Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X

Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt PS1, den originale Xboxen, 360, One og nå One X. Nå går jeg for PS5, ikke Series X. Hvorfor? Føler rett og slett Sony har prøvd litt hardere enn Microsoft denne gangen. Kontrolleren er ny og har til og med litt nyvinning (aldri likt PS-kontrollerne men denne ser bra ut!), 3D-lyd, mange gode spill på trappene (og noen av de er eksklusive for Playstation), kjapp SSD og kult design på konsollen. Også supert at man kan spille PS4-spill rett på konsollen samt enda eldre Playstation-spill via PS Now. Topp for de av oss som ikke har hatt PS2, PS3 eller PS4. For meg var valget enkelt denne generasjonen. Og som sagt så har jeg One X så om det kommer noen fete Xbox-only spill så kan jeg alltids spille de på One X. Jeg tror PS5 vil bli en kjempesuksess mens Xbox kan få det litt tråere denne generasjonen.

Men - samma hvilken konsoll man går for vil man uansett kose seg med masse fantastiske spill de neste årene! 🙂

Endret av djorgen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
djorgen skrev (59 minutter siden):

Føler rett og slett Sony har prøvd litt hardere enn Microsoft denne gangen.

Jeg kjenner meg litt igjen der. Fokuset på 3D-lyd og DualSense-kontrolleren er ikke noe gimmick i mine øyne. Helt siden jeg kjøpte et USB-headset for mange herrens år siden med en form for surround-lyd vet jeg at det har stort potensiale. Og dualsense får overraskende mye skryt. Det er en enkel greie, men mye mindre gimmick-y enn sixaxis.

Nå har jeg kun hatt PlayStation siden PS3 og er en PS-fan, så objektiv skal jeg ikke akkurat påstå jeg er. Men MS har også gjort mye riktig denne generasjonen. Merker jo at de satser mer på eksklusive spill med oppkjøp av spillutviklere og GamePass er jo virkelig en gull-avtale. Har blitt litt fristet av den. Og at PS5 nekter å støtte atmos i spill er ganske irriterende må jeg si...

• Liker 4
Lenke til kommentar
djorgen skrev (1 time siden):

Jeg har hatt PS1, den originale Xboxen, 360, One og nå One X. Nå går jeg for PS5, ikke Series X. Hvorfor? Føler rett og slett Sony har prøvd litt hardere enn Microsoft denne gangen. Kontrolleren er ny og har til og med litt nyvinning (aldri likt PS-kontrollerne men denne ser bra ut!), 3D-lyd, mange gode spill på trappene (og noen av de er eksklusive for Playstation), kjapp SSD og kult design på konsollen. Også supert at man kan spille PS4-spill rett på konsollen samt enda eldre Playstation-spill via PS Now. Topp for de av oss som ikke har hatt PS2, PS3 eller PS4. For meg var valget enkelt denne generasjonen. Og som sagt så har jeg One X så om det kommer noen fete Xbox-only spill så kan jeg alltids spille de på One X. Jeg tror PS5 vil bli en kjempesuksess mens Xbox kan få det litt tråere denne generasjonen.

Men - samma hvilken konsoll man går for vil man uansett kose seg med masse fantastiske spill de neste årene! 🙂

Om du ikke har spilt noe særlig ps4 vil jo ps+ collection gi valuta for mye av pengene for konsollen alene. Blir meget spennende å se hva nintendo+ kontrollen vil tilby på ps4 etterhvert. Mye skryt nå, men også mange som mener at ristingen er bra men ikke mer enn ekstra risting. Fordrer at det blir aktivt brukt om det skal gi verdi. Kos deg med ny konsoll!😊

Forsåvidt ikke enig i at xbox kommer til å slite denne generasjonen😉

Lenke til kommentar

For min del synes jeg ikke det er mye verd å spille på PlayStation sin back logg. 3 person spillene som melkes på gang på gang er zzzz. Hallo Sony litt mere innovativ ... en den gammle formulan siden ps3.

horizon.god of war. Uncharted ,last of Us... samme utbrukte spille mekanikken.

skuffene at det ble ingen oppdatert analog stikke plassering på kontrolleren lyder og slikt er for yngre folk..

vi som spiller vi liker å ha en naturlig plassering av tumbs...

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle likt å sett Sony gitt ut noen bra multiplayer spill. Men det innebærer jo at de ikke kan ha walking/talking sim så det klarer de nok ikke. Kan faktisk ikke huske det siste bra multiplayer spillet de produserte.

Men ser ut som de er for opptatt med å spille de samme kortene hele tiden. Kjedelig og veldig forutsigbart. 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Måsadåtten said:

Om du ikke har spilt noe særlig ps4 vil jo ps+ collection gi valuta for mye av pengene for konsollen alene. Blir meget spennende å se hva nintendo+ kontrollen vil tilby på ps4 etterhvert. Mye skryt nå, men også mange som mener at ristingen er bra men ikke mer enn ekstra risting. Fordrer at det blir aktivt brukt om det skal gi verdi. Kos deg med ny konsoll!😊

Forsåvidt ikke enig i at xbox kommer til å slite denne generasjonen😉

Jepp, må si jeg digger PS Plus Collection. Perfekt for de av oss som ikke har hatt PS4. DualSense har fått mye skryt - håper det er velbegrunnet. Gleder meg veldig til min PS5 (forhåpentligvis) dukker opp fredag neste uke! 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da er jeg spent på hva herrene over her mener MS har som er så radbrekkende bra vs Sony sine line-up :)  Forza for endte gang, Gears of War og Halo som har blitt rævkjørt?

Skal sies at jeg er stor fan av både Gears of War  og Halo 😛  

Hellblade 2 er vel kanskje det som trekker mest i MS sitt favør for min del, for det første var helt konge! Og ett friskt pust!  Veldig spent på hvor de tar denne serien videre! 
Men det er jo walking sim, så regner ikke med det falt i smak over her det heller. 

Endret av Mala
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Mala skrev (3 minutter siden):

Da er jeg spent på hva herrene over her mener MS har som er så radbrekkende bra vs Sony sine line-up :)  Forza for endte gang, Gears of War og Halo som har blitt rævkjørt?

De er så bitter vettu. 🤣  

• Liker 8
Lenke til kommentar
samco skrev (31 minutter siden):

For min del synes jeg ikke det er mye verd å spille på PlayStation sin back logg. 3 person spillene som melkes på gang på gang er zzzz. Hallo Sony litt mere innovativ ... en den gammle formulan siden ps3.

skuffene at det ble ingen oppdatert analog stikke plassering på kontrolleren lyder og slikt er for yngre folk..

Og knapper som klikker ekstra godt :D Kun for den eldre garde!

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, samco said:

Usymmetrisk spakplassering er bare naturlig hvis man er usymmetrisk selv.

2 hours ago, Ezio said:

Skulle likt å sett Sony gitt ut noen bra multiplayer spill. Men det innebærer jo at de ikke kan ha walking/talking sim så det klarer de nok ikke. Kan faktisk ikke huske det siste bra multiplayer spillet de produserte.

Men ser ut som de er for opptatt med å spille de samme kortene hele tiden. Kjedelig og veldig forutsigbart. 

Ingen vits å konkurrere med third-parties på det markedet. Se bare på MS, Halo og Gears er på life support. Kan ikke måle seg mot Fortnite, GTA, CoD, Apex og Overwatch, verken i kvalitet eller popularitet. Og da har man ikke nevnt indies som Fall Guys og Among Us. For å si det sånn, Microsofts innsats på den fronten de siste årene har vært så fåfengt at de like godt kunne latt være. Og nå Halo Infinite, som ligger an til å bli den største floppen i moderne historie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (40 minutter siden):

Usymmetrisk spakplassering er bare naturlig hvis man er usymmetrisk selv.

Ingen vits å konkurrere med third-parties på det markedet. Se bare på MS, Halo og Gears er på life support. Kan ikke måle seg mot Fortnite, GTA, CoD, Apex og Overwatch, verken i kvalitet eller popularitet. Og da har man ikke nevnt indies som Fall Guys og Among Us. For å si det sånn, Microsofts innsats på den fronten de siste årene har vært så fåfengt at de like godt kunne latt være. Og nå Halo Infinite, som ligger an til å bli den største floppen i moderne historie.

Synes ms har taket på hva de holder på med. Men jeg er ikke deg. Halo infinity hmm blir magisk er få fps som slår halo serien våpen følelse. For en presisjon perfeksjonert gjennom serien. 

gjesp det du lister opp har jeg med stolthet ikke orka å spille utenom noen få min test for å se saue flokk hypen

orker du virkelig det du lista opp?

...Så litt på inlegg loggen din ,om du vill trolle meg med tull . Finn noen andre jeg er ikke på nivået ditt desverre har litt moral og fakta meninger mot barnslig tull skriving som du gjør....  

Ikke legg til meg på PSN eller Xbox takk liker folk som er voksne.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Svake Sony evner ikke å produsere et multiplayer spill fordi det er for "mange" av de. Må være en av de dummeste og tynneste argumentene jeg har hørt noensinne.nnnnñnnnķķkknnkññn

Spesielt å nevne noen nye spill som har hatt suksess også konkluderer man med at markedet er mettet på multiplayer, bahahahah. 

Men ja ingen vits å konkurrere når Sony ikke har sjanse. De forsøkene de har prøvd på er jo rett og slett pinlig for et så stort selskap.sjeldent jeg har sett et selskap resignere så mye som det Sony har gjort. Klarer rett og slett ikke å lage spill som faktisk fokuserer på gameplay og innhold.. Kjedelig og forutsigbart. På tide å komme med noe nytt nå, Sony

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (4 timer siden):

Svake Sony evner ikke å produsere et multiplayer spill fordi det er for "mange" av de. Må være en av de dummeste og tynneste argumentene jeg har hørt noensinne.nnnnñnnnķķkknnkññn

Spesielt å nevne noen nye spill som har hatt suksess også konkluderer man med at markedet er mettet på multiplayer, bahahahah. 

Men ja ingen vits å konkurrere når Sony ikke har sjanse. De forsøkene de har prøvd på er jo rett og slett pinlig for et så stort selskap.sjeldent jeg har sett et selskap resignere så mye som det Sony har gjort. Klarer rett og slett ikke å lage spill som faktisk fokuserer på gameplay og innhold.. Kjedelig og forutsigbart. På tide å komme med noe nytt nå, Sony

• Liker 5
Lenke til kommentar
Mala skrev (12 timer siden):

Hellblade 2 er vel kanskje det som trekker mest i MS sitt favør for min del, for det første var helt konge! Og ett friskt pust!  Veldig spent på hvor de tar denne serien videre! 
Men det er jo walking sim, så regner ikke med det falt i smak over her det heller. 

Alltid vært en ps fyr men valgte xbox mtp langsiktige spill og fokuset ms generelt hr på sin sub model + oppkjøp av spillselskap, i tillegg til at xsx r hakket mer robust på ntive 4k/fps (men for all del dette kan jo utjevne seg). For min del settes d stor pris på at xsx tillater 120 fps i black desert online hvor ps5 kun har 60. Ellers skulle jeg ønske framtidige xbox kontrollere implementerer det ps5 sin har å tilby. Så overall r d jo ganske jevnt egentlig hva en velger, sånn her og nå har jo ps5 en bedre spill-lineup, men smører meg med god tålmodighet og litt cyberpunk så d går fint så 🙂

Lenke til kommentar

Game pass er det beste fra ms ... bra evolusjon av Xbox one konsollen om det virkelig er en ny generasjon kan diskuteres ... mere den beste måten å spille Xbox spill på ,litt som en pc opgradering.

Liker litt det mot en fullstendig ny start... ny tanke gang på konsoller.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...