Gå til innhold

SIM-kort fra ICE-ruter i egen ruter


Anbefalte innlegg

Har en ICE 4G-ruter som brukes av og til inkl. et mobilt bredbåndsabonnement fra dem.

Når jeg forsøker dette SIM-kortet i en annen ruter rapporteres det "ingen tilgjengelige operatører" - SIM fra andre operatører fungerer utmerket i samme boks. Er det noen begrensninger ift å bruke det SIM-kortet som følger med i en egen ruter?

Klarte ikke finne noen andre med samme utfordring her. Jeg forstår at jeg ikke får tilgang til 450 Mhz på en ruter som ikke støtte det, men det er ikke så farlig....

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, inside_446486 said:

Har en ICE 4G-ruter som brukes av og til inkl. et mobilt bredbåndsabonnement fra dem.

Når jeg forsøker dette SIM-kortet i en annen ruter rapporteres det "ingen tilgjengelige operatører" - SIM fra andre operatører fungerer utmerket i samme boks. Er det noen begrensninger ift å bruke det SIM-kortet som følger med i en egen ruter?

Klarte ikke finne noen andre med samme utfordring her. Jeg forstår at jeg ikke får tilgang til 450 Mhz på en ruter som ikke støtte det, men det er ikke så farlig....

Sjekket APN?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (32 minutter siden):

Sjekket APN?

Ja og nei. I min naivitet tenkte jeg Auto-APN ville virke her, men så plutselig at auto-lista viste valgene Ventelo og Telenor, der ingen er noen særlig gode valg.... :D 

Rett før jeg så ditt svar satte jeg derfor ice.net som APN manuelt, og ruteren er oppe på 800 MHz-noden til ICE her og alt er vel. Sånn går det når man poster før man tenker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har hørt om problemstillingen om mobilt bredbånd simkort fra ice som bor hjemme i en tilhørende router fra ice, ikke vil virke andre steder. Det her var for et par år siden. Det går heller ikke an å benytte et sånt simkort i en telefon heller, og har ifølge bekjentskapen min fått bekreftet dette fra ice kundeservice. Men om man derimot har et data sim eller tvilling sim fra ice i en hvilken som helst telefon, router eller lignende, så virker det derimot helt fint. Også egenerfart det siste da jeg hadde abonnement hos ice i vinter

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (1 time siden):

Telenor data sim fungerer fint i en 4 år gammel Huawei router fra Telia.

Ja samme med en enda eldre Huawei-ruter her. :)  SIM-kortet fra ICE fungerer fint nå også med APN ice.net

Kynxx skrev (1 time siden):

Jeg har hørt om problemstillingen om mobilt bredbånd simkort fra ice som bor hjemme i en tilhørende router fra ice, ikke vil virke andre steder. Det her var for et par år siden. Det går heller ikke an å benytte et sånt simkort i en telefon heller, og har ifølge bekjentskapen min fått bekreftet dette fra ice kundeservice. Men om man derimot har et data sim eller tvilling sim fra ice i en hvilken som helst telefon, router eller lignende, så virker det derimot helt fint. Også egenerfart det siste da jeg hadde abonnement hos ice i vinter

Jopp, men i mitt tilfelle fungerer det altså nå etter jeg har satt manuell APN ice.net :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...