Stu1 Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 Fasiten kommer fram til det motsatte, men jeg har tilsynelatende ikke brutt noen regler. Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 6x + 3x er større enn 18-2. Tredje raden din. Lenke til kommentar
Stu1 Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 4 minutes ago, iblazeqt said: 6x + 3x er større enn 18-2. Tredje raden din. men hvorfor? Det eneste jeg gjør er å plusse på 3x og trekke fra 2 på begge sidene. I følge reglene kan jeg gjøre dette i en ulikhet uten at det endrer ulikhetstegnet? Lenke til kommentar
Stu1 Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 Etter en grundig diskusjon med en kompis, kom jeg fram til at fasiten er feil. Det de har gjort feil er at de har glemt å snu ulikhetstegnet når de dividerte på et negativt tall. 1 Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 Stu1 skrev (8 minutter siden): Etter en grundig diskusjon med en kompis, kom jeg fram til at fasiten er feil. Det de har gjort feil er at de har glemt å snu ulikhetstegnet når de dividerte på et negativt tall. Dette er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå