Döden Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Skal ha ny data i Februar. (Se "hjelp jeg skal ha pc" for mer detaljer) Link Vell. Jeg tenkte å "svi" av rundt 3000/4000 på skjermkort siden jeg først er i gang! Tenker jeg velger Radeon 9800 pro. (256 mb.) Noen anbefalinger? Erfaringer? Noen jeg ikke burde kjøpe ? Tenkte litt på: Saphire PowerColor eller Hightech Noen dårlig erfaringer med kortene ? Gode ? (Lurer vel på det samme som ovenfor!) Hva tror dere prisene vil prisen ligge på i Februar ? (sånn ca!) Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
notarget Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 240kr mer så får du et Sapphire Radeon 9800XT 256 MB. 4240kr Men ellers så vil jeg anbefale deg Hercules 3D Prophet Radeon 9800Pro får det rundt 3500.- Hercules har utrolige fine ati baserte kort! Lenke til kommentar
Döden Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 240kr mer så får du et Sapphire Radeon 9800XT 256 MB. 4240kr Men ellers så vil jeg anbefale deg Hercules 3D Prophet Radeon 9800Pro får det rundt 3500.- Hercules har utrolige fine ati baserte kort! Joda. Har du link til der man får det for 3500,- ? Men hva er egentlig så spessielt med XT kortene iforholdt til pro? (er n00b! ) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Powercolor 9800Pro eller, om du vil spandere litt mer, gå for XT versjonen. Men.... Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt (om du har muligheten til å gjøre det). Det kommer nye skjermkort fra både ATI og Nvidia verldig snart. Her er en cut&paste fra hardware.no's egen artikkel: ...R420 vil etter planen dukke opp i løpet av 1. kvartal, med andre ord om forholdsvis kort tid. Løsningen vil ikke støtte PCI Express i første omgang, men en etterfølger ved navn R423 skal tilby dette litt senere på året. Det er ventet at R423-brikken vil doble ytelsen til Radeon 9800 Pro (R350). Så... om du har tid til å vente et par måneder, så vil du sansynligvis få MYYYYYE mer for pengene, uansett om du velger å gå for toppmodellen, eller de tidligere toppmodellene (som da er blitt satt kraftig ned i pris) -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 240kr mer så får du et Sapphire Radeon 9800XT 256 MB. 4240kr Men ellers så vil jeg anbefale deg Hercules 3D Prophet Radeon 9800Pro får det rundt 3500.- Hercules har utrolige fine ati baserte kort! Joda. Har du link til der man får det for 3500,- ? Men hva er egentlig så spessielt med XT kortene iforholdt til pro? (er n00b! ) XT = høyere klokkefrekvenser = ca 15-20% mer ytelse. Ellers er de helt identiske. -Stigma Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 I februar er r 420 brikken kansje ferdig? Er det ikke verdt å vente på den, eller et eventuelt prisfall på de andre kortene? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Hmmm... (det kommer jo ALLTID noe nytt da ) Tenkte meg på TG med en kraftig PC da! Mulighet at de kommer i god tid før dette eller? Kanskje jeg skulle kjøpe et midlertig skjermkort. Takk for info. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hmmm... (det kommer jo ALLTID noe nytt da )Tenkte meg på TG med en kraftig PC da! Mulighet at de kommer i god tid før dette eller? Kanskje jeg skulle kjøpe et midlertig skjermkort. Takk for info. Joa det er sant, Det kommer alltid noe nyt. R420 Lenke til kommentar
Döden Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Kanskje det er verdt å vente hvis det kommer allerede litt senere i Februar! Har et "gammelt" Nvidia Riva TNT 2 64 : Ironisk nok 32 mb. RAM! Funker dette i min da nye pc? (fiktivt!) -Se link øverst! Tenker da ikke på så mye spilling, for det vet jeg vil bli "fucka"! Lenke til kommentar
igy Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 XT versjonen har høyere klokkefrekvenser(VPU:412 RAM:365) Pluss at det er lagt til noen instruksjoner som skal øke ytelsen bittelitt i DX9 spill. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hmmm... (det kommer jo ALLTID noe nytt da )Tenkte meg på TG med en kraftig PC da! Mulighet at de kommer i god tid før dette eller? Kanskje jeg skulle kjøpe et midlertig skjermkort. Takk for info. Om du er heldig, vil disse kortene akkurat være i handel før TG, men du vet jo aldri med ny teknologi da... det kan jo lett bi en måned eller to forsinkelse. Og anngående at det alltid kommer noe nytt : Ja det stemmer jo, men husk på at både Nvidia og ATI's korthar bruk den samme chipsett teknologien i ca 1,5 år nå. Kjøper du et nytt skjermnkort nå rett før disse nye komer, så blir det litt trist å se kortet ditt bli fullstendig utklassert og forbikjørt på 1-2 måneder. Spørsmålet blir vel hvor viktig TG er for deg i forhold til det lange løp... -Stigma Lenke til kommentar
Döden Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Noen sjanse for at det faktisk kommer i tide eller? Kanskje jeg skulle kjøpe et midlertidig kort da! Hmmm... Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 kjøp deg et brukt 4200-4600 kort. Det yter veldig godt i dagens spill! pris mellom 400-1000 kr brukt. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Ok. Tror jeg faktisk går for den løsningen ja. (Ti4200 eller 4600) Takk for alle tips. Så går jeg senere og skaffer meg et "ordentlig" kraftig Radeon kort!! Edit: Forslag til kjøp av "midlertidig kort" ? (bortsett fra Ti serien) -God ytelse for en billig penge hadde vært digg! /helst DX9 kort! Endret 2. januar 2004 av stryder Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Ser ut som nVidia vil være først ute med NV40 i februar-mars med R420 i hælene - 1-2 måneder senere. Her er noe info om NV40 fra Uttar (skal visnok være ganske pålitelig) Here are 10 "NV40 facts" ( okay, some are not 100% sure, but some seem pretty darn reliable to me, I'd be surprised if 60% of it wasn't right ) NV40 --- 1) 600Mhz core on IBM's 0.13u technology, 48GB/s memory bandwidth with 256-bit GDDR2 2) 8x2 ( possibly 16x0 or 16x1 mode, although I'd find that rather stupid personally due to the focus on AA ). 3) FP32/FP16/FX16, this means PS1.4. is done in FX16 100% legally, while it would seem logical for PS2.0. partial precision to be done in FP16 unless MS decides to expose the HW better in an upcoming DX9 revision. 4) ( unsure ) HUGE die, NVIDIA is most likely artificially increasing die size to make cooling more efficient. 5) Slightly beyond PS3.0. / VS3.0. specificiations ( not anywhere as much as PS2.0.+ and VS2.0.+ were compared to the PS/VS2.0. standard though, I assume ). 6) Support of a Programmable Primitive Processor 7) The only units being shared between the VS and the PS are the texture lookup units ( NOT addressing units; addressing is still done on a standard FP32 unit ). 8 ) Most likely no 512MB version, that's still overkill IMO. 9) PCI-Express support, most likely ( but not certainly ) through a compatibility bridge between AGP and PCI-Express. 10) Completely new AA algorithm, most likely a stochaistic(sp?) approach. 11) 175M transistors Ganske lite info om R42x hittil, men det som er forholdsvis sikkert er: - 160M transistorer - 0.13u - 8 pipelines (mange rykter om 12x1 og 16x1, men skal visnok "kun" være 8 i likhet med R3xx) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Forslag: PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 128MB - AGP, ATI 9600PRO, DVI-I, TV-Out, Retail Kr. 1291 (webpris hos komplett) Dette kortet er sterkt nok til å takle alle spill på markedet helt fint. Det eneste det muligens kan slite litt på er de kommenede tungvekterene som Halflife2 og Doom3, om du vil nye dem med 100% detaljer og null hakking. Det vil nok bære det frem lenge nok til at prisene på de nye kortene kommer forbi den verste prisfasen når teknologien er helt rykende fersk. Eller vil du ha noe rimeligere forslag? -Stigma Endret 3. januar 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Döden Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Neida. Det ser flott ut. (hittil; Nå skal jeg undersøke litt mer da) Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå