Darkbill Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 På et firmafest med en arbeidsgiver som hadde drukket en del kom det fram en "myte" fra han, som jeg egentlig tviler veldig på er sant. Han påstod de får månedlig rapport fra SVV om hvem som har gyldig førerkort og ikke, eventuelle prikker og alt. Jeg regner med dette jo ikke stemmer, utenom muligheten for å sjekke det manuelt på hver arbeidstaker, men kanskje noen kan bekrefte? Det gjelder jo selvfølgelig et arbeid der førerrett er påkrevd. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Jeg kan ikke tenke meg at det stemmer for en gjennomsnittlig virksomhet at de har innsikt i førerkortregisteret. Så vidt meg bekjent er arbeidstaker pliktig til å informere om slike forhold selv til sin arbeidsgiver.. Det finnes uansett en tjeneste for å sjekke førerkort. Arbeidsgiver kan potensielt bruke denne, men jeg er ekstremt skeptisk til at de har innsyn i form av rapporter, og i hvert fall ikke prikker. Men, som deg er jeg ikke helt sikker, men det virker veldig, veldig, veldig urealistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå