Gjest Slettet+2534 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Atib Azzad skrev (11 minutter siden): Ingen påstår at CO2 er farlig i seg selv, men at mengdene som pumpes ut hovedsakelig via brensel av olje kull og gass er problematisk. Du argumenterer mot stråmenn når du snakker om CO2 som livgivende kraft, i brus, CO2 i drivhus etc. Det er ikke her noen påstår skoen trykker. Utslipp av tungmetaller fra industri er helseskadelig og er absolutt noe man bør gjøre noe med. Lagring av CO på havbunnen er idioti og svindel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Snikpellik skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke hvordan man skal kunne diskutere CO2-fangst dersom man ikke anerkjenner vitenskapelig konsensus. Hva "konsensus"? 97% løgnen igjen? Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 9 minutes ago, Grimnir said: Det du skriver her fungerer sikkert på de troende, men det fungerer ikke på meg. CO2 er ikke farlig. CO2 er det du puster ut. CO2 er det som finnes i brusen og ølen du drikker. CO2 er det som man pumper inn i drivhus for at plantene skal vokse. CO2 er det som gjør at det i år har vært rekordavlinger i Norge. Og dette vil altså man fange, laste på båt, frakte CO'en til Øygarden og så pumpe den ned i tanker under havet... til den nette pris av 25 milliarder kroner... 20 ganger mer enn hele Norcem sin årlige omsetning. Det er kokkeliko, galskap, svindel og bedrag. Fremtidige generasjoner vil le av dette når de leser om det i historiebøkene. Nå er det ingen som har påstått at CO2 er farlig, skjønt om du prøver å puste CO2 inn så vil du nok oppleve at det ikke er helt uten problemer. At Norge investerer i noe som kan bli en veldig lønnsom næring i og for Norge er utelukkende positivt. Jeg vil dog tro at det ikke tar så lang tid før man får andre måter å bruke karbonet på enn å lagre det i bakken eller havbunnen. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 3 hours ago, Grimnir said: Dersom dette er så lønnsomt, hvorfor må da skattebetalerne ta en regning på 25 milliarder kroner? 10 000 pr husstand? Enig. Hvis dette var lønnsomt så burde de hatt null problem med å få lån. Myndighetene kan sikkert hjelpe litt med å la de slippe skatter, men når hele prosjektet blir finansiert av staten så vil det bare bli et gigantisk pengesluk. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 ism_InnleggNO skrev (9 minutter siden): Nå er det ingen som har påstått at CO2 er farlig, skjønt om du prøver å puste CO2 inn så vil du nok oppleve at det ikke er helt uten problemer. For at CO2 skal være dødelig for mennesker så snakker man om størrelsesorden 30 000-40 000 ppm. Da dinosaurene trampet rundt på jorden var CO2-nivået fem ganger høyere enn det er i dag. Dinosaurene eksisterte i rundt 165 millioner år, og det var ikke CO2 som tok knekken på de. Jada, CO2 er sjæmpefali. Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 14 minutes ago, Grimnir said: For at CO2 skal være dødelig for mennesker så snakker man om størrelsesorden 30 000-40 000 ppm. Da dinosaurene trampet rundt på jorden var CO2-nivået fem ganger høyere enn det er i dag. Dinosaurene eksisterte i rundt 165 millioner år, og det var ikke CO2 som tok knekken på de. Jada, CO2 er sjæmpefali. Det er ingen som påstår at CO2 skal "ta knekken" på mennesker… ? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 ism_InnleggNO skrev (1 time siden): Det er ingen som påstår at CO2 skal "ta knekken" på mennesker… ? Hva er da poenget med å bruke 25 milliarder av skattebetalernes penger på å fange luft? Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 1 hour ago, Grimnir said: Hva er da poenget med å bruke 25 milliarder av skattebetalernes penger på å fange luft? Det er fordi det finnes veldig mange grader av problemer før man kommer til "tar knekken" på menneskene. Mange av disse har allerede blitt nevnt. Nå er det lite som tyder på at vi kommer til å nå målene i Parisavtalen og på en del områder som f.eks. havnivåstigning er det nok allerede for seint. 2 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Camlon skrev (3 timer siden): Enig. Hvis dette var lønnsomt så burde de hatt null problem med å få lån. Myndighetene kan sikkert hjelpe litt med å la de slippe skatter, men når hele prosjektet blir finansiert av staten så vil det bare bli et gigantisk pengesluk. Det er symbolpolitikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 ism_InnleggNO skrev (13 timer siden): Det er fordi det finnes veldig mange grader av problemer før man kommer til "tar knekken" på menneskene. Mange av disse har allerede blitt nevnt. Nå er det lite som tyder på at vi kommer til å nå målene i Parisavtalen og på en del områder som f.eks. havnivåstigning er det nok allerede for seint. Mange av de har blitt nevnt, ingen av de stemmer. Havet stiger og synker helt uavhengig av om jeg kjører til jobb eller ikke. Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 34 minutes ago, Grimnir said: Mange av de har blitt nevnt, ingen av de stemmer. Havet stiger og synker helt uavhengig av om jeg kjører til jobb eller ikke. Igjen bommer du fatalt. Havet stiger som en direkte følge av menneskers utslipp av klimagasser i atmosfæren. Hadde du kunnet litt om vitenskap ville du visst det. Denne prosessen har nå kommet så langt at det er lite trolig at den lar seg reversere og det meste tyder på at havet vil stige hvertfall 40 cm dette århundre. Og da er det ikke bare Bryggen i Bergen som kommer til å slite. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 ism_InnleggNO skrev (57 minutter siden): Igjen bommer du fatalt. Havet stiger som en direkte følge av menneskers utslipp av klimagasser i atmosfæren. Hadde du kunnet litt om vitenskap ville du visst det. Denne prosessen har nå kommet så langt at det er lite trolig at den lar seg reversere og det meste tyder på at havet vil stige hvertfall 40 cm dette århundre. Og da er det ikke bare Bryggen i Bergen som kommer til å slite. Det er du med din skremmselspropaganda som bommer fatalt. Disse krisene har blitt brukt til å skremme folk så ofte at de nå har mistet all sin effekt. Hver eneste gang så har dommedagsprofetene bommet. Maldivene skulle vært under vann allerede, polisen skulle vært bort, isbjørnene skulle vært utryddet. Hver-eneste-gang så bommer profetiene. Det er svindel, bedrag og løgn fra ende til annen, men likevel så sluker altså folk dette tøvet hver eneste gang. https://www.aei.org/carpe-diem/50-years-of-failed-doomsday-eco-pocalyptic-predictions-the-so-called-experts-are-0-50/ Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 20 minutes ago, Grimnir said: Det er du med din skremmselspropaganda som bommer fatalt. Disse krisene har blitt brukt til å skremme folk så ofte at de nå har mistet all sin effekt. Hver eneste gang så har dommedagsprofetene bommet. Maldivene skulle vært under vann allerede, polisen skulle vært bort, isbjørnene skulle vært utryddet. Hver-eneste-gang så bommer profetiene. Det er svindel, bedrag og løgn fra ende til annen, men likevel så sluker altså folk dette tøvet hver eneste gang. https://www.aei.org/carpe-diem/50-years-of-failed-doomsday-eco-pocalyptic-predictions-the-so-called-experts-are-0-50/ Uinteressant. Som sagt. Vitenskap er vanskelig, så jeg skjønner at dere søker trøst i enkle forklaringer fra folk som heller ikke aner hva de snakker om. Jeg bryr meg ikke om dommedagsprofeter. Jeg forholder meg til hva vitenskapen viser. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 ism_InnleggNO skrev (2 minutter siden): Uinteressant. Ditto, tullballet ditt er uinteressant. Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 25 minutes ago, Grimnir said: Ditto, tullballet ditt er uinteressant. At du kaller vitenskap for tullball bare understreker poenget mitt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) ism_InnleggNO skrev (På 25.9.2020 den 11.23): At du kaller vitenskap for tullball bare understreker poenget mitt. "Vitenskap"... Sitat “The fate of mankind, as well as of religion, depends upon the emergence of a new faith in the future. Armed with such a faith, we might find it possible to resanctify the earth.” – Al Gore, Earth in the Balance Sitat “We need to get some broad based support, to capture the public’s imagination… So we have to offer up scary scenarios, make simplified, dramatic statements and make little mention of any doubts… Each of us has to decide what the right balance is between being effective and being honest.” – Prof. Stephen Schneider, Stanford Professor of Climatology, lead author of many IPCC reports Sitat “We’ve got to ride this global warming issue. Even if the theory of global warming is wrong, we will be doing the right thing in terms of economic and environmental policy.” – Timothy Wirth, President of the UN Foundation Sitat “No matter if the science of global warming is all phony… climate change provides the greatest opportunity to bring about justice and equality in the world.” – Christine Stewart, former Canadian Minister of the Environment Du har blitt LURT ism, våkn opp. Ta den røde pillen neste gang. Endret 28. september 2020 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Grimnir skrev (15 minutter siden): Du har blitt LURT ism, våkn opp. Ta den røde pillen neste gang. Her er det på med tinnfolien skjønner jeg? ? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) bshagen skrev (5 minutter siden): Her er det på med tinnfolien skjønner jeg? ? Heller tinnfoliehatt enn å tro på Den Store Klimaløgnen (tm). Akter IKKE å gå i kirken med Al. Endret 28. september 2020 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 46 minutes ago, Grimnir said: Du har blitt LURT ism, våkn opp. Ta den røde pillen neste gang. Jeg forholder meg til vitenskapen, ikke anekdoter noen har googlet seg frem til. Ingen piller nødvendig. Jeg vil anbefale at du faktisk leser noen vitenskapelig artikler og setter deg litt inn i hvordan vitenskap fungerer dersom du ønsker å ha en mening om klimaendringene. Da slipper du å fremstå som en tulling. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 ism_InnleggNO skrev (2 minutter siden): ...Da slipper du å fremstå som en tulling. På seg selv kjenner man andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå