jarnt Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Hei. Trenger kjappe tips fra folk som har løst følgende problem med FSP400W Har kun av-på bryter, ikke spenningsvalg ( blindplaten for eventuel bryter er stemplet med 230V) Har et Epox-EP 8RDA3 HK. ( m/bios fra i dag.) AMD XP2500. ( Underklokket for anledningen XP1100 st.volt) 1 av 3 hdd tilkoblet. Fikk i dag min nye FSP 400W psu. Kobler den til, alle vifter snurrer sakte støtvis. LCD på hk viser blinkende FF ( boot attempt) På-lampen blinker i takt, men maskinen vil ikke starte opp på normalt vis. Satte på min gamle Q-teq 450W igjen, og da virker det normalt med oppstart. Har byttet litt frem og tilbake mellom psu, men det samme skjer. Har og resatt bios uten hell. Er det mange klager på denne PSU en fra microplex? Hadde tro på denne her men!? Noen som kan hjelpe meg i gang? Takknemelig for rask respons. jarnt PS: Har nettopp prøvd jumpstart av PSU. Den fungerer fint da. Det er når den er tilkoblet HK at problemet med å boote/ gå i stand by kommer. Ingen som har opplevd lignende??? (HK: Epox EP-8RDA3 & Fortron source 400W -psu??) Endret 3. januar 2004 av jarnt Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) slettet Endret 3. januar 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Foresten dei diagnoseledsa på hk-et viser dei noko? Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Takk for respons. Artiklane referere til tidlegare utgåver av min psu. Den eg har problem med er denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP40060PN LED-indikatorene blinker FF, sammen med PÅ-lampen, og led til cd rom osv. Er den ikke kompatibel med mit HK Epox EP-8RDA3?? Noen med samme HK som har hatt same problem der ute i natten? jarnt Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Nei no er det for seint for noko meir. Det einaste eg kan finne er at du må koble på både pw1 og pw12 kontaktene. Kan få problemer dersom ikkje. Føler meg som eleven som prøver febrilsk å lære læreren noko. Utan å lykkes. Håper du får det til jarnt. Natta. Endret 3. januar 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har 350watts utgaven, og det samme skjedde med meg første gangen! Bare jeg slo på knappen bakpå PSU, så slo den seg av og på hvert halve sekund ellerno. Min funket også bra ved jumpstart. Litt merkelig, men her er vertfall det som løste problemet for meg: Jeg kunne ikke ha Inverteren til katoden tilkoblet samme kabel som HHD, CD e.l. Merkelig nok måtte jeg putte den på en egen kabel... Men etter det har denne PSU'en vært en drøm! Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Selv med minimum tilkoblet, ble det ikke noe liv i maskinen. 1 rambrikke ble flyttet rundt. 1 hdd+skjermkort tilkoblet. Fortsatt det samme som overnemte sier, den slår seg på og av hvert halvsekund. Er det noen som har forslag til feilretting? Begynner å tro dette er en garantisak på psu`en. jarnt Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Har samme PSU selv. Fikk problemet at ingenting startet etter at jeg monterte den. Jeg demonterte det meste i kabinettet, ekstra vifter, ekstra HD osv. Slik holdt jeg på helt til maskinen startet. Tror jeg måtte ta bort Grafikkortet også. Men husker ikke helt. Når jeg så satte alt på plass igjen, var det ingen problemer med å få startet opp. Endret 5. januar 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Takk for respons. FSP`en er returnert. Kjører med en 200W lånt psu fremover. Litt i minste laget for å dra alt, men kommer til på de nødvendigeste diskene intill videre. jarnt Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Fikk ny psu. Det var ikke noe galt med den gamle sa de. Mistenker at det kan ha vært noen små biter dempingsmatte som har dratt seg inn bak hovedkortet. Blåste med koprimert luft bak HK, og det ble start på maskinen. Merkelig. Den virket med andre psu`er montert. Men nå er saken ute av verden, og FSP400 er deilig stille ! Endelig. jarnt Edit: Det er tilkoblingen av de fremre USB portene integrert i LianLi kassen som har gitt problemet. Når kabelen monteres, kommer problemet tilbake. Får se om det er fargekodingen som ikke stemer overens etter hvert når portene behøves. Pussig. Det er kombinasjonen som uløser dette. HK, PSU, USB-kabel.......... Kabinettet er versjon av Lian Li PC61-midi m/usb. Noen som vet tilkoblingsrekkefølgen av de kablene som skal på HK. Fant ikke anvisningen i farten. Gjelder dda1/2, vdn, shield etc.... Endret 17. mars 2004 av jarnt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå