barry_zito Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Hei Hvis jeg betaler for et produkt via faktura gjennom mitt kredittkort, har jeg da samme rettigheter (hvis leverandør skulle gå konkurs etc) som om jeg brukte selve kortet? Det gjelder betaling for en garderobe. Veldig skeptisk til å betale faktura via nettbanken ref Garderobemannen-konkursen som vi ble berørt av sist (heldigvis betalte vi med kredittkort!). Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Ved kjøp kan en forbrukerkjøper gjøre innsigelser mot kredittgiver hvis kreditten "er gitt etter avtale mellom selgeren og kredittgiveren". Betaling av faktura, selv om fakturaen betales fra en kredittkortkonto, utløser ikke de vanlige "kredittkortrettigheter", fordi kreditten ikke er gitt etter avtale med selger. 2 Lenke til kommentar
barry_zito Skrevet 11. september 2020 Forfatter Del Skrevet 11. september 2020 Takk for vettugt svar! Da får jeg ta turen og betale med kortet i stedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå