Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?

Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

• Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (25 minutter siden):

Jeg velger å være høyst skeptisk til det der. Bare det at dem ønsker å vaksinere hele Jordens befolkning mot en sykdom som 99,8% av de under 70 år overlever, med influensa liknende symptomer, får alarm bjellene til å ringe hos meg. Hadde det vært snakk om en sykdom som var mye farligere, så hadde situasjonen vært litt annerledes.

Takk for svar på det ene av de to spørsmålene mine. Det andre var: Hvilken av covid-vaksinene er det du påstår er kontroversiell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Morromann said:

Er ikke han en som benekter at det i det hele tatt eksisterer viruser?

Dr Kaufman påstår iallefall at han har gått i mellom forsknings rapporter/dokumener rundt Covid, og fant ut at de ikke hadde isolert viruset, ikke funnet noe bevis for at det finnes. Han er ikke eneste doktoren som påstår dette, Dr Tom Cowan har gjort det samme, og flere andre. Det de påstår er at PCR testen slår positivt ut på DNA materiale som finnes naturlig i oss mennesker, men i ulik grad. Altså ingen fremmed virus som kommer inn i oss. "Viruset" er allerede i oss, en del av oss. Or so they say...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Dr Kaufman påstår iallefall at han har gått i mellom forsknings rapporter/dokumener rundt Covid, og fant ut at de ikke hadde isolert viruset, ikke funnet noe bevis for at det finnes. Han er ikke eneste doktoren som påstår dette, Dr Tom Cowan har gjort det samme, og flere andre. Det de påstår er at PCR testen slår positivt ut på DNA materiale som finnes naturlig i oss mennesker, men i ulik grad. Altså ingen fremmed virus som kommer inn i oss. "Viruset" er allerede i oss, en del av oss. Or so they say...

Da hadde vel en overveldende del av befolkningen testet positivt om det var sant? Mye over 90% tester jo negativt.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Simen1 said:

Hvilken av covid-vaksinene er det du påstår er kontroversiell?

Du tolket svaret mitt litt feil. Ingen vaksine i historien slik jeg vet iallefall, har fått så mye oppstyr som nettopp Covid vaksinen. Når mange påstår at den kan endre vårt DNA, så kan jeg påstå at den er kontroversiell - selv om vaksinen ikke gjør det folk sier at den gjør.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Så "pussig" at folk som er syke, alvorlig syke og døende av lungesykdom tester positivt på akkurat dette naturlige forekommende DNA-materialet, mens friske i stor grad tester negativt. Som om det er en gigantisk korrelasjon som har pågått i et års tid, med bekreftende korrelasjoner i land etter land etter land. En korrelasjon man med vond vilje nekter å se fordi det ikke passer med forventningene eller holdningene man har ellers. Hva med litt virkelighetsorientering på toppen av den kildekritikken du burde utvist?

• Liker 5
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Morromann said:

Da hadde vel en overveldende del av befolkningen testet positivt om det var sant? Mye over 90% tester jo negativt.

Kommer mye an på antall sykluser de kjører PCR testen. I Norge vet jeg ikke, men tipper 30 sykluser. I England 45...
Min søster har testet seg 2 ganger og fikk negativt svar begge ganger.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Simen1 said:

Hva med litt virkelighetsorientering på toppen av den kildekritikken du burde utvist?

Kanskje du har rett. Men mitt poeng står enda : All hysteriet for en syksom som 99,8% av de under 70 år overlever, med influensa liknende symptomer, er noe alle her inne ignorerer. Media vil selvsagt vise frem de verste tilfellene der folk får senskader og smertefull død. Frykt selger og frykt får folk til å gjøre ting de vanligvis ikke ville gjort.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Stemmer han ja. Jau, men han er slettest ikke den eneste med slike påstander. Han har ikke kun psykologi utdannelse forresten.

Psykiater mener du vel? Joda han hviler nok litt på lauvbærene fra sin doktorgrad innen psykiatrien, men han har jo også selvlært "utdannelse" innen naturmedisin som han har sklidd mer over til og har en sterk tro på blant annet at demoner har besatt sinnet til en del personer med sinnsforstyrrelser.

Varsellampene om hvor høyt denne mannen setter vitenskapelig kvalitetssikring av informasjon burde ikke bare blinket frenetisk, men eksplodert for lenge siden. Dette styrker hypotesen om at "informasjonen" han kommer med er dratt ut av egen bakende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Stemmer han ja. Jau, men han er slettest ikke den eneste med slike påstander. Han har ikke kun psykologi utdannelse forresten.

Det at noen har legetittel betyr ikke at man automatisk og ukritisk skal sluke alt de sier, spesielt hvis det er far out og strider mot etablert vitenskap. Jeg husker for noen år siden at det også var en lege som ut i fra medisinske kriterier(påstod han)hadde beviser for at Elvis var i live. Det er jo alltid de som liker å være kontrære for å få oppmerksomhet og de sier kan virke logisk for de som ikke har greie på medisin(slik som meg men jeg velger nå å stole på etablert vitenskap jeg da), men i møte med kolleger med kunnskap blir de lett debunket.

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til vaksiner, men det er vel bare fordi jeg ikke har nok kunnskap om det?

Ergo, jeg er ikke i mot vaksiner per se, men jeg er litt mer skeptisk enn de som ikke vet noe og bare tar det fordi noen sier det er bra. Jeg avviser samtidig ikke eventuell effektivitet av en vaksine.

Jeg hørte noen rykter(ikke noe jeg baserer meg på altså) som sier at pfizer sin vaksine går inn i dnaet. Stemmer dette? I såfall så er jo dette ganske drastisk, men så er det sikkert noen med mere kunnskap om dna som kan fortelle meg om andre ting jeg gjør daglig som påvirker dnaet mitt.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Simen1 said:

Varsellampene om hvor høyt denne mannen setter vitenskapelig kvalitetssikring av informasjon burde ikke bare blinket frenetisk, men eksplodert for lenge siden. Dette styrker hypotesen om at "informasjonen" han kommer med er dratt ut av egen bakende.

Igjen, han er ikke den eneste...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Kanskje du har rett. Men mitt poeng står enda : All hysteriet for en syksom som 99,8% av de under 70 år overlever, med influensa liknende symptomer, er noe alle her inne ignorerer. Media vil selvsagt vise frem de verste tilfellene der folk får senskader og smertefull død. Frykt selger og frykt får folk til å gjøre ting de vanligvis ikke ville gjort.

Hvem med vettet i behold ville hold en revolver med 500 kammere, 1 skarp patron og 50 giftpatroner* mot tinningen, rullet rundt og trykket av, i stedet for å ta en vaksine med lav risiko, bevist gjennom tre kliniske studier? Jeg steiller bare spørsmålstegn ved vurderingsevnen til folk..

* 10-33% opplever langtidseffekter av sykdommen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Igjen, han er ikke den eneste...

Uten at det styrkes hans fantasier. Det er alt for lett å bare peke videre på at noen andre "jeg vet ikke hvem", som har bevisbyrden for disse vanvittige historiene.

Er jammen ikke sikker på hvilken side av psykiater-pulten han burde være på.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

Kommer mye an på antall sykluser de kjører PCR testen. I Norge vet jeg ikke, men tipper 30 sykluser. I England 45...
Min søster har testet seg 2 ganger og fikk negativt svar begge ganger.

Norge kjører max 40 sykluser det samme som USA sin CDC veiledning sier. New Zealand kjører 45 sykluser, og vi vet jo hvor mye covid som er der :) . Men nå repeterer jeg meg selv siden vi har hatt den nøyaktige diskusjonen før, ser bare den ikke har gått helt inn.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, hfthomas said:

Jeg er skeptisk til vaksiner, men det er vel bare fordi jeg ikke har nok kunnskap om det?

Ergo, jeg er ikke i mot vaksiner per se, men jeg er litt mer skeptisk enn de som ikke vet noe og bare tar det fordi noen sier det er bra. Jeg avviser samtidig ikke eventuell effektivitet av en vaksine.

Jeg hørte noen rykter(ikke noe jeg baserer meg på altså) som sier at pfizer sin vaksine går inn i dnaet. Stemmer dette? I såfall så er jo dette ganske drastisk, men så er det sikkert noen med mere kunnskap om dna som kan fortelle meg om andre ting jeg gjør daglig som påvirker dnaet mitt.

Nei

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Simen1 said:

Hvem med vettet i behold ville...

Simen du og jeg blir ikke enige her angående risikovurdering. Jeg mener vaksinen er farligere enn viruset, så mener du det motsatte, og slik kan vi holde på til kjedsomheten tar oss.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Evil-Duck said:

Men nå repeterer jeg meg selv siden vi har hatt den nøyaktige diskusjonen før, ser bare den ikke har gått helt inn.

Jeg også driver å repiterer noe jeg skrev her inne for måneder siden. Kanskje en ny sykdom vi to har? Når kommer vaksinen mot vår lidelse tror du? :wee:

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke snakk om hva man tror og mener. Dette handler om fakta.

• Godt dokumenterte bevis på risikofaktorer fra tre suksessive kliniske tester versus
  • En kontroversiell naturmedisin-konspirasjonsteoretiker-psykiater sine fantasifulle udokumenterte påstander og som ikke er alene om å tro eller mene noe i den retningen.
Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Jeg også driver å repiterer noe jeg skrev her inne for måneder siden. Kanskje en ny sykdom vi to har? Når kommer vaksinen mot vår lidelse tror du? :wee:

Så kanskje på tide at du legger fra deg konspirasjons teoriene om at PCR testen kun viser falske positver da? De er motbevist nok ganger nå. Forøvrig sjekket jeg retningslinjene til UK og nå og deres retningslinjer fra Public Health England er og 40 sykluser, ikke 45

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/926410/Understanding_Cycle_Threshold__Ct__in_SARS-CoV-2_RT-PCR_.pdf 

Med andre ord samme testmetodikk som Norge og færre sykluser enn smittefrie New Zealand :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...