Redaksjonen. Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Opel Mokka-e kommer til våren Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) Sitat Opel lanserte tirsdag sin nye Mokka. Det vil si – bilen ble lansert allerede i sommer, men nå har de presentert flere detaljer om nykommeren. Det er allerede kjent hvordan den ser ut, hvor lang rekkevidde den får, og hvor raskt den lader. Det vi ikke visste fra før av er hva bilen skal koste. Nå melder Opel at prisen lander på 32.990 euro inkludert moms i Tyskland. Kjapt oversatt til norsk skulle det bety noe sånt som 310.000 kroner uten moms. Men så enkelt er det ikke. PR- og informasjonssjef for Opel hos den norske importøren Bertel O. Steen, Stein Pettersen, lover en konkurransedyktig pris, men at det vil ta noen uker før norsk pris er klar. Det vi ikke visste fra før er altså den norske prisen, og den vet vi fortsatt ikke. Utrolig godt jobba TU... Sitat Infotainmentsystemet er i bunn og grunn det samme som i Peugeot e-2008, men skal oppleves mer «tysk». Navigasjon er likt, mens førerdisplay ser annerledes ut. Interiøret skal ha et Opel-særpreg, også når det kommer til betjening. Nå har ikke jeg opplevd infotainmentsystemet på Peugeot'en, men det som Opel hadde på Ampera (uten e) var enkelt og intuitivt. Det likte jeg godt. Supert at det kommer stadig flere nye elbil-modeller på markedet. Bare synd at ALLE må komme med små pendler- / bybiler før de kan vurdere å lage fullverdige familebiler. Endret 24. september 2020 av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Hanhijnn skrev (2 timer siden): Bare synd at ALLE må komme med små pendler- / bybiler før de kan vurdere å lage fullverdige familebiler. Er ekstremt vanskelig for dem som må erstatte produksjonslinjer fra biler i porteføljen som tjener penger, mot nye elbiler som tjener mindre per unit. De produksjonslinjene som har tjent minst, vil typisk være de man "offrer" først. Når man så da har en linje til elbiler klart, så blir man låst til den platformen man utnytter, og for denne gruppen, så vil det altså være typisk disse bilene innenfor dette segmentet. Man må nok pent bare vente til at neste fabrikk og linje erstattes, når man fordrer at det man erstatter ikke knuser økonomien så fryktelig mye. Ergo ligger fokuset på miljøkreditts i første omgang når elbilene ikke tjener penger, men ved et eller annet tidspunkt så blir jo "bryteren" slått på, og man er i grønt. Da vil man nok se et svært skifte. Litt det man ser hos VW gruppen og MEB platformen, som de sier er første gang de faktisk vil kunne tjene penger på elbilene i seg selv, og ikke gjennom andre formål knyttet til dem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå