Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage meg en hjemmeside, noen som har forslag?

jeg skal bruke pixel fonts (silkscreen som min font heter)

Hvordan farger burde jeg bruke? noen tøffe filtere i ps som er

verdt å ha med på banneren..?

edit: glemte noe

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke du skal bruke pixel-font over hele siden! Jeg vil foreslå Verdana, som jeg mener ter seg meget godt til web-design!

Du kan kanskje ha en lys blå bakgrunn eller noe? eller grått, som er veldig fint som bakgrunn!

Kommer litt ann på hvordan siden ser ut!! Farger er ikke lett! Banneren kan kanskje ha en metallic sølv eller grå farge? Men en banner må også ikke være kjedelig så prøv deg fram med farger! Det er mitt råd!

Lenke til kommentar

Du kan starte ivei med og velge farger. Også kan du lage et dokument hvor du bestemmer hvor ting skal stå, også lager du en header i de fargene du hadde sett deg ut. Så kan du lage litt mer til siden, en meny og div. Også kan du paste den her så vi kan få si om du trenger forandringer eller ikke :p

Lenke til kommentar

Må si en ting: man kommer ingenvei med en side uten farger!

Pixelfonts passer best til harcore-greier, som tjcombo sier. Mørke sider med bakgrunnsfarge rundt #303030 nytter godt av fonts som Silkscreen. Vil anbefale mørk grå med is-blå eller gulbrun.

Filters til headeren kommer helt ann på hvilke farger som velges og hvilken stil, størrelse og generell layout siden får. ;)

Lenke til kommentar

Jeg likte den inverta best, fargene er ikke sånn blånyanser som den andre, som så veldig maaange andre har fra før. Men du må få bort nuke-shapen, det blir litt for lettvindt. Lag din _egen_ logo, bare å leke seg med shape/marquee tools til du får til noe fint. Det får så mer særpreg da!

Den sorte fonten var nesten uleselig, gjør den lysere.

Vil foreslå at du bygger resten av siden i samme stil/farger som den inverta banneren.

Lenke til kommentar

Etter min mening: ingen var noe spess. Som PoleCat, lag noe eget. En logo, eller et særpreg. For at din side skal skille seg ut krevs særpreg.

Fonta var ikke pen. Eller kan ihvertfall gjøres penere. Blir alt for blurra nå.

Prøv det litt fram. Øvelse gjør mester. Å sette opp en hel side vil bli det letteste. Ikke begynn med headeren. Det heter header! :p

Lenke til kommentar

Min Meining: Var ikke noe særlig å skryte av...Som Dunestar og PoleCat, en banner må ha særpreg! Den bør være noe eget! En slik logo som du har laget der har alle sett før!

Fonten var heller ikke noe å skryte av! Lag den leselig!

Lek deg heller litt med PS, da ender du opp med noe eget og gøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...