dTd Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Tror dere at min 10 år (i november) gamle corsair 750w strømforsyning holder til 3080? Pr nå har jeg en i7-4770k, men denne skal oppgraderes enten til intel 10 serien, eller hva enn AMD kommer med i oktober. Har i utgangspunktet ikke tenkt å overklokke. https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Power-Supply-Units/Enthusiast-Series™-TX750-—-80-PLUS®-Certified-Power-Supply/p/CMPSU-750TX#tab-tech-specs Lenke til kommentar
Kilko1337 Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 (endret) dTd skrev (19 minutter siden): Tror dere at min 10 år (i november) gamle corsair 750w strømforsyning holder til 3080? Pr nå har jeg en i7-4770k, men denne skal oppgraderes enten til intel 10 serien, eller hva enn AMD kommer med i oktober. Har i utgangspunktet ikke tenkt å overklokke. https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Power-Supply-Units/Enthusiast-Series™-TX750-—-80-PLUS®-Certified-Power-Supply/p/CMPSU-750TX#tab-tech-specs Alder har ikke noe å si sålenge PSU-en din funker. Det kan være du opplever coil-whine-lyd (høyfrekvent dirrende lyd) fra skjermkortet hvis PSU-en er dårlig/sliten, men det kan liksågodt skje på en ny PSU også. Endret 15. september 2020 av Kilko1337 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 dTd skrev (16 minutter siden): Tror dere at min 10 år (i november) gamle corsair 750w strømforsyning holder til 3080? Pr nå har jeg en i7-4770k, men denne skal oppgraderes enten til intel 10 serien, eller hva enn AMD kommer med i oktober. Har i utgangspunktet ikke tenkt å overklokke. https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Power-Supply-Units/Enthusiast-Series™-TX750-—-80-PLUS®-Certified-Power-Supply/p/CMPSU-750TX#tab-tech-specs Begynner jo å dra på åra, å den vil bli dårligere med tiden! Kvaliteten er ikke den aller beste heller. Så prøv! Men ha i bakhode at du bør vurdere å bytte den ut etter hvert! Lenke til kommentar
dTd Skrevet 15. september 2020 Forfatter Del Skrevet 15. september 2020 Takk for tilbakemeldinger, satser på at den holder, håpet er uansett å prøve å få tak i 3080 til launch også oppgradere resten av pcen i oktober etter AMD lanseringen, så da rekker jeg evt å teste ut gammel strømforsyning og system + nytt kort, før jeg bestiller resten av de nye komponentene Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Er jo en midt på 3 PSU du har, å den kom vel ut i 2007 viss husken min er rett. Så den har nok nedgradert seg litt, men krysser fingrene for at den holder da prisene på PSU har skytt i været de siste årene. Jeg var heldig å fikk en CM V1000 til 1000kr for noen år tilbake. Men nå koster den langt over 2000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå