Ever Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Skal bytte ut mitt gamle sb live, og er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Tenkte å bruke en plass mellom 1500-2000, og skal kun brukes på to høytalere (anlegget). Har dali 808 speakers og nad 350c forsterker. Vil bare ha et lydkort som gir klokkeklar lyd, lite støy, og helst, bruker coax og ikke minijack. (har desverre ikke digital in på forsterkeren, så satser på gode gamle coax kabler.) EDIT: Ehh... ja, mente RCA. Noen forslag? Endret 3. januar 2004 av Ever Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (har desverre ikke digital in på forsterkeren, så satser på gode gamle coax kabler.) I disse tider kalles slike kabler jeg tror du sikter til rca-kabler eller phonokabler (litt gammeldags). Coax kabler har 75ohms motstand og er dedikert til digital lydoverføring (som jeg skjønner du ikke skal bruke) Lenke til kommentar
thelootmaster Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Her har du ett alternativ. DMX 6 Det er et ganske godt kort som har en medfølgende 5,25" kontroller hvor du har vanlige jack plugger inn/ut og rca inn/ut. Går utifra du mente at du skulle bruke rca mellom pc og nad'en din... Fant ingen kort med innebygd rca ut desverre... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hva med creative audigy 2? Jeg synes de er glimrende, jeg bruker et 5.1 høytaller system. z-680 fra logitech. Lenke til kommentar
thelootmaster Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Men det settet du bruker er vel det mini-jack plugger på. Er det RCA ut på creative audigy 2? Det skulle jo brukes sammen med en stereoforsterker... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Sammen med stereoforsterker fungerer audigy2 utmerket! Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 SB Audigy 2 ZS - 1000 kr 7.1 høytalere fra creative - 1000kr Lenke til kommentar
Ever Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Som sagt; høytalersett etc er helt uintressant her. Trenger bare et lydkort med klokkeklar lyd til stereoanlegget mitt... Audigy 2 har blitt nevnt, men dette har kun minijack, og DMX6 har jeg sett litt på, men hadde vært fint med litt flere innspill. Er USB lydkort et bra alternativ eller? Tenker da feks på den greia her http://www.stereo-link.com/ Lenke til kommentar
notarget Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 7.1 høytalere fra creative er ikke noe å satse på, greit med mange høytallere, men det gir ikke noe bra lyd, like greit med et 5.1 sett med bedre sub/watt. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) heh... ingen som gidder å lese hva jeg faktisk spør om her? Jeg vil ha STEEEEEEREO. Nei, ikke 5.1. Nei! heller ikke 7.1, En-En. Høyre-Venstre. Good old fashioned stereo. *eyeroll* Ellers takk for inspill Endret 3. januar 2004 av Ever Lenke til kommentar
drbass Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Kan da kjøpe en omformer fra minijack til phonokabler, hvis du kjøper en slik produsert av feks audioquest eller taralabs vil det bli ok lyd. Da er du ikke lenger bunder til rca utganger på kortet Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Sakl man høre på musikk er vel egentlig 2.1 tingen, man han har jo høyttalere som overgår alt av datasett, så da er LYDKORT det han vil ha. Og et med rca utganger. Da må man nok ha ekstra dubbeditt foran. Vet at det fulgte med på topp utgaven av live krotene, og gjør det på audigy også. Må få med den ekstra 5 1/4" boksen med masse kontakter. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Kan da kjøpe en omformer fra minijack til phonokabler, hvis du kjøper en slik produsert av feks audioquest eller taralabs vil det bli ok lyd. Da er du ikke lenger bunder til rca utganger på kortet SEtt det sammen, og skru volumet litt opp uten musikk, blir stort sett alltid susing da, har det selv og hater det Lenke til kommentar
Ever Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 sjefen; sliter med akkurat det der på sb live lydkortet mitt med minijack til RCA kabel mellom lydkort og forsterker. Grusomt irriterende - derav ønsket om "ren" RCA kobling. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg har Audigy2 og bruker en Monster Cable minijack til RCA-kabel. Har krystallklar lyd og null støy. (Bortsett fra når jeg guffer volumet på forsterkeren opp mot 80-90%. Da kommer det litt susing. Men på så høyt volum så tror jeg den lille susinga blir kraftig overdøva av rabaldered fra musikken.) Lenke til kommentar
Ever Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 I mitt tilfelle er det mye mer støy, hører det ikke når jeg har volum ca 25%, alt over det så ligger den der å gnager i bakhodet når jeg ikke hører på musikk - men lydkvaliteten med et sblive kort er uansett så som så... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg tror forskjellen på Live og Audigy er ganske stor. Reagerte selv på hvor mye mindre støy det var i Audigy'en da jeg gikk fra Live til Audigy. Men om man har elendige høyttalere/forsterker så får man jo støy uansett. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 men det har jeg jo ikke Men ok.. har bestillt et DMX 6 fire nå på komplett... om det ikke leverer får jeg heller prøve meg på et audigy 2 til tross for minijack motforestillingene. Takk for responsen alle sammen Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Anbefaler M-Audio Audiophile 2496. Har gullbelagt RCA ut og inn, og meget vellydende og støysvake d/a-convertere. - Link Endret 3. januar 2004 av wizkid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå