cheapass Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 (endret) Hei, flyttet inn i nytt hus nylig og har utfordringer med kablet nettverk. Tidligere eier var enke og lever ikke lenger. Får inn fiber på loftet. Fra loftet er det 2 stk rj45 cat5 ledninger som er trukket ned til stuen inn i et dobbelt veggpunkt. Problem er at jeg ikke får kontakt/internett. Bruker en MESH løsning i huset i dag, men kunne tenkt meg at disse kablene fungere. Jeg har dobbeltsjekket koblingene på begge rj45 kontaktene på loftet. Vennligst se vedlagt bilde. Jeg tror det er her feilen ligger Edit: rj45 kontaktene på loftet er koblet Hvit orange, orange. Hvit grønn, blå. Hvit Blå, Grønn, Hvit Brun, Brun Edit 2: det fungerte å bytte brun mot grønn. Tusen takk folkens. Vedlegger nytt bilde. Da var det internett. Cavius er en hub som bare brukte til å sjekke internett. Det var det jeg hadd for hånd ? Endret 9. september 2020 av cheapass solved Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 De er koblet feil 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 2 minutes ago, cheapass said: Jeg har dobbeltsjekket koblingene på begge rj45 kontaktene på loftet. Vennligst se vedlagt bilde. Jeg tror det er her feilen ligger Mulig, men hvis det er kablet tilsvarende på andre siden så er det OK. Du trenger en slik: https://www.clasohlson.com/no/Kabeltester-for-nettverkskabler/p/Pr387245000 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 Bytte om brun å grønn 1 Lenke til kommentar
cheapass Skrevet 9. september 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 10 minutes ago, freddy85 said: Bytte om brun å grønn Ville du sagt fra høyre. Brun, halvbrun, grønn, halvgrønn Lenke til kommentar
M.H Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 Kontakten er jo merket med hvilken farger som skal hvor, alt etter om man bruker A eller B standard. Lenke til kommentar
cheapass Skrevet 9. september 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 10 minutes ago, M.H said: Kontakten er jo merket med hvilken farger som skal hvor, alt etter om man bruker A eller B standard. Jeg beklager. Jeg vet ikke helt hva du mener. Er dette en a eller B? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 46 minutes ago, cheapass said: Jeg beklager. Jeg vet ikke helt hva du mener. Er dette en a eller B? Ingen av delene er fulgt her rent fargekodemessig. 568B er det som normalt benyttes. Lenke til kommentar
cheapass Skrevet 9. september 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 5 minutes ago, NULL said: Ingen av delene er fulgt her rent fargekodemessig. 568B er det som normalt benyttes. Takk, så hvilke farge rekkefølge ville du anbefale?? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 (endret) 13 minutes ago, cheapass said: Takk, så hvilke farge rekkefølge ville du anbefale?? 568B. Følg fargemerkingen på den siden det står B på kontaktpunktene ledningene skal kobles til. Bør helst ha et kroneverktøy for å være sikret at kabelen festes skikkelig. Bør vel også egentlig sikkert kuttet bort litt av kabelen når det skal festes på nytt. Endret 9. september 2020 av NULL Lenke til kommentar
cheapass Skrevet 9. september 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 15 minutes ago, NULL said: 568B. Følg fargemerkingen på den siden det står B på kontaktpunktene ledningene skal kobles til. Bør helst ha et kroneverktøy for å være sikret at kabelen festes skikkelig. Bør vel også egentlig sikkert kuttet bort litt av kabelen når det skal festes på nytt. Så dette betyr da i praksis at jeg bytter grønn plassering mot brun plassering. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. september 2020 Rapporter Del Skrevet 9. september 2020 Jepp. Bytt det brune paret mot det grønne. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå