Gå til innhold

får ikke helt til IDE kontroller på MAX3.

Gef

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp mitt nye MAX3 som jeg satte inni maskinen. Sammen med min IDE kontroller. Kobbla opp alle diskene mine til IDE kontrolleren, men den finner enten bare èn harddisk av 3stk som er kobla til. Eller så finner den 2stk. Har ingen problemer med master hd'en som er kobla i hk'et, men bare med IDE kontrolleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa litt mer nå. Har tilsammen 4 HD'er. Kobla 2 stk til hk'et, det funker fint. Altså en av dem som står i hk'et er boot disken.

Når jeg kobler de andre to diskene i IDE kontrolleren, får jeg BOOT FAILURE i oppstarten.

Hva kan dette komme av?

Er det noe som må stilles i BIOS?

Lenke til kommentar
Testa litt mer nå. Har tilsammen 4 HD'er. Kobla 2 stk til hk'et, det funker fint. Altså en av dem som står i hk'et er boot disken.

Når jeg kobler de andre to diskene i IDE kontrolleren, får jeg BOOT FAILURE i oppstarten.

Hva kan dette komme av?

Jepp. Må velge rett oppstartsdisk.

Lenke til kommentar

Hva kan dette komme av?

Jepp. Må velge rett oppstartsdisk.

Skal sjekke det ut! Tusentakk for tips! :)

Gjerne flere! :D

Lenke til kommentar

Du kan også velge hva som kommer først av onchip IDE, onboard og addin PCI IDE. Skal du boote fra Innebygd Intel IDE må denne settes til onchip.

Regner med du har siste BIOS? Hvis ikke lønner det seg alltid a flashe før install.

Lykke til!

-KJ

Lenke til kommentar
Du kan også velge hva som kommer først av onchip IDE, onboard og addin PCI IDE. Skal du boote fra Innebygd Intel IDE må denne settes til onchip.

Regner med du har siste BIOS? Hvis ikke lønner det seg alltid a flashe før install.

Lykke til!

-KJ

Skulle til å flashe til nyeste BIOS. Men ingen av linkene til den nye BIOSEN funker på både www.abit-usa.com eller www.abit.com.tw :(

Noen andre plasser jeg kan hente den nyeste BIOS?

har btw. ingen prob med BIOSEN som jeg har nå. Alt uten om det med IDE kontrolleren funker 110% :D

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Lykke til!

-KJ

Skulle til å flashe til nyeste BIOS. Men ingen av linkene til den nye BIOSEN funker på både www.abit-usa.com eller www.abit.com.tw :(

Noen andre plasser jeg kan hente den nyeste BIOS?

har btw. ingen prob med BIOSEN som jeg har nå. Alt uten om det med IDE kontrolleren funker 110% :D

Høyreklikk på linken og velg lagre som. Snodig, men det virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...