PixelImp Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 er det mulig å sette på onmouseover på de forskjellige linkene når jeg bruker dette bildet ? bildet på forhånd, takk. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Du må vel dele opp bildet på en ellerannen måte.. Går vel ikke direkte i PhotoShop, om du bruker det.. Mener det var noe lignende oppe for en tid tilbake, kanskje lit vanskelig å søke seg frem.. Slicing..? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Denne artikkelen forklarer akkurat hva du leter etter. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Du må nok Slice opp bildet i Photoshop eller ImageReady... Hvis du gjør det i imageready får du onmouseover kode som kommer frem når du legger inn i Dreamweaver el. GoLive.... Det du kan gjøre er: -Start i PS og lag den effekten du vil ha på skriften på mouseover, f.eks. at skriften blir hvit på mouseover, men gjem den ved å trykke på øyet som står ved siden av. -Så bytter du til ImageReady og slicer hver "knapp" til sine egne "bilder" -På rollovers paletten lager du en ny rollover effekt ved å trykke på "create rollover state" knappen. Da kommer det ett nytt "layer" på rollover paletten. pass på at dette er merket. -velg så layeret i layers paletten, pass på at det er samme som i rollover paletten, og vis effekten du gjemte i PS. det kan være en idé og gjemme de andre effektene i layeret. -gjør dette på hver "knapp" Deretter må du kanskje bytte ut den nye menyen med den gamle du hadde før... så går du på File->Save Optimized... da lagrer IR siden som html, og du får et fiks ferdig preload script og onmouseover kode!!! "ulempen" er vel at menyen din da har blitt full av tabeller, men det er den kanskje fra før? En liten en om rollover i PS og IR... Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Som satyrium sier. Den beste teknikken (som vanlig) Slicing er unødvendig, tungvindt og rett og slett idiotisk Endret 3. januar 2004 av enden Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg kan ikke så mye koding, ergo tenkte jeg at jeg kunne forklare hvordan man brukte slicing også! pluss at det er greit å få et fiks ferdig preload og onmouseover script! men etter å ha sett på linken til satyrium må jeg fint innrømme at det var greiere på den måten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå