Gå til innhold

Retningslinjene er oppdatert.

Anbefalte innlegg

det er helt riktig som egil b. sier, det er en del tusen forumbrukere som ikke har uttalt seg i denne tråden, pga at de aksepterer de nye retningslinjene

Jeg tror ikke du har vært og spist, som du sier.....du har nok ringt landet rundt, siden du vet hva folk mener :p

Nå begynner dette å ligne slike krangler som foregår på jippii.no og abc startsiden.no 16-20 :cry:

Men for aller, aller, aller siste gang (tror jeg)......vi bare gjør hva vi kan for å få sjefene her til å ta litt hensyn til oss ferskinger og de som ikke har bredbånd. Og vi er ikke lei oss....stort sett sitter jeg og ler av dette.......skal jeg bli fobanna eller lei meg, så tar jeg bare en titt på trådene i R&P :wow:

Men nå skal jeg på siden til komplett for å se på hovedkort!! Cu!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hw.no er jo eid av noen ja, er alltid noen som står bak. når de har bygd opp et forum som dette, så skal vi være fornøyde med at de orker å drifte det for oss, oppgradere det for oss, og betale for hostingen for oss. at de da setter noen regler som de vil at vi skal følge synes jeg er helt på sin plass.

Det virker ikke som du har lest hele tråden, forde du går rundt grøten. Greit med regler, jeg skjønner bare ikke logikken bak en av disse reglene. Jeg skjønner jo at man ikke skal bruke disse "4 linjene" til rasistiske utsagn el.l. Men jeg skjønner ikke hva som er så galt med å bruke disse "4 linjene" til å skrive om pc'n sin!

Edit: endret formulering

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar
...men disse personene er det egentlig ikke noe tap om forsvinner...

Ja du kan vel drive butikk du, tenker jeg. En ting har jeg lært i de 5-6 årene jeg har hatt med kunder å gjøre, og det er at for hver person som tar seg bryet med å si i fra er det minst ti ganger så mange som ikke sier i fra men bare fosvinner. Greit nok at enkelte kunder kan være en ordentlig stor kvise i rompa, men det er ene og alene kundene man lever for, og selv om de er veldig plagsomme har de som regel rett.

Nytter ikke å svare alle henvendelser med at 'det er mitt program, jeg lager det slik jeg vil'. Tilsvarende gjelder (burde gjelde) for forumet her. Hvilken personlig interesse har de 20-30 bakmennene av å sitte med et forum uten brukere? Ingen. Forumet er er for oss (inkludert meg og deg). De står helt fritt til å gjøre som de vil, og må regne med at det blir stilt spørsmål om hvorfor de gjør det. Dersom de ikke har noe godt svar, ja så er nå det greit, men i lengden er kanskje det forskjellen på et vellykket forum og et ikke vellykket ett.

Har ikke så mange poster enda men fått mang ett 'klapp på skulderen' de gangene jeg har klart å hjelpe noen. Det gjør at jeg trives her og strikken kan nok trekkes utrolig langt før man velger å droppe et forum helt, men det gjør det ikke mere riktig å strekke strikken ubegrunnet. Ubegrunnet sensur er og blir en uting! For meg finnes det to folkegrupper - de som engasjerer seg og de som gir f***. Den siste gruppen er dessidert størst men det er ikke det samme som at de samtykker med verken den ene eller den andre.

-Vegar

Lenke til kommentar
Ja du kan vel drive butikk du, tenker jeg. En ting har jeg lært i de 5-6 årene jeg har hatt med kunder å gjøre...

[bla, bla, bla...]

...Den siste gruppen er dessidert størst men det er ikke det samme som at de samtykker med verken den ene eller den andre.

-Vegar

Super post! :thumbs: Forumet trenger flere som deg - flere som virkelig kan tale sin sak *klapp på skulderen*

Er jo noe som heter at "kunden har alltid rett"...

Edit: Tror ikke at alle forumbrukerne kommer til å forlate forumet p.g.a. den regelen, men allikevel - fire linjer med specs i signaturen bør ikke gjøre noe - så lenge man holde seg til fire linjer. Hvis man ikke klarer det, så synd - da får de heller ta den strenge straffen det i så fall burde vært. Eller gidder ikke moderatorene å kicke folk for 6 linjer med specs i profilen?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
jeg er selv mod på andre forumer

Beklager, denne er litt ot og på kanten kanskje, men.. veggis, hvilke andre forum er du mod på ? grunnen til at jeg ikke tar dette i pm er at du "bruker" det at du er mod i posten din, og jeg regner med at du gjør det for å oppnå autoritet, eller gi uttrykk for at du vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Men nettettiketten bør oppdateres så den passer til forumets retningslinjer.. Følgende er hentet fra nettettikette:

Dess kortere enn signatur er, dess bedre er den. En signatur bør aldri gå

over mer enn 7 linjer, 4 er normalt. Signaturer på vårt forum kan inneholde

kontaktinformasjon, din datamaskins spesifikasjoner eller en vits. Vær forsiktig,

det du synes er morsomt, kan være helt smakløst for andre. Signaturer bør ikke

inneholde bilder.

Ellers er det viktig med retningslinjene! :yes:

Lenke til kommentar

Nå synes jeg dere kverulerer voldsomt her. Jeg har sagt gang på gang på gang at specs ikke er tillatt i signaturen, bestemt av et enstemmig forumstyre som har vurdert dette over lang tid. Vi har tatt en beslutning, og den beslutningen vil stå ved lag.

Nye ting er alltid vanskelig å innføre, spesielt fordi en viss prosent av brukerne alltid vil være uenige (denne prosentandelen er ikke nødvendigvis de samme brukerne fra gang til gang). Det er komplett umulig for oss å gjøre alle til lags, derfor stiller vi oss inn etter hva som gavner flertallet best.

Det er lagt fram forslag om å sette opp en poll om dette. Det er en håndfull brukere som VIL ha specs i signaturen, noen synes det er fint at specs IKKE ligger i signaturen - og flertallet kunne ikke bry seg mindre. Ergo vil en slik poll gi et nokså meningsløst resultat, derfor ser jeg ikke behovet for den.

I de tilfellene at det er nødvendig med spesifikasjoner, kan man nå linke til sin egen profil i poster / tråder der man har et konkret problem - eller man kan liste opp relevante spesifikasjoner når man har et problem. Ut over det eksisterer det over, under og ved siden av hodet ingen vektige argumenter for å a spesifikasjoner i signatur. Så enkelt er det.

Det man derimot KAN gjøre, er å lage en liten link med teksten "mine spesifikasjoner" i signaturen. Problemet løst.

Avgjørelsen er tatt, den er blandt noen få brukere svært upopulær. Avgjørelsen blir stående, så får vi _eventuelt_ vurdere dette neste gang reglene skal revideres.

Og det er siste ord i saken.

Lenke til kommentar

Er dette en avgjørelse som er tatt av deg nå, eller i forumstyre. Jeg snakker ikke om retningslinjene, men det poenget at retningslinjene ikke vil bli endret.

Edit: er det ikke mulig å få vite hvorfor regelen i det hele tatt ble innført, jeg skjønner jo at man ikke vil ha mange linjer med sig. Men hvis grunnen er at dere vil ha det ryddigere så skjønner jeg det ikke.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Jeg synes vi skal holde humøret oppe. :D

Jeg har snudd i denne saken og føyer meg etter de nye retningslinjene.

Jeg går så langt at jeg vil bruke min signatur til å reklamere for pkt 11 i retningslinjene. Se siggen.

Edit: synd at juleferien er over. :(

Lenke til kommentar

Insomnis: Vi har nettopp vedtatt den nye revisjonen av retningslinjene, og vil beholde dem slik de er nå med mindre det skulle oppstå et skrikende behov for endringer. Hvorfor skulle vi endre et vedtak som er fattet enstemmig og som er (nøye) vurdert til å være fordelaktig?

Dette er en avgjørelse jeg har vært med på, IKKE en avgjørelse jeg har tatt på egen hånd.

Lenke til kommentar

Hvis det er nøye vurdert til å være fordelaktiv så burde det vel ikke være så vanskelig å begrunne hvorfor regelen ble innført ?

(elsker å diskutere :D )

Edit: strider det mot retningslinjene å diskutere med en mod/admin ?

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Insomnis: JEG HAR ALLEREDE GITT DEG GRUNNEN!!!! Kan du da slutte å kverulere så inn i hampen? _Les_ hva jeg skriver, så får du det kanskje med deg?

Sorry, men nå ble jeg rett og slett sinna!

Men for å ta det - en ALLER siste gang:

Vi har opprettet et DEDIKERT FELT i din PROFIL til dette formålet, i den hensikt å bli kvitt problemet der brukere har alt fra runde IDE-kabler til serienummer på trøkketuret listet i sin signatur. Ideen med å opprette dette feltet var at brukerne kunne legge inn ALL maskinvare de har, plassere specs på et sted som ikke blir vist i tide og utide. Dette har samme virkning som at bosted, alder og interesser ikke blir vist i selve forumet. For øvrig har dette også en annen, positiv virkning: det sparer littegrann båndbredde. 200 tegn er ca. 200 bytes, og med antall brukere & trafikken på dette forumet i bakhodet, skjønner man at det er snakk om massive mengder data på et år.

For øvrig er signaturen ment som tekstversjonen av avatarer: et sted der du kan legge til en liten personlig tekstsnutt som setter preg på dine poster. Det ser rett og slett teit ut når en post inneholder 1-2 linjer tekst og 7-8 linjer signatur.

For øvrig har jeg tatt opp med resten av styret hva 4 linjer innebærer. Dette vil vi komme tilbake til i løpet av et par dager, maks.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle vi endre et vedtak som er fattet enstemmig og som er (nøye) vurdert til å være fordelaktig?

Fordi mang en uskyldig person er dømt av en enstemming jury på feil grunnlag,

og fordi ikke allting gjort i beste mening trenger å være riktig.

Dere har innført en ny regel og fått en god del pes og litt støtte. La det gå en tid - kanskje punktet kan fjernes under neste revisjon når ting har roet seg og prestisjen er vekk, når styret har fått tenkt litt på hva de egentlig ønsket å oppnå (vekk med store sig's vs vekk med skrytepaver og kjøpepress)

Man forbyr ikke ord som 'sitte' bare fordi man ikke liker å bli spyttet på av folk som lesper.

-Vegar (som er klar for å flytte diskusjonen over til 'Søppel->Siste Ordet'-tråden..)

Lenke til kommentar

Vel - Format71: når en drøss personer ødelegger for resten, er det dessverre slik resultatet ofte blir. Frustrerende nok er det ofte slik at vi må frata brukere visse muligheter fordi en rekke personer ikke klarer å følge de enkleste regler. Vi liker ikke å gjøre det, men ofte er det eneste virkemiddel vi sitter igjen med.

Nå har vi bestemt oss for å ha det på denne måten, og vi kommer neppe til å revurdere dette før neste gang retningslinjene skal revideres. End of story.

For øvrig - kan det ikke tenkes at over tid vil dette vise seg å være en meget nyttig måte å gjøre det på? Forumet _blir_ mer oversiktlig, det er ikke til å stikke under en stol...

Lenke til kommentar
-Vegar (som er klar for å flytte diskusjonen over til 'Søppel->Siste Ordet'-tråden..)

Enig, men nå klikka det for yummy :laugh: så nå tror jeg ikke jeg gidder å diskutere denne saken mer, selv om jeg ikke er fornøyd.

Uansett ser jeg ikke noe grunn til å fortsette diskusjonene, med mindre hele forumstyre involverer seg.

Jeg føler fortsatt at jeg ikke har fått svar på det dette faktisk dreier seg om, men nok om det..... peace out!

Lenke til kommentar
Hei yummy

På hvilken måte har dere tenkt å overholde pkt 11 på?

Kommer dere til å sende en PM til de medlemmer som ikke overholde reglene?

I "små" tilfeller vil vi nok helst bruke PM, i grovere tilfeller vanker det advarsel. Men om en advarsel tildeles og brukeren ordner opp etter seg på en fin måte, har det ofte skjedd at advarselen blir fjernet. Vi er ikke udyr heller. :)

Lenke til kommentar

Det ville også bli mye mer oversiktelig hvis man forbyr alskens sitater. 'AMD XP 2500+' er ikke mer eller mindre rotete enn 'Daglig leder...'.

Forresten hørte jeg nettopp at i Sverige skal de forby alt salg av bmw med tilbakevirkende kraft (alle med bmw må bytte bil ellers blir de tvangsflyttet til danmark). Årsak? bmw-eiere bryter enkelt og greit fartsgrensene oftere enn andre. Dessuten er det jo utrolig hvilket kjøpepress som dannes når lekre damer med rik pappa kjører rundt i ny bmw. Eiere som lover på tro og ære at de kun vil ha bilen stående i garasjen, slik at folk må komme på besøk for å se den, kan få amnesti... :roll:

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...