Star Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg så for et par dager siden flere som hadde tatt screenshots av RAM RAS og CAS. Vet forskjellen på CAS 2 - 2,5 og 3. Men hva er RAS? Mine Twinmos Twister 3200 brikker kjører på Aggressive Optimal og har; Cas Latency 2T Ras to CAS Delay 3T Ras Precharge 3T Ras Active Time 8T Er dette høyt, lavt eller hva? Cpu kjører forøvring 2500+@3200+ Og Sapphire 9600 fireblade kortet; 520/370 star* Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Cas er latency, "hengetid". Jo mindre jo bedre. og 2 er det minste du får i dag. Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Ja, jeg vet hva CAS er... og at CAS 2 er det beste, samt at jo mindre jo bedre... men, hva er resten? RAS tingen? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 CAS = kolonne adresse strobe (COLUMN) RAS = rekke adresse strobe (ROW) Rambrikkens adresser er bygget opp som et ruteark. Hver rute representerer en adresse. CAS er tiden det tar (i klokkepulser) å aksessere en kolonne. RAS er tiden det tar (i klokkepulser) å aksessere en rekke. For å "finne" en adresse tar det altså minimum CAS+RAS klokkepulser. Hmmm, nå begynte jeg plutsetlig å bli usikker, så nå får nestemann ordne opp DrErling Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Takker for svar! Altså.. jo lavere jo bedre? Men slik jeg har nå... Lavt, høyt eller normalt? Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 NÅ: Normalt 2-2-2-5 er aggressivt (mulig du må øke spenningen til minne fra 2.6 til 2.8) Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Takker.. skal øke spenningen ja og kjøre bare aggresivt Regner med det fungerer greit på twinmos twister ram? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 sitter på cas 1.5 her... Corshair 2700LL på Asus P4B533-E. SÅ cas 2 er ikke det minste som man fårm det er 1->1.5 - men det er ikke alle bios'er som tillater dette.. Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 men hvor mye kan jeg stille ned? regner med det går knirkfritt? 2-2-2-5 Min sier at 4-4-5-8 er aggresivt.. Nå kjører jeg 2-3-3-6 fungerer flott.. kan jeg stille enda mer.. evnt. prøve CAS 1,5 om det går? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå