inside_997084 Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Equinor bestiller verdens største turbiner til verdens største havvindpark [Ekstra] Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Dette viser vel at de turbinene som monteres på norske fjell er altfor små til å være konkurransedyktige om noen år, når vinger og andre vitale deler må byttes. Så da blir de vel stående der som "minnesmerker", slik vi har sett med andre anlegg finansiert fra Mellom-Europa. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 2 hours ago, J-Å said: Dette viser vel at de turbinene som monteres på norske fjell er altfor små til å være konkurransedyktige om noen år, når vinger og andre vitale deler må byttes. Så da blir de vel stående der som "minnesmerker", slik vi har sett med andre anlegg finansiert fra Mellom-Europa. Dei er nok konkurransedyktige i mange år til, sidan det er billigare å byggje på land enn på havet. No er transport av ståltårna det største problemet på land. Dersom Moelven lukkast med sine tretårn, kan det hende at vi kan få større turbinar på land òg. Det hadde vore fint, sidan høgare turbinar fangar meir vind, det vert naturleg færre av dei og dei påverkar naturen mindre. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 J-Å skrev (4 timer siden): Dette viser vel at de turbinene som monteres på norske fjell er altfor små til å være konkurransedyktige om noen år, når vinger og andre vitale deler må byttes. Så da blir de vel stående der som "minnesmerker", slik vi har sett med andre anlegg finansiert fra Mellom-Europa. Hvilke "minnesmerker" er dert du refererer til. Folk som er mot vindkraft kommer opp med de merkeligste ting (ikke nødvendigvis alle). 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Ketill Jacobsen skrev (45 minutter siden): Hvilke "minnesmerker" er dert du refererer til. Folk som er mot vindkraft kommer opp med de merkeligste ting (ikke nødvendigvis alle). Jeg har sett dem. Bare reis opp i pyrinene så finner du nok mange. Sikkert bygget av eu midler på 90tallet Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) 6 hours ago, Trestein said: Jeg har sett dem. Bare reis opp i pyrinene så finner du nok mange. Sikkert bygget av eu midler på 90tallet Jeg tenkte mer på -40 tallet. Men jeg ser det er problemer i Pyreneene ja. Endret 22. september 2020 av J-Å Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Trestein skrev (5 timer siden): Jeg har sett dem. Bare reis opp i pyrinene så finner du nok mange. Sikkert bygget av eu midler på 90tallet Hvor mange har du sett og hvor? En eller to? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Imponerende saker. Gratulerer Equinor med ett supert prosjekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå