magirus78 Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 (endret) Jeg har lenge lurt på hvorfor man i sin tid valgte å ikke la 3 hjuls scootere (Piaggio Mp3 o.l) kjøre i kollektivfeltet. Som eier av min andre Piaggio Mp3, har jeg tidlgere spurt på trafikkstsasjonen uten at noen kunne svare direkte på dette spørsmålet. Det var faktisk ingen der som kunne svare på om scooteren min var plassert i rett kjøretøygruppe en gang. Slik jeg ser det, virker det som om Piaggio Mp3 og andre make type scootere, rett og slett falt mellom to stoler i systemet som vegvesenet bruker for å kategorisere kjøretøygrupper, den gang de kom til Norge. Jeg forstår rett og slett ikke logikken i at vi ikke kan bruke kollektivfeltet slik vanlige mc'er kan. En 3 hjuls scooter er like smidig i trafikken som det vanlig MC er. Jeg må innrømme at jeg har brukt kollektivfeltet en del uten at jeg har blitt stoppet i kontroller. Jeg vil jo kanskje tro at politiet ikke prioriterer type Mp3'er når de har kontroller heller. Noen som vet mer om dette? Endret 19. september 2020 av magirus78 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 3-hjuls motorsykkel var tillatt i kollektivfeltet fram til ca. år 2008, da de valgte å fjerne det. Motorsykkel av type mp3 kom en del senere. Lenke til kommentar
magirus78 Skrevet 23. september 2020 Forfatter Del Skrevet 23. september 2020 Ja det er vel det som er problemet her, at Mp3 kom senere. Jeg syns at Mp3 ikke burde ha vært plassert i kjøretøygruppe med større og bredere trehjuls motorsykkler. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Fra et miljøperspektiv så er det bedre at lastebiler får kjøre i kolletivfeltet Lenke til kommentar
magirus78 Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 (endret) Vel, den tanken er jeg ikke helt fremmed for. På dagtid mellom morgenrushet og ettermiddagsrushet, er jeg åpen for å la lastebiler bruke kollektivfeltene. I rushtidene bør kollektiv ha forrang i sitt eget felt mener jeg. Endret 29. september 2020 av magirus78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå