lømmel Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 (endret) MariusJS skrev (1 time siden): Hjelper ikke så mye om man ikke kan bevise at den var skadefri når man sendte den inn ? Nei, men h*n får i hvert fall vite om h*n har en grunn til å krangle eller ikke. Hvis det er en stor skade som TS vet har skjedd etter h*n sendte den, så har h*n en grunn til å ta saken videre. Endret 23. september 2020 av lømmel Lenke til kommentar
UnderSolen Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Fy fader jeg ble forbanna når jeg fikk telefonen tilbake. De har fullstendig knust skjermen. Jeg har lagt ved bilde. Jeg har behandla telefonen fint, bruker sånn lommebok deksel som beskytter skjermen. Det har aldri skjedd en skade, også får jeg tilbake dette. Jeg forsøkte å ringe kundeservice og han ga meg bare nr til serviceavdelingen. Hva kan jeg gjøre? Skal selvfølgelig ringe service avdelingen i morgen og si ifra, men er stygt redd de bare kommer til å si det er mitt problem. Jeg er 100% sikker på at denne skaden ikke var der. Jeg kunne akseptert en liten ripe i skjermen som ikke synes så godt, og lett blir oversett men dette her er jo en skikkelig skade! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 De gav jo beskjed når de mottok telefonen at det var skade i skjermen, så antar at det er denne de siktet til. Ser ut som en kraftig slagskade tho. Lenke til kommentar
UnderSolen Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Da må skaden ha skjedd i postgang, og jeg brukte returboksen de gav meg. Denne var veldig godt polstret, så postbudet må virkelig ha gått inn for å skade den. Jeg tror det er usannsynlig, mistenker at skaden har skjedd på verksted. Kan ikke forstå noe annet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg vet dette ikke hjelper på saken mellom deg og verkstedet men, hvis du er LO-medlem så har du en skjermforsikring med egenandel på 500 kr som kan brukes som en siste utvei. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Evt bare bruke inboforsikring / reiseforsikring. Tror ikke man kommer så langt i denne saken da skaden var der når verkstedet mottok telefonen. Kjedelig situasjon hvert fall. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Litt off-topic. Har hørt frå eit par bekjente i Østerrike, at de "må" sjekke b.a. pc-skjermen, TVen, o.l. når de kjøper den i butikken (uten hjemme levering). Mange har opplevd å åpne esken å finne heilt knust TV/skjerm. Da får de ein ny, selvfølgelig. Om de først tar ut TV etter å ha komt hjem, så hevder butikken skaden var forårsaket av de og all reklamasjon blir avvist. Lenke til kommentar
UnderSolen Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Merko skrev (8 minutter siden): Evt bare bruke inboforsikring / reiseforsikring. Tror ikke man kommer så langt i denne saken da skaden var der når verkstedet mottok telefonen. Kjedelig situasjon hvert fall. Hvordan vet vi det? Hvis så er tilfelle er vel dette verkstedet sitt ansvar å dokumentere? Da kan de jo i teorien bare knuse telefoner og unngå reklamasjon når det passer de? Lenke til kommentar
UnderSolen Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Thor. skrev (17 minutter siden): Jeg vet dette ikke hjelper på saken mellom deg og verkstedet men, hvis du er LO-medlem så har du en skjermforsikring med egenandel på 500 kr som kan brukes som en siste utvei. Takk! Tror jeg er medlem, men skal ta dette så langt det går. Aksepterer ikke at de slipper unna med det her. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 UnderSolen skrev (1 minutt siden): Hvordan vet vi det? Hvis så er tilfelle er vel dette verkstedet sitt ansvar å dokumentere? Da kan de jo i teorien bare knuse telefoner og unngå reklamasjon når det passer de? Vel de ville jo ikke reparere den da det var skade i skjermen, noe de meldte om fra starten. Blir fort "ord mot ord". Du kunne jo også ha knust telefonen før du sendte inn for å så skylde på transportør / verksted. Verksted vil jo reparere telefonen, da de får godt betalt av Samsung eller annen produsent. Det tjener dem ingenting å ødelegge telefonen for å så skylde på kunde. Lenke til kommentar
UnderSolen Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Det skjønner jeg, men jeg er 100% sikker på at skaden ikke var der. Jeg kan heller ikke forstå at skaden har skjedd i posten. Derfor er jeg ganske sikker på at de har gjort det. Det blir jo ord mot ord, men så lenge jeg vet at de har skadet telefonen så klarer jeg ikke gi meg uten å prøve. Kan en lærling eller nylig ansatt ha mistet den i gulvet, for å så å si at den var slik? Det eneste jeg er sikker på er at det ikke er jeg som har skadet telefonen. Det er en siste mulighet. Når jeg fikk den i retur så lå den i en upolstra pappeske med polstringsfor rundt telefonen og bobleplast rundt der igjen. det virket ikke like sikkert som den første boksen, men fortsatt ganske godt beskyttet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Du får holde oss oppdatert med fremgangen hvert fall Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 UnderSolen skrev (2 timer siden): Jeg er 100% sikker på at denne skaden ikke var der. Jeg kunne akseptert en liten ripe i skjermen som ikke synes så godt, og lett blir oversett men dette her er jo en skikkelig skade! Det er umulig å bevise eller motbevise i ettertid, men denne skaden kan henge sammen med ripen/skaden som var i skjermen. Når man får ripe/skade i skjermen, så kan det ha skjedd noe som gjør at det kan være mer som ikke synes. Det kan være en brist i glasset som ryker ved f.eks. støt eller vibrasjon, og som et skadefritt glass ville tålt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) 14 hours ago, Merko said: Vel de ville jo ikke reparere den da det var skade i skjermen, noe de meldte om fra starten. Blir fort "ord mot ord". Du kunne jo også ha knust telefonen før du sendte inn for å så skylde på transportør / verksted. Verksted vil jo reparere telefonen, da de får godt betalt av Samsung eller annen produsent. Det tjener dem ingenting å ødelegge telefonen for å så skylde på kunde. Tja, en ansatt knuste den med ett uhell og så bare sa at den ble motatt slik for å slippe unna at bedriften måtte dekke kostnaden er vel ikke helt utenkelig? Det er dessverre ikke første gang jeg hører om slikt fra folk som sender inn tlf på garanti. Forøvrig så hadde de tjent dobbelt på å måtte bytte en del på garanti + få betalt for skjermbytte. Endret 7. oktober 2020 av MariusJS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå