Gef Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Fikk nettopp mitt nye MAX3 som jeg satte inni maskinen. Sammen med min IDE kontroller. Kobbla opp alle diskene mine til IDE kontrolleren, men den finner enten bare èn harddisk av 3stk som er kobla til. Eller så finner den 2stk. Har ingen problemer med master hd'en som er kobla i hk'et, men bare med IDE kontrolleren. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Og hvilket merke er IDE kontrolleren? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Og hvilket merke er IDE kontrolleren? ST Lab Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Testa litt mer nå. Har tilsammen 4 HD'er. Kobla 2 stk til hk'et, det funker fint. Altså en av dem som står i hk'et er boot disken. Når jeg kobler de andre to diskene i IDE kontrolleren, får jeg BOOT FAILURE i oppstarten. Hva kan dette komme av? Er det noe som må stilles i BIOS? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Testa litt mer nå. Har tilsammen 4 HD'er. Kobla 2 stk til hk'et, det funker fint. Altså en av dem som står i hk'et er boot disken. Når jeg kobler de andre to diskene i IDE kontrolleren, får jeg BOOT FAILURE i oppstarten. Hva kan dette komme av? Er det noe som må stilles i BIOS? Jepp. Må velge rett oppstartsdisk. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Testa litt mer nå. Har tilsammen 4 HD'er. Kobla 2 stk til hk'et, det funker fint. Altså en av dem som står i hk'et er boot disken. Når jeg kobler de andre to diskene i IDE kontrolleren, får jeg BOOT FAILURE i oppstarten. Hva kan dette komme av? Er det noe som må stilles i BIOS? Jepp. Må velge rett oppstartsdisk. Skal sjekke det ut! Tusentakk for tips! Gjerne flere! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Du kan også velge hva som kommer først av onchip IDE, onboard og addin PCI IDE. Skal du boote fra Innebygd Intel IDE må denne settes til onchip. Regner med du har siste BIOS? Hvis ikke lønner det seg alltid a flashe før install. Lykke til! -KJ Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Du kan også velge hva som kommer først av onchip IDE, onboard og addin PCI IDE. Skal du boote fra Innebygd Intel IDE må denne settes til onchip. Regner med du har siste BIOS? Hvis ikke lønner det seg alltid a flashe før install. Lykke til! -KJ Skulle til å flashe til nyeste BIOS. Men ingen av linkene til den nye BIOSEN funker på både www.abit-usa.com eller www.abit.com.tw Noen andre plasser jeg kan hente den nyeste BIOS? har btw. ingen prob med BIOSEN som jeg har nå. Alt uten om det med IDE kontrolleren funker 110% Endret 3. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Du kan også velge hva som kommer først av onchip IDE, onboard og addin PCI IDE. Skal du boote fra Innebygd Intel IDE må denne settes til onchip. Regner med du har siste BIOS? Hvis ikke lønner det seg alltid a flashe før install. Lykke til! -KJ Skulle til å flashe til nyeste BIOS. Men ingen av linkene til den nye BIOSEN funker på både www.abit-usa.com eller www.abit.com.tw Noen andre plasser jeg kan hente den nyeste BIOS? har btw. ingen prob med BIOSEN som jeg har nå. Alt uten om det med IDE kontrolleren funker 110% Høyreklikk på linken og velg lagre som. Snodig, men det virker. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Høyreklikk på linken og velg lagre som. Snodig, men det virker. Takk Takk, skal flashe BIOS snart. Er det noen som har opplevd eller sett noen som har kunnet klokke høyere ved BIOS flash? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Var inne i BIOSEN og stillte på at den med win på skulle bli brukt som første boot. Det stod på alternative PCI...(ettellerannet). Nå funker alt! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå