Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?

Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

• Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Budeia said:

Det kan også være mye verdt for meg å ikke registrere et svar. Vil bli nervøs for at de ringer meg opp om jeg registrerer et "Nei", og forteller hvor viktig det er å ta vaksinen. Kan du garantere at de ikke kontakter dem som legger igjen "Nei"-svar? Så om jeg får en likelydende mail, er det dessverre uaktuelt å bruke opp en Bank Id-kode for å gjøre regnestykket til kommunen enklere.

Bruke opp bank id kode? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (3 minutter siden):

ingen vil tvinge deg. 

Nåja, det dukker visst opp stadig flere brukere her, for å overtale meg til å registrere et svar hos helsevesenet (om det blir aktuelt i alle kommuner). Prosentandelen som svarer "Ja" vil jo gi kommunen en god anelse om hvor innbyggerne står. 

Lenke til kommentar

Syns nå dette er rimelig enkelt. Kommunen kan ikkje avkreve eit svar fra alle om di vil ha eller ikkje ha vaksine. Det beste kommunen kan håpe på er at di som vil ha vaksine registrerer seg slik at vaksinefordelinga blir best mulig. Om det nå viser seg at man må ta ny vaksine 1-2 ganger pr år pga kort imunitet ser eg ingen problem med at di som ikkje vil ha vaksine nå avventer til di eventuellt ved eit seinare tidspunkt vurderer å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (9 minutter siden):

Eller batteriet på brikken brukes opp fortere, jo oftere du må skru den på. 

Dummeste jeg har hørt. BankID brikke batteriet holder i årevis. Hilsen Helsedirektoratet og FHI som har deg på antivax listen... 

Det er en spøk bare la være å svar. Det får ingen konsekvenser for deg. 

Endret av Kryptodebunker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (9 minutter siden):

Kommunen kan ikkje avkreve eit svar fra alle om di vil ha eller ikkje ha vaksine.

En kommune har stor makt over innbyggerne, men det virker påtrengende å si at alle skal svare ja eller nei. 

Kryptodebunker skrev (7 minutter siden):

Hilsen Helsedirektoratet og FHI som har deg på antivax listen... 

*Skriik*

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Kryptodebunker said:

Dummeste jeg har hørt. BankID brikke batteriet holder i årevis. Hilsen Helsedirektoratet og FHI som har deg på antivax listen... 

Har opplevd at første brikka mi gjekk tom for koder. Neste brikke døde ut mest sannsynlig pga batteri. Brikka eg har nå vil nok slite med batteriet før den får problem med tall-koden pga forandra teknologi rundt tall-koden. Eller at det kjem nye krav til brikkene og at den dermed må skiftast ut.

Liker dog ikkje holdninga her inne. Det er forsatt frivillig å vaksinere seg og difor ser eg heller ingen grunn for at nokre av dåkke skal pisse på di som ikkje vil vaksinere seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme BankID brikke i 10 år, det var heller ikke batteriet som streika, det var at jeg fikk meg bank ID på mobil som gjorde at jeg brukte brikken for sjeldent slik den ikke funket lenger :)

Maabren skrev (3 minutter siden):

Liker dog ikkje holdninga her inne. Det er forsatt frivillig å vaksinere seg og difor ser eg heller ingen grunn for at nokre av dåkke skal pisse på di som ikkje vil vaksinere seg.

Nå er det ingen som pisser på de som ikke vil vaksinere seg, vi prøver bare å forklare at det er viktig for kommunen din å vite om du ikke vil ha vaksinen for at de skal kunne gi tilbakemelding på hvor mange vaksinedoser de kommer til å trenge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 minutter siden):

Trodde ikke det var batteri i dem, at de gikk på solcelle sånn som små kalkulatorer.

Alle jeg har sett går på batteri. 

Maabren skrev (1 minutt siden):

Har opplevd at første brikka mi gjekk tom for koder. Neste brikke døde ut mest sannsynlig pga batteri. Brikka eg har nå vil nok slite med batteriet før den får problem med tall-koden pga forandra teknologi rundt tall-koden. Eller at det kjem nye krav til brikkene og at den dermed må skiftast ut.

Ingen pisser på de som ikke vil vaksinere seg. Vi gjør narr av de som tror at staten er ute etter de fordi de ikke vil vaksinere seg. 

Man må bruke BankID for å logge inn på helsenorge.no

Helseinformasjon er taushetsbelagt og man bør ikke sende slik opplysninger per vanlig epost. Som kan leses av alle som fanger den opp på veien. 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (2 minutter siden):

Helseinformasjon er taushetsbelagt

Helseinformasjon er taushetsbelagt, men denne informasjonen skal vel leses av overhelsesøster. Da det sikkert er hun som har overordnet ansvar for vaksinasjon og dermed bestilling av vaksiner. Mener jeg har lest at det hører til jobben, en slags Sjefs-vaksinator eller lignende tittel. 

Trolig vil de ikke ringe rundt, men ser ikke helt bort fra at den situasjonen kan oppstå. Hvis de finner ut at de har dyrebare vaksiner til overs, og vil det beeeste for innbyggerne....🤢  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er troligare att de ringer dig hvis du inte svarer jämfört med hvis du svarer nei.

De vill bara veta hur många som vill ha vaccinen och då är det lättare att veta om folk svarar ja eller nei istället för att några svarar ja, andra som vill ha vaccinen svarar inte alls eller sent och ingen svarar nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (6 minutter siden):

Alle jeg har sett går på batteri. 

(Bare av nysgjerrighet) - hvordan ser du det? Min er helt innkapslet i blå plast, med bare et dsplay og en rød knapp. Ikke noe lokk for batteri. Hadde en lignende litt større før, men husker ikke om den hadde lokk for batteri.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Evil-Duck said:

Jeg hadde samme BankID brikke i 10 år, det var heller ikke batteriet som streika, det var at jeg fikk meg bank ID på mobil som gjorde at jeg brukte brikken for sjeldent slik den ikke funket lenger :)

Mulig du har nok med mobilt bank-id, men for egen del har eg både mobilt og kodebrikke som kan brukast opp mot bank-id.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (3 minutter siden):

Tror det er troligare att de ringer dig hvis du inte svarer jämfört med hvis du svarer nei.

Uff, ønsker absolutt ikke noen slik individuell oppfølging om korona. 

Men det er ikke sikkert at alle kommunene gjør det likt. 

Har aldri sett noe som ligner på solcellepanel, på Bank Id-brikke. Har sett en kalkulator med solcellepanel, så vet hvordan de ser ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Delvis said:

(Bare av nysgjerrighet) - hvordan ser du det? Min er helt innkapslet i blå plast, med bare et dsplay og en rød knapp. Ikke noe lokk for batteri. Hadde en lignende litt større før, men husker ikke om den hadde lokk for batteri.

Bare å opne den opp, men da blir den ubrukelig. Greiast å gjere med ei kodebrikke som er ødelagt. Ligger sikkert bilder på nett om du vil myse...

Lenke til kommentar
Budeia skrev (6 minutter siden):

Uff, ønsker absolutt ikke noen slik individuell oppfølging om korona. 

Men det er ikke sikkert at alle kommunene gjør det likt. 

Har aldri sett noe som ligner på solcellepanel, på Bank Id-brikke. Har sett en kalkulator med solcellepanel, så vet hvordan de ser ut. 

Utakknemlig dritt sier jeg. Snakk om å lage problem ut av ingenting. Ignorer brevet og hvis de ringer si du ikke ønsker vaksine. 

Hvis du derimot får koronaviruset som er 1000 ganger værre enn vaksinen. Ja da vil du nok ha helsehjelp og oppfølging av kommunen. Dere antivaxere er idioter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Antivaxere er idioter ja, mhm, idioter som ikke vil risikere dette: https://www.facebook.com/brant.griner.7/videos/900291584041455

Det er en video fra facebook postet av en mann som filmer moren sin etter Pfizer-vaksinen, hun sliter med skjelvinger og klarer nesten ikke gå, legene har ingen svar. Profilen hans er ekte.
Syns disse videoene og historiene renner inn nå, føler meg ikke akkurat som en idiot.

Og dette har skjedd så lenge det har fantes vaksiner, man har en rett til å beskytte seg mot dette:

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...