praksis er det temmelig vanskelig om man ikke kjører Tesla. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Trestein skrev (16 minutter siden): Russland? Lite Ionity i Russland. Men det er en Supercharger i Moskva 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Complexity skrev (10 minutter siden): Forsjellen i praksis er jo kjempestor!?! Teslabjørn legger jo ruten slik at han alltid kan lade med maks effekt. I praksis er det temmelig vanskelig om man ikke kjører Tesla. Hvorfor det? Det finnes rikelig med ladere. selv i tyskland er det lite problem med ladere. Med 400km rekkevidde hadde selv jeg klart å finne ladere Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 (endret) 2 minutes ago, Trestein said: Hvorfor det? Det finnes rikelig med ladere. selv i tyskland er det lite problem med ladere. Med 400km rekkevidde hadde selv jeg klart å finne ladere Det finnes rikelig med 50kW ladere ja. Men det ødelegger jo litt for å klare 1000km på 10:30? Min nærmeste Ionity 150kW lader er 1500km unna. Vet jo heller ikke hvordan ID.3 vil lade på vinteren når batteriet gjerne er kaldere, hvorpå Tesla forvarmer batteriet sitt før man ankommer ladestasjonen. Endret 23. september 2020 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Tor Hansen3 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 4-hjulstrekken trenger større batteri. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 bshagen skrev (11 timer siden): Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? Og skuffende mangel på 4WD. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Trestein skrev (9 timer siden): Hvorfor det? Det finnes rikelig med ladere. selv i tyskland er det lite problem med ladere. Med 400km rekkevidde hadde selv jeg klart å finne ladere Sikker? https://www.tv2.no/a/11341620/ 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Hanhijnn skrev (1 time siden): Og skuffende mangel på 4WD. Ble da lansert det, den kommer litt senere. De har også avslørt at de jobber med R modeller, så de må ha plass til å kunne gi disse modellene senere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå