Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?

Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

• Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36

Anbefalte innlegg

aklla skrev (4 minutter siden):

Er jo mulig det ikke er noe plan for de under 45 fordi de kommer lavest på prioriteringen, altså når det er "free for all" å ta vaksinen?

Det var jo slik jeg tolket det men Benbjo påstår at mesteparten av befolkningen bare kan goi en god f*en i å noensinne bli vaksinert og bli den eneste nasjonen som er igjen i Europa med coronasmittede. Vel, hvis det er sant bør Hløie si det;: beklage, di kan berre drida i å någensinde få vaksinen om dokke e under 45 år. Her bler da lockdown te evig tid. Ikke sant, Benbjo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benbjo skrev (10 minutter siden):

Det kan jo hende fordi det uansett er lenge til, men rart de ikke da har et punkt 10: 18—45

Kunne muligens lagt på ett punkt 10 ja; "alle uprioriterte".
Men de vil jo aldri få noe plass på en prioritering. Godt mulig det blir flere prioriteringer også, men å planlegge ting som skal skje fort ett år frem i tid, og som garantert endres flere ganger er ganske meningsløst. Hva skal du ha til middag 26.01.2022? Neppe noe du har planlagt og skrevet handleliste, det er ikke noe indikasjon på at du har planlagt å ikke spise middag den dagen.
Jeg antar det er slik med vaksinen også, alle får nok, men detaljplanlegging er bare ett poeng en viss tid. Selv den som de har nå blir det fort endringer på.

Jeg antar at når alle på prioriteringslisten, altså, alle som er prioriterte har fått vil det åpnes for alle. De vil neppe slutte å produsere vaksiner den dagen alle over 45 er vaksinerte.

Lenke til kommentar

Ja, dersom det hjeg leser her, at regjeringen holder oss for narr og lyver om at vaksinen skal bli tilgjengelig for hele befolkningen må jo det bety at Norge blir det eneste landet i den vestlige verden som ikke blir kvitt coronapandemien; atlså det eneste landet i Vesten i selskap med den tredje verden om ikke å ha flokkimmunitet gjennom vaksinering? Kanskje vi må be om u-hjelp da?

Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Ja, dersom det hjeg leser her, at regjeringen holder oss for narr og lyver om at vaksinen skal bli tilgjengelig for hele befolkningen må jo det bety at Norge blir det eneste landet i den vestlige verden som ikke blir kvitt coronapandemien; atlså det eneste landet i Vesten i selskap med den tredje verden om ikke å ha flokkimmunitet gjennom vaksinering? Kanskje vi må be om u-hjelp da?

Pfizer gjør endringer for å produsere mer, så om en måned kanskje de er oppe på mye større resultater, samt at minst en vaksine til er nær godkjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett er vel sikkert: det er mange bevegelige deler i dette og det videre forløpet.

Å si noe som senere viser seg å ikke bli fasit, er ikke alltid en løgn. Helsemyndigheter, inkludert Høie og helsefaglige instanser jobber åpenbart ræva av seg natt og dag for å finne mest mulig optimale løsninger og informere offentligheten om intensjonene basert på den informasjonen som til enhver tid er tilgjengelig.

Får håpe at noen av de bevegelige delene en dag ganske snart kommer til å ta retning mot noe som går i vår alles favør.

Endret av WitNo
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Morromann said:

Det var jo slik jeg tolket det men Benbjo påstår at mesteparten av befolkningen bare kan goi en god f*en i å noensinne bli vaksinert og bli den eneste nasjonen som er igjen i Europa med coronasmittede. Vel, hvis det er sant bør Hløie si det;: beklage, di kan berre drida i å någensinde få vaksinen om dokke e under 45 år. Her bler da lockdown te evig tid. Ikke sant, Benbjo?

Voldsom stråmann. Jeg har aldri sagt det du påstår. 

Det jeg sier er:

1. Vi får ikke nok vaksiner til å vaksinere alle i risikogruppene før sommeren. 

2. Det foreligger foreløpig ingen plan for å vaksinere de friske under 45. Mulig dette endrer seg på sikt, men det er lenge til som følge av punkt 1. Med andre ord må vi leve med tiltak en god stund til. 

For the record så ser jeg for meg en sommer ala i fjor som best case scenario. Så låses det mer og mer ned utover høsten inntill 70-80% har fått dose 2.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (8 minutter siden):

Nja, jeg vil ikke si at vi har blitt holdt for narr, at vaksine produsentene skulle bryte avtalene som de har inngått som i ekstremtilfellet med astrazeneca som kan komme til å kutte 90% av leveransene sine frem mot sommeren var det nok ingen som kunne forutse, selv ikke FHI og Høie.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (58 minutter siden):

Bent Høie lyver så det renner av han og vet det selv

Morromann skrev (44 minutter siden):

Men Bent Høie, den med høyest ansvar for helsevesenet i landet har sagt at alle prioriterte ville være vaksinerte i løpet av første halvåret og at etter det VIL ALLE SOM VIL bli vaksinerte. Men det er med andre ord løgn, svada, pisspreik og forbannet dikt fra helseministerens munn?

Morromann skrev (37 minutter siden):

Med andre ord: Bent Høie snakker piss og løgn til befolkningen om at vi skal få bli vaksinerte i løpet av året? En bedriten løgn fordi alle under 45 kbare kan drite i å få noen vaksine overhodet ikke sant?

Morromann skrev (10 minutter siden):

Ja, dersom det hjeg leser her, at regjeringen holder oss for narr og lyver om at vaksinen skal bli tilgjengelig for hele befolkningen må jo det bety at Norge blir det eneste landet i den vestlige verden som ikke blir kvitt coronapandemien

Men når sa Høie/regjeringen at vaksinasjonen skal skje for X innen Y og når kom informasjonen om at vaksinen ble forsinket?

Om jeg sier jeg skal til Oslo i morgen, så er det ikke løgn om jeg kræsjer bilen og havner på sykehuset slik at jeg aldri kom meg dit..
Jeg tok riktignok da feil, men løy ikke. At noe uforutsett skjer som forhindrer noe man har sagt betyr ikke at man løy.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, WitNo said:

Ett er vel sikkert: det er mange bevegelige deler i dette og det videre forløpet.

Benbjo, å si noe som senere viser seg å ikke bli fasit, er ikke alltid en løgn. Helsemyndigheter, inkludert Høie og helsefaglige instanser jobber åpenbart ræva av seg natt og dag for å finne mest mulig optimale løsninger og informere offentligheten om intensjonene basert på den informasjonen som til enhver tid er tilgjengelig.

Får håpe at noen av de bevegelige delene en dag ganske snart kommer til å ta retning mot noe som går i vår alles favør.

Jeg har ikke sagt at noen lyver. Det er Morromann som sier at jeg sier at Høie lyver. 

Derav mitt "lyver" i anførselstegn. 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (1 minutt siden):

2. Det foreligger foreløpig ingen plan for å vaksinere de friske under 45. Mulig dette endrer seg på sikt, men det er lenge til som følge av punkt 1. Med andre ord må vi leve med tiltak en god stund til. 

Aaaaarrgghhhhhhhl,.,......:wallbash::wallbash:

Dedt du sier er likefullt at Bent Høie har servert en satanisk og ondsinnet LØGN da han sa at alle som vil skal få bli vaksinerte SELV OM DE IKKE STOD PÅ NOEN PROIORITERINGSLISTE??? Mener du i fullt alvor at fordi man ikke er på noen prioriteringsliste så kan man bare glemme å noensinne å bli vaksinerte?? Og at Bent Høie har løyet til oss??? JKeg ORKER IKKE MER NEDSTENGING!! Dette ødelegger livet mitt og nå begynner det å tære på!!

Ingen PRIORITERINGSPLAN!! Men ikke forbud!! Og mener du at FHI er en stat i staten som står over regjeringen?

Lenke til kommentar
aklla skrev (3 minutter siden):

Men når sa Høie/regjeringen at vaksinasjonen skal skje for X innen Y og når kom informasjonen om at vaksinen ble forsinket?

Det er ikke det, men at Benbjo insinuerer at det bare er løgn og svada at de som ikke er risikogrupper i det hele tatt skal få vaksinen.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Morromann said:

Aaaaarrgghhhhhhhl,.,......:wallbash::wallbash:

Dedt du sier er likefullt at Bent Høie har servert en satanisk og ondsinnet LØGN da han sa at alle som vil skal få bli vaksinerte SELV OM DE IKKE STOD PÅ NOEN PROIORITERINGSLISTE??? Mener du i fullt alvor at fordi man ikke er på noen prioriteringsliste så kan man bare glemme å noensinne å bli vaksinerte?? Og at Bent Høie har løyet til oss??? JKeg ORKER IKKE MER NEDSTENGING!! Dette ødelegger livet mitt og nå begynner det å tære på!!

Ingen PRIORITERINGSPLAN!! Men ikke forbud!! Og mener du at FHI er en stat i staten som står over regjeringen?

4 stråmenn i samme innlegg. 

* Jeg har aldri sagt at de under 45 ikke vil bli vaksinert en gang i fremtiden, men det er lenge til - noe som fremgår av prioriteringslisten og det vi vet om doser vi får fremover. Det eneste jeg har sagt er at det pt ikke foreligger noen plan for å vaksinere de under 45.

* Jeg har ikke sagt at Høie lyver. Jeg har ikke engang sett hva han har sagt. Likevel, det er lenge til unge og friske kan bli vaksinert. 

* Har aldri nevnt noe forbud 

* Har aldri sagt noe om at FHI står over regjeringen. 

Jeg er også trøtt og lei av situasjonen, men det er ikke så mye å få gjort noe med. Ser for meg at det blir samme situasjon en stund fremover og muligens en mer åpen sommer (kommer litt an på hva som skjer med mutantene). Så blir det nok en høst som i høst. Forhåpentligvis blir julen 2021 nogenlunde normal 

Endret av Benbjo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (4 minutter siden):

De sa at de har SOM MÅL at alle som vil skal få bli vaksinerte. Ikke på en bestemt dato, men de sa innen sommeren. Som np blir forlenget med to måneder. ALLE SOM VIL, ikke bare risikogrupper. Men det er bare løgn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...