Platou1 Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Hei...en utfordring, men trenger hjelp Forskningsprosjekt som skal på havets dyp(500 meter). Konsept: En mekanisk lås skal utløses etter forhåndsbestemt tid (1 døgn) Låsen krever 12 volt/strøm 250mA i en puls med lengde på ca. 1,0 sec. Etter endt syclus skal styringsenhet gå i "low power" hvile modus Oppvekking(start ny cyklus) av styringsenhet er en utfordring, da denne og batteri er forseglet i en trykk resistent beholder som ikke er ønskelig at åpnes. (kan man re aktivere ved Reed kontakt eller Hall sensor?). Plast tykkelsen er 5 mm.).. eller må en tenke Ble tooth /Wifi løsning (det siste virker komplisert, mindre stabilt, kraft krevende og dyrt ?) noen som har løsningen? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 De fleste mikrokontrollere kan gå i low-power mode, et 2032-batteri kan vare i flere tiår! Kjøpte en liten led-lampe med bevegelsessensor på IKEA som jeg har i våpenskapet. Den tenner når jeg åpner døra. Sensoren er åpenbart svært strømgjerrig for et sett med 3*AAA-batterier holder 3-5 år. (skapet åpnes ikke ofte) Hvordan har du tenkt å vekke den opp? Skal noen trykke på en knapp? Sende et signal med lyd eller radio? Eller skal den reagere når noe annet utstyr er i nærheten? På den siste tenker jeg noe ala at en UAV kommer tilbake til basen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå