Gå til innhold

HD Crash Recovery - hjelp!

Anbefalte innlegg

Har to 120 GB Maxtor SATA disker i RAID0.

Systemet hang seg, måtte reboote. Under påfølgende chkdsk i XP-oppstarten stoppet den på 19%. Rebootet igjen. Klarte ikke starte XP.

Startet en annen XP på en annen disk. Finner ingen av partisjonene eller den fysiske disken, til og med ikke i Partition Magic. Det rare er at booter jeg til DOS-prompt(98SE) og kjører Partition Magic for DOS, så finner jeg disken med ên stor "unallocated" partisjon. Disken er egentlig delt i flere(NTFS + FAT32).

Har prøvd flere "Crash Recovery"-programmer men ingen klarer å søke SATA-kontrolleren virker det som. Ingen av de klarer å finne den fysiske disken.

Begge diskene detekteres i oppstarten som vanlig av SATA-kontrolleren og i RAID. Det er ingen ulyder av diskene. Er ikke sikker på om det bare er informasjonen om partisjonene og/eller fil-systemet som er ødelagt, eller om det er noe annet elektronisk/mekanisk på en av diskene.

Har hatt merkelig(mekanisk) oppførsel noen ganger tidligere som har resultert i XP-blåskjerm(!). Men hver gang dette har skjedd har den kommet seg igjen og alt har vært som før. Tror det samme har skjedd igjen bare at denne gang har den ødelagt vesentlig informasjon.

Noen som vet om noen programmer som faktisk klarer å søke SATA?

Noen idêer til hva jeg kan prøve?

SATA-kontrolleren er en Silicon Image integrert på Nforce2 Deluxe.

Takk for all hjelp!

Torbjørn

Endret av hardth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...