mort112 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 har bygd meg pc for første gang nå. problemet er at når jeg skrur på strømmen begynner viftene å gå og det lyser der det skal lyse, men jeg får ingen pipelyder og heller ikke bilde på monitoren. koponentene er som følger: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW (1) Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN,Firewire (2) AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz bus, 512KB Barton (3) Cooler Master AERO 7+ AMD ASB-V73-U2 til AMD XP3000+ CPU og høyere (4) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) (5) Asus Radeon 9600XT 128MB DDR AGP, ATI 9600XT, DVI-I, VIVO, Retail (6) Spire "Silver Grease" kjølepasta STARS-700 Goop Sølv på tube (7) Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern (8) noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 er ikke der noen pærer eller en liten skjerm som viser hva som skal være galt ? omtrent alle nye hovedkort har det.. er der noen pærer som lyser grønt og rødt ? 4 på rad pleier det å være.. eller en liten skjerm med to tall ? sjekk hovedkort manualen om hva der står om slike errorer Lenke til kommentar
notarget Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det lyser vel ikke en rød lampe under skjermkortet ditt? Prøv skjermen din på en annen pc, sjekk også om de små pinsa inni skjermkontakten er bøyd.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) (Vet ikke hvilke hovedkort dette gjelder, men jeg har vært borti det før...) Se at jumperne på hovedkortet ditt står riktig... Over AGP-porten er det to små jumpere som står til høyre (?) De skal til venstre (eller motsatt). Edit: Typo Endret 2. januar 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 det lyser en grønn lampe på hovedkortet litt under skjermkortet. Skjermen fungerer på en annen pc. Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Kanskje cpuen er ødelakt. Noen i klasse mi hadde sammen problemet, de fikk ikke noe opp på skjermen eller noe pipe lyd. Ta en titt på cpuen om at det er ikke noe fysisk skade. Du sa dette var første gangen du bygde opp en pc. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 1. Prøv å resette bios (ta ut batteriet i noen minutter). 2. Trykk alle deler godt på plass, spesielt minnebrikker og skjermkort. 3. Sjekk om det er noen jumpere på hovedkortet som må settes for riktig timing mellom CPU/minne (kjenner ikke hovedkortet ditt). 4. Koble fra alt du ikke trenger: CD, harddisk, floppy etc. 5. Dobbeltsjekk at du har koblet til "P4" strømpluggen hvis den kreves på ditt hovedkort. 6. Sjekk at CPU kjøler sitter rett vei. 7. Trenger skjermkortet egen strømtilførsel (neppe, men 9700-> trenger det). 8. Prøv et annet skjermkort. All mekking inne i maskinen må selvsagt foregå mens strømkabelet er dratt ut. Når du får dette til å virke, så poster du en forklaring. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Utifra det du sier om at det er en grønn diode som lyser, at viftene går, etc. er det trolig at min løsning er verd et forsøk. Les i manualen til hovedkortet hva det står om de to (blå?) jumperne over AGP-porten. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 prøvd det hn66 sa. Prøv å ta ut og sett inn igjen skjermkortet. Sitter kanskje ikke helt nedi. Ser du ingen ting på skjermen? Bios, tekst whatsoever? Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 jeg resatte bios, og etter det fikk jeg bilde. det ser ut til å fungere:) takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 prøv rambrikkene på en annen maskin.. og prøv andre rambrikker på din maskin.. med feil ram kommer det ofte inget skjermbilde Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 fikk pcn til å starte, men så skulle jeg sette i hd, cd rom og floppy. Når jeg hadde satt i det, så skjer det ingenting når jeg trykker på power knappen. Det lyser fortsatt et grønt lys på hk. Noen som vet hva som kan være galt nå? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har du forsøkt mitt forslag til løsning? Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 tror det er PSU som er gådd til helvett. prøvde å jumpstarte, men ingen reaksjon. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hadde AKURATT same prob. Men jeg viste ikkje at ikkje pipelyd's høytaleren ikkje var feste på så fikk jeg pipelyd og bilde på skjermen .... Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 pipelyd's høyttaleren er koblet til. er det noen som vet om det går an å gjøre noe for å få psuen til å fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå