Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?

Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

• Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36

Anbefalte innlegg

Sitat

Halsbrann, kvalme, oppkast, diaré, forstoppelse, magesmerter, luftplager, hodepine, trøtthet og hudutslett.
Magesår, mage-/tarmblødninger, forverring av tarmbetennelse og Crohns sykdom, elveblest (urtikaria), hevelse i ansikt, lepper og svelg (angioødem), kløe, rødme, nesetetthet, astmaanfall, synsforstyrrelser, søvnløshet, lett uro og hørselsskader.
Forandringer i blodet med forlenget blødningstid (nedsatt antall hvite blodlegemer eller blodplater), alvorlige allergiske reaksjoner og hudreaksjoner med blemmedannelse (for eksempel erythema multiforme), magesår med hull i magesekken, leverbetennelse (hepatitt), gulsott, nyreskader, vannansamling i kroppen (ødem), en type ikke-bakteriell hjernehinnebetennelse, synsreduksjon, depresjon og forvirring.
Alvorlige hudreaksjoner med hudavskalling (Stevens Johnson syndrom, toksisk epidermal nekrolyse).

De som er skeptiske til vaksinen burde i hvert fall holde seg unna Ibux om man har litt vondt. Og dette får man kjøpt på matbutikken og kan sitte hjemme og tygge i seg som man vil!

Alt har en mulighet for bivirkninger og risiko, jeg, og jeg håper de fleste andre, tror at risiko ved vaksine er mye lavere enn ved korona, samt at det er en del av et kollektivt ansvar. For egen del hadde det helt sikkert ikke vært farlig å få korona, og jeg har lite familie over 60 en gang så er ikke noen der jeg "må ta hensyn til" heller.

Endret av koots
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, koots said:

De som er skeptiske til vaksinen burde i hvert fall holde seg unna Ibux om man har litt vondt.

Nå var ikke Ibux designet for å endre menneskelig DNA heller da, slik mange påstår at Covid vaksinen kommer til å gjøre. SIer ikke at jeg tror 100% på akkurat dette, men min generelle skepsis er stor nok til at jeg står over vaksinen. Andre folk får ta sitt eget valg.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 8.12.2020 den 20.57):

Her har vi Dr Anthony Fauci og to andre som hverken holder avstand eller tar maskebruk seriøst. Dette er bare ett av mange eksempler jeg har sett, så ikke noe konklusivt for å bevise mitt poeng :

Busted-Fauci.jpg

Siden du ikke gir oss en lenke, bare forventer at vi skal godta din tolkning av et bilde uten forbehold så googlet jeg det.

https://www.ktvu.com/news/fauci-responds-after-being-caught-momentarily-mask-less-at-mlb-game

"In an interview on "America's Newsroom," Fauci told host John Roberts that he had been sitting next to his wife, Dr. Christine Grady, and a very close friend of his."I had my mask around my chin. I had taken it down. I was totally dehydrated and I was drinking water trying to rehydrate myself," he explained. "And, by the way, I was negative COVID literally the day before.""

Jeg hevder ikke at kilden er presis, men den gir i det minste et utgangspunkt for å diskutere innlegget ditt.

-k

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, knutinh said:

Jeg hevder ikke at kilden er presis, men den gir i det minste et utgangspunkt for å diskutere innlegget ditt.

Jada, de tre der var nok helt trygge på hverandre. Poenget mitt var at slike som Dr Fauci må etterleve det han preker om, ellers blir de bare hykleriske.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (22 minutter siden):

Sånn jeg ser det så har vi ikke noe valg. Vaksine redder folk.

Jo det er frivillig sef, men jeg ser på de som takker nei pga øgler og fantastiske konspirasjonsteorier som litt mindre smarte..

En populasjon vil alltid ha et spekter av de som "godtar etablerte sannheter" <-> "skeptikere" og "uintelligent" <-> intelligent.

Et godt liberalt ståsted er at man skal la andre være i fred så lenge de ikke plager noen. Det inkluderer at folk man anser som "mindre intelligente" eller "saueflokk" eller "konspirasjonsteoretikere" skal få lov til å være det i fred.

Utfordringen kommer når "de andres" utøvelse av frihet kommer på bekostning av andre enn seg selv. Foreldre som har ansvar for barna sine og lar dem dø fordi de er imot blodoverføring. Folk som insisterer på å hoste på butikken uten maske fordi Covid er en sosialistisk hoax. Og de som vil bevege seg i samfunnet uvaksinert fordi vaksiner er farlige, eller sykdommer er ufarlige.

Det er en konflikt mellom to gyldige interesser: folk burde få lov til å styre sin egen helse, og folk burde kunne dra på butikken uten å bli eksponert for farlig sykdom helt unødvendig. Svaret er ikke så enkelt. Dvs, for Nord-Korea og Kina så er muligens svaret enkelt: velferden til samfunnet trumfer individuelle behov, individet må fint gjøre som eliten sier, så får man håpe at eliten er fornuftig og uselvisk. For mer liberale stater så er dette krevende.

Jeg tror at tvangs-vaksinasjon er noe man bør bruke bare ved rene katastrofer. I en situasjon som nå så kan det være rimelig å begrense adgang til enkelte steder. Hvis du er frisk nok til å bli vaksinert men nekter så kan du f.eks. nektes adgang til flyplasser, togstasjoner el. lign. Få mat levert på døra heller enn å dra på butikken. Dvs la folk få være uvaksinert, men begrense deres muligheter til å bidra til spredning (på en human og saklig måte).

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gouldfan said:

Sånn jeg ser det så har vi ikke noe valg. Vaksine redder folk.

Vel, der er ikke alle enige blandt leger/doktorer i verden. Mange leger er betalt av legemiddelindustrien, så hvor nøytrale dem er kan diskuteres. Når alle lærer på skolen at vaksiner er trygge, og dine kollegaer i yrket gjentar dette senere, så tror man også på det.

6 minutes ago, Gouldfan said:

Jo det er frivillig sef, men jeg ser på de som takker nei pga øgler og fantastiske konspirasjonsteorier som litt mindre smarte..

Jeg tviler du virkelig har satt deg inn i hva disse folkene egentlig sier, så kanskje det sier mer om deg enn dem.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, knutinh said:

Et godt liberalt ståsted er at man skal la andre være i fred så lenge de ikke plager noen. Det inkluderer at folk man anser som "mindre intelligente" eller "saueflokk" eller "konspirasjonsteoretikere" skal få lov til å være det i fred.

Utfordringen kommer når "de andres" utøvelse av frihet kommer på bekostning av andre. Foreldre som har ansvar for barna sine og lar dem dø fordi de er imot blodoverføring. Folk som insisterer på å hoste på butikken uten maske fordi Covid er en sosialistisk hoax. Og de som vil bevege seg i samfunnet uvaksinert fordi vaksiner er farlige, eller sykdommer er ufarlige.

Ja, verden hadde vært et mye bedre sted om alle mennesker sluttet å tvinge seg og sitt syn over på andre. Slik funker det dessverre ikke i praksis. I en verden der folk styres av hjertet og er gode med hverandre, så vil det ikke finnes konspirasjoner eller teorier om dem.

Mange ser på David Icke som en tinfoil-hat gal mann, men den verden han beskrev for 20+ år siden, kommer mer og mer frem i virkeligheten i dag, spessielt i 2020. Men folk ser ikke den siden av saken, de ser bare reptil/øgle saken og klarer ikke se lenger enn det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Der beviste du mitt poeng. (selv om du muligens også trollet)

Norsk wikipedia, andre setning: "Han mener blant annet at verden styres av en «usynlig hånd» bestående av reptiler fra verdensrommet i menneskeham."

Hvis du vil bli tatt på alvor, ikke snakk om reptiler fra verdensrommet annet enn for spøk.

-k

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 minutter siden):

Der beviste du mitt poeng. (selv om du muligens også trollet)

Trollet nok litt, men dersom folk vil høre på råd fra David Icke om den pågående pandemien, så må de gjerne det for min del.

Min personlige mening er at "Guds sønn" er en av de absolutt "gærneste" menneskene på hele planeten, å alt han sier er fullstendig idioti, enten det er den fjerde dimensjon, Sions vise eller at Kris Kristoffersen og Dronning Elisabeth er øglemennesker ... for å ikke glemme at han tror han er Guds sønn, det er så mange gullkorn fra Icke, at det er vanskelig å velge ett, de er like kokkeliko alle sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Betroz said:

De kan ikke ha utredet for langtidseffekten etter så kort tid.

Det kan de. De fleste bivirkninger oppstår etter få uker. Svært sjeldne bivirkninger vil man ikke kunne oppdage før svært mange er vaksinert uansett. Catch 22 det der. 

Forøvrig er jeg skeptisk til Oxford/AstraZenecas vaksine. Ikke bare er den ikke særlig effektiv, men de hadde 3 tilfeller av transverse myelitis på 20k mennesker. Dette er en tilstand 1/1000000 eller færre får årlig. Av de 3 var 2stk i vaksine-armen (altså ikke i placebo/control). 1 av disse mente de var på grunn av MS som den aktuelle personen hadde. 

Så det ser ut som at TM er 100 ganger vanligere ved Oxford sin vaksine enn normalt. Lite data så det kan jo ha vært tilfeldig, men likevel. Mer data trengs. 

Pzifer og Moderna sine vaksiner virker tryggere når man ser på dataene. 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, knutinh said:

Hvis du vil bli tatt på alvor, ikke snakk om reptiler fra verdensrommet annet enn for spøk.

Vel Icke sa aldri reptiler fra verdensrommet. Man kan leke med ord, for å sverte noen effektivt. Dessuten var det ikke Icke som fant opp dette selv. Han plukket opp ting fra historien til mange kulturer fra flere steder i verden, som snakket om en utenomjordisk rase som kom til Jorden for mange tusen år siden. Google "Nephilim" eller "Archon", så vil du finne andre navn på dem.

Vusamazulu Credo Mutwa, tidligere shaman fra Afrika var Icke sin mentor om dette. Han malte noe liknende som dette :

reptile.jpg

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (25 minutter siden):

Vel, der er ikke alle enige blandt leger/doktorer i verden. Mange leger er betalt av legemiddelindustrien, så hvor nøytrale dem er kan diskuteres. Når alle lærer på skolen at vaksiner er trygge, og dine kollegaer i yrket gjentar dette senere, så tror man også på det.

Jeg tviler du virkelig har satt deg inn i hva disse folkene egentlig sier, så kanskje det sier mer om deg enn dem.

Vaksiner redder folk, det er et faktum.

Om disse Corona vaksinene har noen bivirkninger? for noen prosenter, det vet vi ikke alt om, men de jobber for spreng med testing og godkjenning...

Det er sef mulig at noen får bivirkninger, men alternativ at sykt mange i verden dør er mindre ønskelig....

(Jeg antar at det er bivirkninger dere lurer på,og ikke øgleledere som vil hjernevaske folk med vaksine?)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 minutter siden):

Det er dem som har utviklet ME etter å tatt vaksiner.

Det er de som har dødd etter å ha tatt vaksiner også, ingenting er helt trygt, men i forhold til alternativet så skal det en hel del til før vaksinen er verre enn sykdommen for de aller fleste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...