TorZoc Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 Hei Lurte på om det er noen farer ved å kjøre uten airconditiongass. Har en audi a3 2001 så eg tømte airconditiongassen når eg skifta radiatoren, så sjekket eg på google og det var blandet meininger om det. Noen råd? Takk Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 Så lenge du ikke skal kjøre uten lenge, så går det bra. Gassen smører også airconditionsystemet, så hvis du kjører uten lenge kan pakninger tørke ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Olja i gassen smører vel selve pumpa også? Er jo derfor man skal kjøpre AC-pumpa innimellom om vinteren også. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Tror det kostet ca 2-3000,- å få påfyll av AC gass i min bil (var nesten tom) hos Snap Drive. I tillegg var det visst et fargestoff de la til så evt lekkasjer skulle bli enkle å finne. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) TorZoc skrev (13 timer siden): Hei Lurte på om det er noen farer ved å kjøre uten airconditiongass. Har en audi a3 2001 så eg tømte airconditiongassen når eg skifta radiatoren, så sjekket eg på google og det var blandet meininger om det. Noen råd? Takk Bare slå av AC til du har fyllt gass, så er du uansett helt trygg. Det er også vanlig at bilen måler trykket, og lar være å slå på kompressoren dersom det er for lavt/ingen gasstrykk. Har i hvertfall opplevd det på to forskjellige biler. Endret 22. september 2020 av Kajac Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Air-condition/kompressoren/pumpa går ikke hvis det ikke er riktig trykk i systemet som nevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå