Gå til innhold

KiCad Kafeen - Diskusjon, spørsmål og svar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (Akkurat nå):

Kanskje jeg burde prøvd meg på EasyEDA bare for å få et sammenligningsgrunnlag. Er det en årsak til at du valgte det?

Den største grunnen er at man i tillegg til programvaren også kan arbeide med prosjekter online via nettleser. Er vel det programmet jeg følte var enklest for min del og komme i gang med. Man har også tilgang til brukerbidrag via programvaren vedrørende komponenter, footprints etc. 

Det er mange meninger om så mangt, men det var vertfall EasyEDA jeg falt for :) 

Lenke til kommentar

Jeg pleier å komme på ideer underveis og da kan jeg gå inn på en hvilken som helst pc og endre designet etc. personlig er jeg av den oppfattning at programvare som kjører kun lokalt på pc er avlegs i 2020. Selv om enkelte unntak finnes  

EasyEda har de samme funksjonene om man betaler eller ei. Dessuten er JLCPCB integrert i programmet og man kan bestille kretskort direkte via programmvaren. Enkelt og greit :) 

Blir artig å se andres prosjekter, så kjør på :) 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke alltid fornøyd med ytelsen til nettleserbasert programvare, men det er veldig avhengig av bruk.

Her er starten på en ebok-leser. Det er mest et prosjekt av lidenskap, ikke nødvendighet. Det finnes nok at ferdige løsninger der ute. Det er også et forsøk på å bruke KiCad sitt hierarchical sheets, selv om trolig misbruker det litt.

 

Alexandria.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...