L(a)RS Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Hva er egentlig anbefalt tempratur på prosessoren. Er det noen som vet om et bra overvåkningsprog som støtter KT7a? Lasta ned MBM 5, men det viste ikke CPU temp. Det proget som fulgte med hovedkortet suger max.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Anbefalt temperatur? tja, er vel noe sånn at ytelsen dobles på -127 grader celsius eller.no Få den så lav(men det er klart når du nærmer deg en 15 celsius må du begynne å tenke på kondens) som mulig dvs du må ikke nå 0 Kelvin da :smile: Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Anbefalt temperatur på hva slags cpu? Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Temp på CPU varierer utifra hvilken CPU du har :smile: Så først må du fortelle oss hvilken CPU du har,,, men sånn generelt så ligger en AMD duron på ca 30-40 grader og en AMD Athlon på 45-55 grader,,, alt ut i fra hvilken hvor god kjøling du har,,, men som hovedregel så burde ikke en CPU overstige 60 grader ved full load,,, Lenke til kommentar
L(a)RS Skrevet 24. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2001 Jeg har en Athlon 1GHz, 200FSB. Hvis lavest mulig temp. er en hovedregel er vel svaret egentlig greit. Men er det noen overvåkingsprog som anbefalles? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Sjekk først hovedkortprodusentens website for software(Asus har PC Probe, MSI har PC Alert III osv). Disse programmene gir som regel mest korrekt resultat. Motherboard Monitor er et 3dje parts program som er ganske populært. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Du har Abit KT7A, og da er Via Hardware Monitor beste løsningen. Eneste program jeg har prøvd som viser riktig, ihvertfall. Pål Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 jeg er enig. det programmet som følger med hk'et er kurant. jeg har aldri hatt noen probs med det. den skal jo trossalt bare "overvåke". ikke styre cpu'en selv som de andre gjør. Lenke til kommentar
L(a)RS Skrevet 24. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2001 Via Hardware Monitor er sikkert ett kurant program det, men jeg må ha ett som overvåker konstant(ligger i bakgrunnen). Den versjonen jeg har gjør ikke det, men du må ha den oppe hele tiden(en gammel versjon 2.04, men linken på Abit funker ikke). Grunnen til at jeg må ha et prog som ligger i bakgrunnen er at jeg akkurat har kjøpt meg ny prosessor og vifta jeg har fra før er i minste laget. --Men uanstett har jeg fått MBM til å fungere, en liten lesefeil gjorde at jeg trodde det ikke støtta hovedkortet. Får klare meg med det til jeg får ny vifte. Uansett takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
arn.gab Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 jeg installerte "motherboard monitor" i går-og det fungerer helt topp på ABIT KT 7a! men du må lese hjelpefila som følger med programmet om hvordan du setter opp overvåkningen.det er nemlig ikke bare og installere slik som VIA og tro at det funker med en gang-nei dette er et universalprogram som støtter masse hovedkort.og som selvfølgelig må man da inn og fortelle litt om hvilke sensorer man har og litt til..mail meg så skal jeg hjelpe deg eller ring for den saks skyld.. det er et meget godt program og du også får det til og virke.det viser helt rett temperatur også i tillegg til masse andre funksjoner. med vennlig hilsen: arnfinn tlf:76137355 Lenke til kommentar
arn.gab Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 ok.så ikke det siste innlegget ditt før jeg svarte. MBM 5 er et meget godt program..sett deg inn i det så har du et fullverdig overvåkningssystem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå