Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?

Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

• Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (24 minutter siden):

Folk bør vite om visse muligheter rundt vaksinen som ikke staten eller media snakker om. Om du eller andre her finner informasjonen som bullshit, er selvsagt opp til hver enkelt.

Folk bør også vite om at månen er en gul ost.

Det er selvsagt bare tull som jeg har dratt ut av egen bakside, jeg har ingen kilder, ingen argumentasjon, men jeg synes det er umåtelig viktig at folk får tilgang til min unike kunnskap om emnet så de kan ta stilling til det selv.

-k

• Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette føles som et klassisk "you should get back on treatment"-øyeblikk, men det kan faktisk ha faglig relevans til tråden. Det er så enkelt som at noens motstand mot vaksine skyldes en motstand/antipati mot helsevesenet generelt basert på egne, dårlige erfaringer med (en annen del av) helsevesenet. Det betenkelige er at disse igjen kan bli kilder for hverandre, eller verre, andre mennesker som kombinert med nettets ekkokammer-egenskaper gjør at mennesker som ellers ville fungert uten problemer blir dratt ned i problemer. 

Alt dette er naturligvis bare tåkelegging, siden jeg egentlig er en ork som jobber for øglefolket med 5G-sterilisering av befolkningen slik at vi får færre slavearbeidere til å jobbe for oss som av en eller annen grunn er ønskelig. 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (30 minutter siden):

Jeg sa ikke at 4G ikke vil funke, men 5G er nødvendig med tanke på båndbredde. Vi mennesker blir da en del av IOT. 

Antenner bør vanligvis ha dimensjoner sammenlignbare med bølgelengden. Selv for den høyfrekvente delen av 5G så snakker man om millimeterbølger (1-10mm). Ser du for deg at sprøyta skal inneholde metall-objekter i størrelsesorden millimeter? Kilde:

https://spectrum.ieee.org/video/telecom/wireless/everything-you-need-to-know-about-5g

Samtidig så har millimeter-bølger en propagasjon som minner mer om "lommelykt" enn FM-radio. Objekter mellom sender og mottaker vil lettere absorbere energien, og bølgefronten "kryper" ikke rundt objekter på samme måte. Penetrasjonsdybden for muskel-vev og tørr hud antydes til ~centimeter i kilden under. Det vil være utfordrende for en liten antenne som farer rundt i blodårene som skal kommunisere med basestasjoner.

https://core.ac.uk/download/pdf/18451914.pdf

Mobilmarkedet er et av verdens mest kompetitive marked, hvor aktører over hele verden putter inn PhD-er og patenter for å prøve å tilby litt bedre funksjonalitet, litt mindre størrelse og litt bedre batteri-levetid enn konkurentene. Ingen av disse har vist et 5G modem som passer i hullet i nålen av en sprøytespiss og som har integrert batteri som fungerer i årevis. Det er trygt å anta at om en Kinesisk eller Tysk eller Mexikansk produsent var i stand til det så ville de ha gjort det og fått enorme fordeler.

https://www.cnet.com/news/meet-qualcomms-x60-the-modem-that-will-power-5g-phones-in-2021/

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 timer siden):

Skal bli rart å oppleve at menneskeheten splittes i to - de som tar vaksinen(e) som vil utvikles i retning transhumanisme, og de av oss som ikke skal ta vaksinen, som forblir et organisk menneske. Din egen frykt blir brukt til å manipulere deg til å ta vaksinen! Effekten vil ikke komme over natta, men om du ønsker deg barn, så bør du ha fått dem for lenge siden. Vi er nesten 8 milliarder mennesker på Jorda nå, og om 5-10 år fra nå er vi redusert til en brøkdel av dette. (klimaendringer spiller inn her også, spessielt med matproduksjonen som vil gå drastisk ned fra neste år og utover)

Med andre ord veldig gode nyheter for planeten om dette er hva du anser som agendaen til de "som sitter bestemmer" så er jeg helt med dem og håper absolutt alle i verden tar vaksinen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det virkelig utenkelig at det finnes planer for å bruke Covid vaksinen til andre ting enn å kurere et virus?
Er det virkelig utenkelig at det finnes planer for å redusere befolkningen på Jorda?
Er det virkelig utenkelig at det finnes planer for å spore hvor vi beveger oss 24/7, helse tilstand og mere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 779e8...62f
12 minutes ago, Betroz said:

Er det virkelig utenkelig at det finnes planer for å bruke Covid vaksinen til andre ting enn å kurere et virus?

Ja.

12 minutes ago, Betroz said:

Er det virkelig utenkelig at det finnes planer for å redusere befolkningen på Jorda?

Det hadde vært bra om det gjorde det siden vi ikke kommer til å klare å redusere forbruket nok til at det blir bærekraftig med dagens befolkning. Når man ser på hvor lite politikere klarer å bli enige om av bindende miljøvernavtaler er det likevel utenkelig at de både skal lage en plan for å redusere befolkningen og holde den hemmelig. Alle religiøse skrullinger, som på verdensbasis utgjør majoriteten av menneskeheten, er mot det. Politikerene selv er ofte de verste.

16 minutes ago, Betroz said:

Er det virkelig utenkelig at det finnes planer for å spore hvor vi beveger oss 24/7, helse tilstand og mere?

De fleste spores allerede gjennom mobiltelefon, og flere autoritære land gjør det gjennom ansiktsgjenkjenning i tillegg. Når man kombinerer ansiktsgjenkjenning med geotaggede bilder og videoer fra mobiler som sendes rett til f.eks. kinesiske TikTok, eller kinesiskproduserte overvåkningskameraer som sender opptakene til en kinesisk kontrollert sky, så kan de finne nesten hvem som helst hvor som helst.

Konspirasjoner om sporing gjennom vaksiner er diktet opp for å selge reklame og produkter på konspirasjonsnettsider, og villede de kunnskapsløse massene.

Anonymous poster hash: 779e8...62f

Lenke til kommentar

Så klart skal jeg ta den. Tok og svineinfluensavaksinen og har ikke merket noe særlig av den.

Men hovedgrunnen er jo at jeg ikke orker å leve med disse begrensningene lengre enn nødvendig så det er vel verdt forsøket. For å si det slik, livskvalitet er viktigere en kvantitet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (17 minutter siden):

Nei. Men mobilen kan jeg velge å legge igjen hjemme om jeg ønsker det. Med microchip/nanites i kroppen, så har vi ikke det valget lenger. Stor forskjell!

Ja, jeg skal ta vaksinen når den kommer, om den er testet tilstrekkelig og bivirkningene er såpass milde som det sies at de er per dags dato. Jeg vil beskytte både meg selv og de jeg er glad i. Kanskje du ikke er i risikogruppen selv, men oddsene er store for at noen du bryr deg om er det. For at en vaksine skal være effektiv, så må vel 50% av befolkningen vaksineres, mener jeg å ha hørt. 

Da blir sånne individer som han over her farlige. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, thyes said:

Ja, jeg skal ta vaksinen når den kommer, om den er testet tilstrekkelig og bivirkningene er såpass milde som det sies at de er per dags dato. Jeg vil beskytte både meg selv og de jeg er glad i. Kanskje du ikke er i risikogruppen selv, men oddsene er store for at noen du bryr deg om er det. For at en vaksine skal være effektiv, så må vel 50% av befolkningen vaksineres, mener jeg å ha hørt. 

Da blir sånne individer som han over her farlige. 

Det forutsetter iallefall 2 ting :

• At viruset faktisk finnes
  • At viruset virkelig er så farlig som folk går rundt å tror.

Så før du tenker at de som nekter å ta vaksinen er egoister, så bør du vite at ikke alle tror som deg.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (19 minutter siden):

Det forutsetter iallefall 2 ting :

• At viruset faktisk finnes
  • At viruset virkelig er så farlig som folk går rundt å tror.

Så før du tenker at de som nekter å ta vaksinen er egoister, så bør du vite at ikke alle tror som deg.

Dette handler ikke om "tro" på et personlig plan, dette handler om rene faktum. Jeg er lei av å lese konspirasjonene dine om alt mulig rart, chem-trails - 5G, covid - SLUTT! Det holder nå, av med tinn-folien! 

Endret av bshagen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
2 minutes ago, bshagen said:

Jeg er lei av å lese konspirasjonene dine om alt mulig rart, chem-trails - 5G, covid - SLUTT! Det holder nå, av med tinn-folien! 

Hvis ikke du tror på retten til at jeg også kan ytre min frihet til å si slike ting, så tror du egentlig ikke på friheten i det hele tatt. Da kan du jo like gjerne bare putte hjernen din i en fryseboks og la staten og "expertene" tenke alt for deg. Lykke til med det.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Hvis ikke du tror på retten til at jeg også kan ytre min frihet til å si slike ting, så tror du egentlig ikke på friheten i det hele tatt. Da kan du jo like gjerne bare putte hjernen din i en fryseboks og la staten og "expertene" tenke alt for deg. Lykke til med det.

Jeg har aldri sagt at du skal frataes rettigheten til å ytre hva du vil! Jeg bare sier jeg drit lei av konspirasjonsteoriene dine, du spammer det overalt - og det er likefullt min rett å si det til deg, som når du 5G er farlig. Så se å få deg en reality-check, for nå begynner du å bli tåpelig. Makan! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
13 minutes ago, bshagen said:

Jeg har aldri sagt at du skal frataes rettigheten til å ytre hva du vil! Jeg bare sier jeg drit lei av konspirasjonsteoriene dine, du spammer det overalt - og det er likefullt min rett å si det til deg, som når du 5G er farlig. Så se å få deg en reality-check, for nå begynner du å bli tåpelig. Makan! 

Point taken, og ja det er selvsagt like mye din rett. Det er tydelig at dette er feil forum/sted for meg å ta opp de tingene som jeg har gjort. Jeg er også kanskje naiv som har trodd at jeg kan forandre andre mennesker med den informasjonen jeg legger ut. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det aldri har vært viktigere enn nå å innføre et fag i barne og ungdomskolen som tar for seg kildekritikk, sunn skepsis, faktasøking, metoder for å avsløre juks, manipulering, hersketeknikker, svindel, falske nyheter, internett-svindler, pyramidespill, overtro, kvakksalveri, troverdighet, etterprøving av påstander, blindforsøk, markedsføringsteknikker, trylling, placebo, nocebo o.l.

Faget burde ha minimum 2 uketimer hvert av de 10 årene og jeg tror det er en god investering selv om det fortrenger uketimer fra andre fag, fordi det skaper et solid rammeverk for å skaffe seg kunnskap i de fagene som får svekket timetallene.

Endret av Simen1
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
55 minutes ago, knutinh said:

At covid er et påhitt for å drepe store deler av befolkningen og utstyre resten av oss med nano-5G-chipper via en fake vaksine for å styre oss til lydighet er en ekstraordinær påstand som fordrer ekstraordinære bevis. At du tror det selv er liksom ikke nok.

De gangene jeg har linket til folk som kan det, så har det blitt avfeid blankt. F.eks til corbettreport.com for å ta ett eksempel.

@Simen1 James Corbett fra linken jeg gav over her kan gi deg et kildekritisk arbeide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...