Uferdig Setnin Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Hei! Vegvesenet sin nye tjeneste «Finn eier- og kjøretøyopplysninger» gir deg adressen og navn til eieren av bilen du skriver inn. På alle skiltnr, rammenr og personlige bilskilt. Er dette greit? https://www.vegvesen.no/dinside/kjoretoy#/finn-eier-og-kjoretoyopplysninger? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Det har alltid vært mulig å sende en sms og få samme info, det som er nytt er at det nå er på web også.. 3 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 9. september 2020 Forfatter Del Skrevet 9. september 2020 aklla skrev (Akkurat nå): Det har alltid vært mulig å sende en sms og få samme info, det som er nytt er at det nå er på web også.. Du har aldri fått adressen til eieren på SMS. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Adressen er det jo bare å slå opp på gulesider, er jo registrert adresse som kommer opp. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 9. september 2020 Forfatter Del Skrevet 9. september 2020 aklla skrev (Akkurat nå): Adressen er det jo bare å slå opp på gulesider, er jo registrert adresse som kommer opp. Ikke om man har reservert seg imot det. På vegvesenet har du ikke noe valg uavhengig av preferansene til brukeren. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 14. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2021 Oppdatering* Det var brudd på gdpr og vegvesenet har nå fjernet adressen til eieren av kjøretøyet slik att søkeren nå ser man kun området/bydel. Man kan maile vegvesenet eller politiet for å få fjernet området. 3 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Hvis du skroller nederst og ser på "Eieropplysninger" så er det fortsatt mulig å se addressen 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Søkte opp et par kjøretøy for noen dager siden, fikk ikke opp adresser til forrige eiere her men.. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Jeg får opp bostedsadressen på de jeg søker opp Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 MultiGamerClub skrev (2 timer siden): Søkte opp et par kjøretøy for noen dager siden, fikk ikke opp adresser til forrige eiere her men.. Du får ikke adresse på tidligere eiere. Kun nåværende eier Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Noxz skrev (På 14.2.2021 den 5.22): Oppdatering* Det var brudd på gdpr og vegvesenet har nå fjernet adressen til eieren av kjøretøyet slik att søkeren nå ser man kun området/bydel. Man kan maile vegvesenet eller politiet for å få fjernet området. Har du noen kilde på dette, eller noe å henvise til? Hvis det stemmer vil jeg gjerne få fjernet/skjult min egen adresse. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Får opp full adresse og navn når jeg søker opp forskjellige skilt på nettsiden.. (https://www.vegvesen.no/dinside/kjoretoy#/finn-eier-og-kjoretoyopplysninger) Nåværende eier har FULL navn og FULL bosteds adresse.. MEN: Resten navn/firma nedover viser KUN navn og IKKE adresse. Endret 15. februar 2021 av MultiGamerClub ehh.. fjernet noe unødvendig tekst. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Man får jo uansett adresse på brreg hos folk flest Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg får opp min adresse på nederste fane som heter "Eieropplysninger", samt dato for kjøp av bilen. Tidligere eier står bare oppført med navn. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 SMS har man fått kommune tidligere, ikke nøyaktig adresse. Så interessant hvis man får opp full adresse ved innlogging på SVV/DinSide. Ellers, ønsker man anonymisert eierskap/adresse, så er vel leasing mest effektivt. Da er det leasingselskapets info som kommer opp. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 27. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2021 Fikk svar ifra SSV igjen, dem fjerner ikke adressen din. Jeg ser att du kan se adressen til flere offentlige figurer som politikere, men spesialstyrken og flere offentlige kjøretøy har skjult informasjon på dems. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 Mange fine måter å fjerne personvern på. Vipps krever også fullt navn og henter det rett fra Folkeregisterert. Så her er det bare å legge inn i Vipps og så vet du hvem som eier et nærmest hvilket som helst nummer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå