Merko Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Sharpings skrev (På 22.9.2020 den 10.47): Borettslaget der jeg bor har nå fått Telia istedet for Get og nettet har vært nede 3 ganger på litt over en uke. Nede i over 24 timer. Telia har visst ingen på nett garanti, så vi er da fucked med mindre man også har Telia mobilabonnement. Da kan de visst gi en data boost. Jeg har derimot OneCall (som eies av Telia), men de kunne ikke gjøre noe for meg. Jeg kommer til å unngå Telia i fremtiden. Ja tenk et helt annet selskap skal ta regningen for noe et annet selskap ikke kan gjøre. Hvem skulle ha trodd at de ikke gikk med på det ? 1 Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 (endret) Merko skrev (1 time siden): Ja tenk et helt annet selskap skal ta regningen for noe et annet selskap ikke kan gjøre. Hvem skulle ha trodd at de ikke gikk med på det ? Du vet at Telia eier OneCall? Jeg kjøpte telefon gjennom OneCall, og regninga kom fra Telia. Så hvorfor er det nå plutselig ikke mulig å samarbeide? Hyggelig at du er spydig forresten! En kvalm tone du kunne ha spart deg for. Endret 23. september 2020 av Sharpings Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 (endret) Sharpings skrev (4 minutter siden): Feil Endret 23. september 2020 av Sharpings Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Sharpings skrev (1 time siden): Du vet at Telia eier OneCall? Jeg kjøpte telefon gjennom OneCall, og regninga kom fra Telia. Så hvorfor er det nå plutselig ikke mulig å samarbeide? Hyggelig at du er spydig forresten! En kvalm tone du kunne ha spart deg for. Jepp fult klar over det. Visste du at det var 2 forskjellige bedrifter med forskjellig org nummer? ? Om du kjøper en vare på Meny, som viser seg at har gått ut på dato eller noe annet feil med den, leverer du da den inn på Spar siden det er samme eier? ? 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 1 hour ago, Merko said: Jepp fult klar over det. Visste du at det var 2 forskjellige bedrifter med forskjellig org nummer? ? Om du kjøper en vare på Meny, som viser seg at har gått ut på dato eller noe annet feil med den, leverer du da den inn på Spar siden det er samme eier? ? Nei, det er jo åpenbart at han drar bort til hovedkontoret til trumf og klager, det er jo samme eiere Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 MariusJS skrev (21 timer siden): Nei, det er jo åpenbart at han drar bort til hovedkontoret til trumf og klager, det er jo samme eiere Vanskelig å ikke gjøre narr av folk du er uenig med ser jeg. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 2 hours ago, Sharpings said: Vanskelig å ikke gjøre narr av folk du er uenig med ser jeg. Nei, ikke egentlig, men jeg sliter fælt med å ikke gjøre narr av folk som poster svada på LMH1 nivå 1 Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) On 9/23/2020 at 6:33 PM, Sharpings said: Du vet at Telia eier OneCall? Jeg kjøpte telefon gjennom OneCall, og regninga kom fra Telia. Så hvorfor er det nå plutselig ikke mulig å samarbeide? Hyggelig at du er spydig forresten! En kvalm tone du kunne ha spart deg for. Så det du mener er at du burde få samme fordeler som Telia mobilkunder når du har Telia delbetaling på mobil og er kunde hos en annen operatør?.. Isåfall, er det da Telia Finance eller Telia som skal ordne dette? https://proff.no/selskap/telia-finance-norge/oslo/kredittjenester/IGBSS150A5V/ Endret 25. september 2020 av Janvik Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Det jeg mener er at dersom jeg kjøper telefon gjennom OneCall, og dermed får regninga pr mnd fra Telia, så er det et klart tegn på at disse to selskapene er ett og samme selskap. Uansett om de fremstår som to forskjellige. For om det er Telia som tar betalt for nOe jeg kjøper hos OneCall, så fremstår ikke disse selskapene som 2 forskjellige selskaper. Så da må det jo være en enkel sak for Telia/Onecall å la dette komme kundene til gode dersom et av dem ikke kan levere det jeg betaler for. Jeg er jo strengt tatt Teliakunde i begge kundeforholdene, selv om det står OneCall på den ene og Telia på den andre. Jeg får jo tre regninger fra disse. En fra OneCall som er selve abonnementet, to fra Telia, nemlig bredbåndet hjemme og avbetalingen på mobiltelefonen. Jeg skjønner at det er en spesiell uttalelse å komme med, og jeg regner ikke med at det vil skje, men jeg har bodd i en del andre land i mitt liv, og i flere av de, var det en ting som het kundeservice. Og der var det faktisk slik at dersom det til syvende og sist var én eier av to selskap som trengte å samarbeide, så gjorde de det, for alle visste at eieren var den samme. Så dette kom kunden til gode i mange tilfeller, fordi de var opptatt av at kunden ikke skulle lide for en feil selskapet faktisk var ansvarlig for. Jeg ber sannsynligvis om for mye, og kanskje det ikke er rimelig at jeg ønsker det, men som sagt: merkeligere ting har skjedd. Uansett, takk for at du tok deg tid til å spørre hva jeg faktisk mente. 1 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) @Sharpings Hvor vanskelig er det for deg å begripe at du har kjøpt et billig-produkt som ikke gir premium fordeler? Man betaler ekstra for Telenor og Telia mobilabonnement nettopp på grunn av slike fordeler. Endret 25. september 2020 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 kim_InnleggNO skrev (2 timer siden): @Sharpings Hvor vanskelig er det for deg å begripe at du har kjøpt et billig-produkt som ikke gir premium fordeler? Man betaler ekstra for Telenor og Telia mobilabonnement nettopp på grunn av slike fordeler. Ok, så fordi man velger et rimeligere alternativ, så er god kundeservice utelukket? Da har jeg forstått det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Sharpings skrev (37 minutter siden): Ok, så fordi man velger et rimeligere alternativ, så er god kundeservice utelukket? Da har jeg forstått det. Enig at det hadde vært svært god kundeservice dersom et helt annet selskap tok regningen for noe, men at du forventer det er jo nærmest sykt. ? Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) 1 hour ago, Sharpings said: Ok, så fordi man velger et rimeligere alternativ, så er god kundeservice utelukket? Da har jeg forstått det. Du har bevisst valgt et rimelig mobilabonnement, men krever fordeler andre betaler dyrt for. Det har ingenting med god kundeservice å gjøre, det er forsøk på snylting. (jeg velger å se bort fra det åpenbare om andre selskap, da dette tydeligvis er for komplisert) Endret 25. september 2020 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) Men det er sant telia er useriøse de skryter på fremtiden teknologi, men i praksis venter du lenge på 5g. Sitat Milliardinvesteringer i oppgradert 4G-nettInnen 2023 skal Telia være først i Norge med et landsdekkende 5G-nett. Og allerede i løpet av 2021 vil halvparten av alle nordmenn ha 5G-dekning.Men 4G er fortsatt en robust og sikker teknologi, som over 99 prosent av oss i dag har tilgang til. Og 4G-nettet vil leve side om side med det nye 5G-nettet i lang tid. Telia investerer nå milliarder av kroner for en fullstendig modernisering av alle basestasjonene fram mot 2023, for å gjøre 4G-nettet enda bedre og kraftigere. Samme med docsis 3.1 påstår de klarer 1250 mbit med kun gigabit ethernet, så dere må gjerne vurdere om kundene har grunn å følge seg lurt. Men så sant man spørs om hvorfor de skyter så veldig på rask ytelse, men så få mobiler og routere som faktisk støtter dette. Men faktisk gjør både ice og telenor samme stategi, tror det ender som med telenor docsis 3.1 som ikke blir noe av er ikke første gang det blir forskjell på praktisk og statisk ytelse, ellers vil nok levrandørene tabbe seg ut med prisen, for 2 tb datapakke vil det koste månedslønn for de som jobber i butikk. Per dags dato får man ikke svar på 3g slukking eller om 700 mhz båndet vil dukke opp, tror vi må vente over 1 år før vi ser særlig 5g. Samme kan sies om telia samlet som faktisk ikke eksister ennå. Er jo fint å spå fremtiden, vi kan jo snakke hvordan 6g skal bli noe av i 2030 sammen med selvkjøre biler. Endret 26. september 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå