RiZLa Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 jeg prøvde å oppdatere biosen på mitt msi k7t 266 pro 2 hovedkort gjennom live update programmet som fulgte med... (fordi jeg ikke hadde diskettstasjon til å lage diskett.. ) Alt så ut t il å være bra helt til jeg reboota.. Da bare stod den der og pep som bare det!! Prøvde å resete biosen.. men nei!! ingen lykke! Akkurat samme lyden som er der når det ikke står noe skjermkort inni.. Så jeg tenkte det var skjermkortet som hadde røket.. men nei, det funket som bare det i en annen maskin!! (gainward gf3 ti 450 golden sample 4.0 ns) Prøvde et annet skjermkort i pc'en og men det ble heller ikke bedre.. prøvde til og med et pci skjermkort, men det funket heller ikke.' Kan det være at hovedkortet er ødelagt, og kanskje tatt med seg cpu'en på reisen..??? (amd athlon xp 1600+) Jeg brukte jo helt rett bios update... Et mysterium! Kan noen hjelpe meg?? Lenke til kommentar
RiZLa Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 har ikke manualen her... Dumt... Lenke til kommentar
Napoleon Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 hmmm... Tror ikke CPUen er ødelagt, forda hadde det ikke kommet noe piping! Få tak i manualen din på: http://www.msi.com.tw/support/manual/manua...el=MS-6380+V2.0 og se hva DLED'ene sier Reset BIOS'en med batteriet ute (Kanskje det hjelper, det hjalp meg)! Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Prøv dette før du kjøper ny bios, last ned denne pdf filen å les denne. Der står det om gjenoppretting av feil flachet bios http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf _________________ Fixer'n Fixer alt [ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-03-06 23:38 ] Lenke til kommentar
RiZLa Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 men uansett så bør jeg få nytt hos psdata.no det som er ødelagt... Skal prøve å¨finne ut litt mer i morgen... er for trøtt til å gjøre noe mer nå... Men uansett takk for hjelpen!!! Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg tror ikke at feil flaching av bios dekkes av garantien :sad: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 humrehumre.. har vært ute for en del piping fra et tilsvarende kort før, selv om det skjedde både før og etter flashing.. 8 pip, og 4 røde leds på d-bracket'en.. 'cpu failed to initialize', iflg. manualen. problemet er bare at både cpu, ram og skjermkort funket helt fint på et annet hovedkort. sendte i retur til psdata, ble testet og funnet defekt, fikk pengene tilbake. aldri mer msi.. Lenke til kommentar
RiZLa Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 og hva slags kort har du nå må jeg spørre? =) Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Flashing av bios kan gå veeeeldig feil Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 10:54, RiZLa skrev:og hva slags kort har du nå må jeg spørre???=) abit kr7a .. 400 kr ekstra, men pytt pytt.. nå funker jaffal maskinen min :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå