Gå til innhold

256mb vs. 128mb

a.d.b.

Anbefalte innlegg

Har ikke spilt UT2k3 på en stund, men kan ikke huske at det hakket med mitt 9500Pro uklokka i 1280*1024. Med andre ord; et 9800Pro bør klare det glatt :yes:

Bingo! :thumbup:

Endelig en som har tatt poenget.

HØRER du hva jeg sier?????????????? IDIOT!!! med AA og AF på fullt!!

Usakligheter kan du praktisere utenfor forumet. Jeg ber om at du forlater denne diskusjonstråden.

skjønner du fremdeles ikke hva jeg snakker om? det er noe i driverene som heter AA og AF. når de står på fullt så hakker UT 2k3 på 1280x1024. hvilken makt har du til å be meg om noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Går mellom kamphanene og stopper fighten* :green:

Har ikke prøvd med disse instillingene, det jeg sa var at mitt kort klarte det fint uten FSAA osv.. Fikk ikke med meg at du at du skrev det.

ENDELIG en som skjønner hva jeg mener: TAKK!

(rart jeg blir irritert?)

Lenke til kommentar
hvilken makt har du til å be meg om noe i det hele tatt?

Jeg mener det bør føres en viss standard på forumet. Uttalelser som "IDIOT!!!" gjør at du blir en "forurensende" faktor. Hadde du redusert bruken av vulgære ord, hadde du lettere fått frem ditt poeng i saken. Å støtte slik språkbruk er bare toskete.

Derfor ba jeg deg forlate diskusjonstråden.

jeg snakker ikke om battlefield da det SUGER.

Irrelevant!

Mitt 9800 funker glatt på samtlige oppløsninger. Det blir fortsatt ord mot ord.

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

Er idiot et vulgært ord nå?

Og det er ikke rart han ble irritert heller.

Jabra: Du kan ikke bare be folk om å forlate forumet, for du er ikke en moderator og du kommer aldri til å bli det.

-------------------------------------------------------------------

Ontopic: Det spørs jo hvor mye du krever. Har du lyst til å spille alle spillene med max detail go AA/AF skrudd på fult så burde du gå for 9800pro 256mb eller 9800XT 256mb, slik som dp henviser til.

Lenke til kommentar
Jabra: Du kan ikke bare be folk om å forlate forumet, for du er ikke en moderator og du kommer aldri til å bli det.

Måten han fremstilte "IDIOT!!!" på, var en smule vulgær, ja... Da jeg spurte om han vennligst kunne forlate diskusjonstråden (ikke forumet), var det heller ment som: "Kom med noe håndfast, ikke bare at Battlefield suger; alt annet kan vi klare oss uten." Jeg er fullt klar over at jeg ikke er en moderator, og at jeg heller aldri kommer til å bli det, men jeg har da rett til å si min mening alikevel. Om han velger å fortsette diskusjonen, kan ikke jeg gjøre noe med det.

Btw: navnet er Jarbra.

Lenke til kommentar
*Går mellom kamphanene og stopper fighten*  :green:

Har ikke prøvd med disse instillingene, det jeg sa var at mitt kort klarte det fint uten FSAA osv.. Fikk ikke med meg at du at du skrev det.

Det er heller ikke min feil at The Camthalion kom med feilaktig informasjon.

Ontopic: Jeg tror vi får la starteren av denne posten avgjøre selv etter pris og behov.

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

meneh.. Jarbra: takk for gode tips :thumbup:

blir nok 9800 pro 128 mb.

Er rimlig lite relevant for meg om det hakker (ÆÆÆÆÆÆ HAKKER!!!! :thumbdown: ) på FULL grafikk i etellerannet spill jeg kommer til å spille minimalt. Om jeg så skulle finne på å spille det, klarer jeg alltids å skru grafikken ned littegrann ;)

BF1942 derimot, det kommer det til å gå mye i :D

Og når jeg spør om 128mb vs. 256mb på et radeon 9800 PRO, trenger jeg ingen tips om å kjøpe meg asus 9800 xt.

hva/hvor er AA, AF, FSAA osv? :roll:

Lenke til kommentar
meneh.. Jarbra: takk for gode tips :thumbup:

blir nok 9800 pro 128 mb.

Er rimlig lite relevant for meg om det hakker (ÆÆÆÆÆÆ HAKKER!!!! :thumbdown: ) på FULL grafikk i etellerannet spill jeg kommer til å spille minimalt. Om jeg så skulle finne på å spille det, klarer jeg alltids å skru grafikken ned littegrann ;)

BF1942 derimot, det kommer det til å gå mye i :D

Du kommer ikke til å måtte skru ned grafikken hvis du har rimelig god hardware fra før.

Ser frem til å møte deg i en kule Battlefield :thumbup:

Lenke til kommentar

*tråden går off topic* (mitt intrykk)

istedet for å starte en ny tråd, kan jeg vel heller spørre her, ettersom det har å si for denne også:

hva med "265Mb på 3dkortet" vs "128mb på kortet + 128mb (eller mer) delt av maskinens primær ram (på en maskin med nok av ram)?

er det enorme differanser her?

jeg antar at en p4 800mhz bus, her vil overkomme en xp2500+ med sine 333mhz,

så da har det gjerne å si dette også?

altså_

om en må absolutt ende opp med 265mb ram, men trenger ikke å ha alle på kortet, så virker det fint, om du har en p4 800mhz bus, men 1GB kjapp ram? (som man deler med skjermkortet)

- den siste her var bare til eks. på hva jeg mener / vil ha svar på. (no amd/intel fighting)

Lenke til kommentar
*tråden går off topic* (mitt intrykk)

istedet for å starte en ny tråd, kan jeg vel heller spørre her, ettersom det har å si for denne også:

hva med "265Mb på 3dkortet" vs "128mb på kortet + 128mb (eller mer) delt av maskinens primær ram (på en maskin med nok av ram)?

er det enorme differanser her?

jeg antar at en p4 800mhz bus, her vil overkomme en xp2500+ med sine 333mhz,

så da har det gjerne å si dette også?

altså_

om en må absolutt ende opp med 265mb ram, men trenger ikke å ha alle på kortet, så virker det fint, om du har en p4 800mhz bus, men 1GB kjapp ram? (som man deler med skjermkortet)

- den siste her var bare til eks. på hva jeg mener / vil ha svar på. (no amd/intel fighting)

Jeg forstår ikke helt problemstillingen din.

EDIT: skjønte det nå, men hva er poenget ? 128mb RAM holder i massevis på skjermkortet.

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

kjøper helt nytt system. så blir nok

i865

p4 2.8 800fsb

2 x 512 mb ram

Powercolor radeon 9800 PRO

satser på at det holder en liten stund fremover.

tenkte en stund på å vente på prescott, men det blir for lenge ;)

det er bare noe som retter ut kanter på bildene osv.

takker :)

Lenke til kommentar
kjøper helt nytt system. så blir nok

i865

p4 2.8 800fsb

2 x 512 mb ram

Powercolor radeon 9800 PRO

satser på at det holder en liten stund fremover.

tenkte en stund på å vente på prescott, men det blir for lenge  ;)

det er bare noe som retter ut kanter på bildene osv.

takker :)

Du vil helt klart klare full grafikk :)

EDIT: skriveleif

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar
Tenker spesielt på radeon 9800 pro, som jeg vurderer meg. Er 256mb nødvendig eller fullstendig bortkastede penger?

ifølge de testene jeg har fått med meg, har 256mb pro utgaven ingenting og si, de er stort sett like overalt, kansje noen få tester der det er kjekt med 256mb minne, men stort sett likt, jeg vil ihvertfall få lov og si at det er fullstendig bortkastet penger og kjøpe pro 256mb istedfor 128mb, da skillnandne på pris er

Raedon 9800 pro 128mb = 2649.-kr

Raedon 9800pro 256mb = nærmere 4.000.-kr!

enten så kjøper du Raedon 9800pro eller så kjøper du Raedon 9800Xt, den er noe bedre enn 9800 pro kortene og koster KUN 2-300.-kr mer 9800 pro 256mb....

Pris/ytelse = raedon 9800 pro 128mb

så kan du bruke resten på øl,mat, ferie osv.

eller hvis du ikke har noe bedre og bruke pengene på og har penger nok så er 9800xt 256mb det beste.

Lenke til kommentar
hvilken makt har du til å be meg om noe i det hele tatt?

Jeg mener det bør føres en viss standard på forumet. Uttalelser som "IDIOT!!!" gjør at du blir en "forurensende" faktor. Hadde du redusert bruken av vulgære ord, hadde du lettere fått frem ditt poeng i saken. Å støtte slik språkbruk er bare toskete.

Derfor ba jeg deg forlate diskusjonstråden.

jeg snakker ikke om battlefield da det SUGER.

Irrelevant!

Mitt 9800 funker glatt på samtlige oppløsninger. Det blir fortsatt ord mot ord.

har du prøvd Ut 2k3 på 1280x1024 med full AA og AF, og selvfølgelig maks detaljer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...