Gå til innhold

Partisjon av ny hardisk

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man får spørsmål om man vil partisjonere når man installerere Win XP?

Det dreier seg om en 160 GB hardisk som jeg gjerne vil partisjonere.

*Hva er den letteste framgangsmåten når man skal partisjonere ny hardisk?

*Er det noe jeg må gjøre senere i windows for at windows skal "se" alle Mega bytes'a?

Vet at det er en annerledes måte å regne det ut. Tenker ikke på det, men jeg har hørt om folk som får beskjed om at det er veldig mye mindre plass ledig enn det det egentlig er. Det gjelder kanskje ikke lenger, med XP...

På forhånd takk for all hjelp

MVH Jørgen S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får spørsmål om partisjonering når du instalerer windows xp.. med en gang du booter med cdn og skal slette og lage nye partisjoner.. vist ikke kan du trykke andre musetast på min datamaskin.. så behandle eller manage.. og så diskbehandling.. og derifra kan du lage nye partisjoner i windows..

Lenke til kommentar

Først, les denne.

Den metoden jeg har brukt for å partisjonere er å bruke Partition Magic. Det er et greit program som lar deg gjøre alt du tenke deg med partisjoner og harddisker. Det koster litt, men til gjengjeld så er det et meget enkelt program å bruke. Masser av wizarder :thumbs:

EDIT: Uff da, misforstod litt hva du mente. Hør på PandaMartin.

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar

I XP pro (vet ikke om det går i Home) kan du opprette og slette partisjoner ved å gå til

Start\Kontrollpanel\Administrative- Verktøy\Datamaskinbehandling\Lagringsplass\diskbehandling.

For å endre størrelsen på partisjoner må du nok ha ett annet verktøy som Partition Magic.

E-mailene i OE husker jeg ikke, muligens de samme som i Outlook som er *.pst filer. Enten outlook.pst eller arkiv.pst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...