Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sony Xplod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilradiospesialisten selger bl.a Splod produkter.

Vil imidlertid anbefale noe annet om det er godlyd i bilen du er ute etter. Masse annet i den prisklassen der som er bedre enn Sony.

Sony har aldri helt fått til det med lyd hverken i stua eller bilen.

Bilde derimot kan de meget bra.

Kom med budsjettet og ønske om høyttalere, om du legger mest vekt på lydtrykk (SPL) lydkvalitet eller (SQ).

Vil uansett anbefale et bra frontsett og en sub til å begynne med. Hattehyllehøyttalere vil jeg på det sterkeste fraråde. Du sitter ikke med ryggen til på konsert, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Topic sier det meste, men vet dere om noen webshops som selger Sony sin Xplod bilstereo serie?

Takker og bukker for svar..

Hei Hei.....

Sjekk med www.StreetDesign.no, dem har det meste å mer enn det :)

Prøv foressten Rockford Fosgate som er det råeste iflg experter:)....

Play Loud

Lenke til kommentar
Prøv foressten Rockford Fosgate som er det råeste iflg experter:)....

Play Loud

Det finnes "eksperter" på alt, men ikke alle kan ha rett. God lyd er veldig individuelt. Monterte idag 2stk Pioneer 6x9 og 2stk Pioneer 6.5" i Mazdaen til en kollega. Han syntes det ble helt rått, ihvertfall i forhold til det han hadde. Jeg syntes derimot det var rævva. Så det er hva du gjør det til...

Play loud? Da liker jeg bedre mottoet til Kicker; "Livin' Loud!" :D

RF har jeg aldri likt lyden på, men som sagt, lyd er veldig individuelt. Det beste tipset en kan få, er rett og slett ikke å kjøpe uhørt. Test først, og se om det lever opp til dine forventninger.

Lenke til kommentar

Enig med mye av det drkaos skriver.

Vil på nytt anbefale deg å gi oss et budsjett og å fortelle oss om hva slags lyd du er ute etter.

Dett vil gjøre oppgaven mye enklere, og gi deg et bedre og bredere utvalg.

Ellers kan vi jo finne på å anbefale Zapco, JL Audio og Brax produkter i 20k kr klassen mm... :wow:

Vil på nytt be deg om å se på noe annet enn sony.

Focal, Vibe, DLS (må ikke forveksles med MDS, pføy!!), Boston Acoustics, Infinity, Macrom, Polk, Lotus SEAS mm...

Mye å velge mellom, men med sterkt varierende pris og kvalitet.

Vil komme med et forsiktig forslag til høyttalere her, og spiller her.

Dette vil garantert gi bedre lyd enn Sony sakene. Spilleren er i tillegg til å være et rålekkert designstudie spekket med kvalitetskomponenter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Høres ut som et bra tilbud det :)

Tror ikke du blir missfornøyd med denne.

Men det er jo lov å prøve seg ;)

Tror du får en kurant spiller uansett når du legger deg i det prisskiktet.

Et annet tips kan være JVC KD-SH9101. Har denne selv og er storfornøyd. 2 utganger + subutgang i 4V og line in +++.

Vant EISA prisen for automotive enheter i 2003 og jevnstilles lydkvalitetsmessig med f.eks Alpine CDA-9813R og Pioneer DEH-P7500MP i tester jeg har lest.

Tenkte ikke på det jeg har selv, hehe.

Kan absolutt anbefale denne over Sonyen, da denne har færre innganger og ingen dedikert subutgang, noe som er utrolig kjekt. 2 linjeutganger gir i tillegg stor fleksibilitet til å justere lydbildet skikkelig.

Eks. Du kjører frontsettet på en utgang inn på en 4kanaler.

Midbassene kjøres in på samme forsterker via linjeutgang nr. 2. Gir ypperlig muligheter for å balansere lydbildet da du kan justere utgangsnivået uavhengig mellom frontsett og midbasser. Litt delefiltermiksing og du har knall lyd!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

humm jeg og fikk anbefalt sony xplod, men vet noen om Sony CDX-R3300 er no bra? den er iaffal billig, og jeg orker ikke spe på med penger for detta, max 2500 rundt om for spilleren, hvis ikke detta er no bra så kan noen gi meg tips om høytalere, kanskje sub og en spiller som gir god og klar lyd, SQ? det er det viktisgste for meg, pris på totalt rundt 3500+-?

oh gi meg noen pointere innen bilradio med DAB støtte ? det virker kjekt å ha

takk

Endret av ^Darkness
Lenke til kommentar
humm jeg og fikk anbefalt sony xplod, men vet noen om Sony CDX-R3300 er no bra? den er iaffal billig, og jeg orker ikke spe på med penger for detta, max 2500 rundt om for spilleren, hvis ikke detta er no bra så kan noen gi meg tips om høytalere, kanskje sub og en spiller som gir god og klar lyd, SQ? det er det viktisgste for meg, pris på totalt rundt 3500+-?

oh gi meg noen pointere innen bilradio med DAB støtte ? det virker kjekt å ha

takk

Har den Sony CDX-R3300 jeg. Kjøpte den for 1990 på bilradiospesialisten. Er veldig fornøyd med den jeg. Hadde ikkje så store krav da, bortsett fra at den skulle kunne spille MP3. Likte desuten designet veldig godt. Har ikke fått testet den så veldig siden høyttalerene ikke er av noen god kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...