loddebolten Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Har kjøpt meg et Corsair 760T kabinett, og er veeldig fornøyd, En drøm å bygge i osv ! Eneste "skuffelsen" var at det kun var Røde Led vifter foran, ( 2 stk). Vifta til utsug bak var uten farge. ( sef flisespikkeri dette her, men jeg har lyst på litt farge i kabinettet, ) Å bytte en vifte er jo "plankekjøring" , men som litt noob ang dette søker jeg råd. Da viftene på kabbet er koblet til en intern styring ( i selve kabinettet) som har 2 innstillinger. 1. Silent, når man starter opp og bare surfer osv,, 2. Trykke på en knapp på toppen av kabbet og sette opp hastigheten til "gaming" ! Så, jeg vet ikke hvordan dette styres med tanke på hastighet-volt osv- hvis man setter inn en ny vifte. ( Tror de som følger kabbet går på 1000,Rpm på full spiker). Og vi snakker 14,cm vifter. Kan jeg da kjøpe denne vifta som har max hastighet på 2000,Rpm, uten å da få en vifte bak som går på en mye større rpm en det viftene foran gjør ? https://www.komplett.no/product/892444/datautstyr/pc-komponenter/casemods/vifter/corsair-ml140-pro-led-blaa-140mm-vifte# Hadde passet veldig fint med en blå vifte som utsug bak, så lenge det passer med tanke på Rpm. ( Og viftestyringen som er innebygget i kabbet ). Har tenkt at hvis det ikke "stemmer" så kan jeg jo koble den direkte i HK og styre den derifra, temp osv, ? Viftene som følger kabinettet finner jeg ikke i salg noe sted, ( ikke engang hos Corsair , det er AF 140 L, 1000,rpm som er i kabbet standard ). Et filleproblem, men skulle noen ha en mening, eller et tips, så er det veldig fint, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå